ترافیک ارجاعی ارزش ویژه لینک را افزایش نمی دهد

وقتی گوگل میزان وزن اختصاص داده شده به بک لینک ها را ارزیابی می کند ، عواملی مانند ترافیک ارجاع یا این که روی پیوند کلیک می شود را در نظر نمی گیرد.

این موضوع در طول Hangout SEO SEO مرکزی ثبت شده در 17 سپتامبر 2021 مورد بحث قرار می گیرد.

از جان مولر از گوگل س aboutالی در مورد ارزش ویژه پیوند پرسیده می شود و اینکه آیا بر اساس میزان ترافیک پیوند از یک دامنه به حوزه دیگر افزایش می یابد یا خیر.

مولر همچنین به این موضوع می پردازد که آیا گوگل در صورتی که پیوندی در جایی قرار بگیرد که کاربران احتمالاً روی آن کلیک کنند ، ارزش بیشتری قائل می شود یا خیر.

جان مولر گوگل در Link Equity

مولر در پاسخ به این س ifال که آیا Google هنگام تعیین وزن اختصاصی به بک لینک ، ترافیک ارجاع را در نظر می گیرد ، می گوید:

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

“ما در تلاش برای ارزیابی نحوه ارزش گذاری پیوند از مواردی مانند ترافیک از طریق پیوند استفاده نمی کنیم. تا آنجا که من می دانم ما به مواردی مانند احتمال اینکه شخصی بر روی پیوندی کلیک کند که چگونه ما باید برای آن ارزش قائل شویم نگاه نمی کنیم. “

این بسیار بریده و خشک است ، اما مولر در ادامه توضیح می دهد که چرا ترافیک ارجاع و نرخ کلیک ارزش سهام را افزایش نمی دهد.

به طور خلاصه – بک لینک فقط یک مرجع است.

گوگل می داند که پیوندهای پشتیبان اغلب به عنوان نقل قول به محتوا اضافه می شوند و انتظار نمی رود که کاربران روی هر پیوندی که برخورد می کنند کلیک کنند.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

“زیرا گاهی اوقات پیوندها اساساً فقط مرجع هستند و آنقدرها هم انتظار نداریم که مردم بر روی هر پیوند در صفحه کلیک کنند. اما اگر کسی به سایت شما اشاره می کند و می گوید – من این کار را انجام می دهم زیرا این متخصص در اینجا گفته است که این کار را انجام دهد – پس مردم قرار نیست روی آن پیوند کلیک کنند و همیشه به سایت شما نگاه کنند و هر آنچه در آنجا نوشته شده را تأیید کنند.

اما آنها آن را تقریباً مانند یک مرجع می بینند. مانند این است که اگر آنها نیاز به کسب اطلاعات بیشتر داشتند ، می توانستند به آنجا بروند ، اما نیازی به آن ندارند. و از این منظر ، من فکر نمی کنم که ما هنگام ارزیابی ارزش یک پیوند ، آن را در نظر بگیریم. “

مولر بحث را با اشاره به PageRank به عنوان نمونه ای از نحوه عبور گوگل از ارزش ویژه لینک ها ادامه می دهد.

الگوریتم گوگل از روزهای پیج رنک تکامل یافته است ، اما وزن پیوند هنوز بر اساس ارزش ویژه ای که از یک URL به آدرس دیگر منتقل می شود تعیین می شود.

با کلیک ، نرخ پرش یا هر نوع معیار دیگر تعامل با کاربر تعیین نمی شود.

“… اگر به نحوه عملکرد PageRank توجه کنید ، امروزه نحوه برخورد ما با آن کمی متفاوت است. اما اساساً ایده پشت این است که به طور کلی با PageRank مقداری ارزش برای صفحات جداگانه ایجاد می کنید و سپس بخشی از این مقدار را از طریق پیوندهای موجود در آنجا منتقل می کنید.

اگر ارزش صفحه بسیار بالا باشد ، پیوندهای موجود در آنجا نسبت به برخی از صفحات تصادفی در اینترنت با کمی وزن بیشتری برخورد می کنند.

همانطور که من می دانم ، ما دقیقاً مانند آنچه در ابتدا در مورد PageRank انجام می دادیم عمل نمی کنیم ، اما روش خوبی برای فکر کردن در مورد آن است. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر ادامه دهید

پاسخ کامل مولر را در ویدئوی زیر بشنوید:

https://www.youtube.com/watch؟v=iXRhfPhEv2Y


تصویر ویژه: عکس از youtube.com/googlesearchcentral ، سپتامبر 2021.