انجام تحقیقات قابلیت استفاده زمانی که پول و زمان کم دارید؟ آزمایش چریکی ممکن است گزینه عالی باشد.
در طی چند ماه گذشته، من تجربهای در اجرای تستهای چریکی در استارتآپ خود جمعآوری کردهام. همانطور که برای استارتآپها معمول است، ما در هزینههایمان محافظهکار هستیم و هر کجا که بتوانیم به دنبال راههایی برای پسانداز هستیم. تست چریکی به ما این امکان را داد که به جای تکیه بر شهود و حدس و گمان، بینش ارزشمندی در مورد محصول خود به دست آوریم و تصمیمات آگاهانه بگیریم – همه اینها با حداقل سرمایه گذاری.
در این مقاله، نکات و دیدگاههایی را در مورد آزمایش چریکی به اشتراک میگذارم: چگونه آن را به طور مؤثر انجام دهیم، و چگونه از دامهای رایج ناشی از این روش جلوگیری کنیم.
تست چریکی چیست؟
بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.
تست قابلیت استفاده چریکی یک است روشی سریع و کم هزینه برای دریافت بازخورد واقعی کاربر روی محصول شما شما به افراد – معمولاً در مکانهای عمومی – نزدیک میشوید و از آنها میخواهید که کارهای ساده را در حین تعامل با محصول شما انجام دهند. این روش به طور گسترده توسط استارتآپها و شرکتهای کوچکتری استفاده میشود که میخواهند بدون سرمایهگذاری در تحقیقات رسمیتر و پرهزینهتر قابلیت استفاده، بینشی در مورد محصول خود کسب کنند.
مزیت اصلی؟ شما به افرادی دسترسی پیدا میکنید که قبلاً محصول شما را ندیدهاند و حتی ممکن است درباره شرکت شما اطلاعی نداشته باشند، و این باعث میشود که آن را برای محصولات تازهتر…