تبلیغات جدید گوگل لنز نتایج جستجوی هوش مصنوعی را تقلید می کند

سخنرانی اصلی در رویداد بازاریابی زنده گوگل، نتایج جستجوی بصری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را نشان داد که دارای تبلیغاتی است که کاربران را در چارچوب جستجوی به کمک هوش مصنوعی درگیر می کند و مرز بین نتایج جستجوی تولید شده توسط هوش مصنوعی و تبلیغات را محو می کند.

Google Lens یک برنامه واقعا مفید است، اما زمانی که مرز بین دستیار کمکی به کاربران و هدایت شدن به سبد خرید را محو می کند، غیر متعارف می شود. این روش جدید درگیر کردن مشتریان بالقوه با هوش مصنوعی آنقدر زیاد است که مجری آن را تبلیغات نمی‌نامد، حتی از این کلمه استفاده نمی‌کند.

جستجوی دیداری فرصت ترافیک؟

مدیر محصول گروه Google، سیلوانوس بنت، ارائه را با مروری بر نسخه بعدی جستجوی بصری لنز Google آغاز می کند که برای نمایان کردن اطلاعات و کمک به یافتن مکان خرید آنها مفید خواهد بود.

Sylvanus توضیح داد که چگونه این فرصتی برای وب سایت ها خواهد بود که از این روش جدید جستجو ترافیک دریافت کنند.

خواه با لنز عکس می گیرید یا برای جستجوی چیزی در فید اجتماعی خود دایره می زنید، جستجوی بصری راه های جدیدی را برای کاوش هر چیزی که توجه شما را جلب می کند باز می کند، و ما اخیراً صفحه نتایج تازه طراحی شده ای را برای جستجوی ویژوال اعلام کرده ایم.

به زودی، به جای منطبقات بصری، طیف وسیعی از نتایج، از تصاویر گرفته تا ویدیو، پیوندهای وب و حقایق مربوط به نمودار دانش را مشاهده خواهید کرد. اطلاعات مفیدی را که مردم نیاز دارند به دست می‌آورد و فرصت‌های جدیدی برای کشف سایت‌ها ایجاد می‌کند.»

به سختی می توان گفت که آیا این کار ترافیک جستجو را برای وب سایت ها به ارمغان می آورد یا خیر و کیفیت آن ترافیک چقدر خواهد بود. آیا آنها برای خواندن یک مقاله کنار می آیند؟ آیا آنها با بررسی محصول درگیر خواهند شد؟

نتایج جستجوی بصری

سیلوانوس یک مثال فرضی از شخصی در یک بار در فرودگاه را به اشتراک می‌گذارد که مانند کیف شخص دیگری می‌افتد. او توضیح می‌دهد که تنها کاری که فرد باید انجام دهد این است که از کیف چمدان عکس بگیرد و Google Lens آنها را مستقیماً به گزینه‌های خرید می‌برد.

اسکرین شات تبلیغات خرید در بالای جستجوی بصری لنز گوگل

او توضیح می دهد:

“بدون حرف، مشکلی نیست. فقط لنز را باز کنید، یک عکس سریع بگیرید و بلافاصله گزینه‌های خرید را خواهید دید.

و برای اولین بار، تبلیغات خرید در بالای نتایج در جستجوهای مرتبط ظاهر می شود، جایی که یک کسب و کار می تواند آنچه را که مصرف کننده به دنبال آن است ارائه دهد.

این به آنها کمک می کند تا به راحتی چیزی را بخرند که توجه آنها را جلب می کند.”

اینها تبلیغات خریدی سنگین در بالای نتایج جستجو هستند و به همان اندازه که ممکن است آزاردهنده باشد، به تبلیغات «سطح بعدی» که به نسخه جدید جستجوی بصری Google می آید، جایی که Google یک تبلیغ پولی را در زمینه ارائه می کند، نزدیک نیست. یک دستیار هوش مصنوعی

خرید جستجوی تعاملی

Sylvanus در ادامه یک تبلیغ مبتنی بر هوش مصنوعی را توصیف می کند که مستقیماً در جستجو انجام می شود. اما اسمش را تبلیغات نمی گذارد. او حتی از کلمه تبلیغات استفاده نمی کند. او پیشنهاد می‌کند که این شکل جدید از تجربه جستجوی هوش مصنوعی فراتر از پیشنهاد است و می‌گوید: «این یک تجربه است».

او حق دارد از کلمه تبلیغات استفاده نکند، زیرا آنچه او توصیف می کند بسیار فراتر از تبلیغات است و مرزهای بین جستجو و تبلیغات را در چارچوب پیشنهادات مبتنی بر هوش مصنوعی، پیشنهادات پولی محو می کند.

سیلوانوس نحوه عملکرد این شکل جدید از تجربه خرید را توضیح می دهد:

و بعد، دنیایی را تصور کنید که در آن هر تبلیغ جستجو چیزی بیش از یک پیشنهاد باشد. این یک تجربه است. این یک روش جدید برای شما است که می توانید مستقیماً با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. و ما در حال بررسی تبلیغات جستجو با توصیه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در بخش‌های مختلف هستیم. بنابراین می‌خواهم نمونه‌ای را به شما نشان دهم که به‌زودی پخش می‌شود و وقتی به خرید رسیدیم، موارد بیشتری را خواهید دید.»

او از مثال شخصی استفاده می کند که باید چند ماه اثاثیه خود را ذخیره کند و برای یافتن انبار کوتاه مدت به گوگل مراجعه می کند. چیزی که او توصیف می‌کند، درخواستی برای ذخیره‌سازی کوتاه‌مدت محلی است که به یک «تجربه تبلیغات پویا» تبدیل می‌شود که جستجوگر را به انداختن لوازم بسته‌بندی در سبد خرید خود سوق می‌دهد.

وی نحوه عملکرد آن را بیان کرد:

«شما برای فضای ذخیره‌سازی کوتاه‌مدت جستجو می‌کنید و تبلیغی برای فضای اضافی می‌بینید. اکنون می توانید روی یک تجربه تبلیغات پویا جدید کلیک کنید.

می‌توانید عکس‌های اتاق‌های مختلف خانه‌تان را انتخاب کرده و آپلود کنید، که نشان می‌دهد چقدر مبلمان دارید، و سپس فضای ذخیره‌سازی اضافی با کمک Google، هوش مصنوعی شرحی از تمام وسایل شما را برای تأیید شما ایجاد می‌کند. شما یک توصیه برای اندازه و نوع مناسب واحد ذخیره سازی و حتی مقدار بسته بندی لوازم مورد نیاز برای انجام کار دریافت می کنید. سپس برای تکمیل تراکنش فقط به وب سایت بروید.

و این تعریف یک تبلیغ مفید را به سطح بعدی می برد. همه کارها را انجام می دهد، اما به صورت فیزیکی وسایل شما را برمی دارد و حرکت می دهد، و این خیلی خوب است.»

مرحله 1: جستجو برای ذخیره سازی کوتاه مدت

اسکرین شات بالا تبلیغی را نشان می دهد که با کلیک بر روی آن کاربر را به چیزی شبیه به جستجویی با کمک هوش مصنوعی می برد، اما واقعاً یک تبلیغ تعاملی است.

مرحله ۲: آپلود عکس‌ها برای «دستیار هوش مصنوعی»

تصویر بالا یک اسکرین شات از یک تبلیغ است که در زمینه جستجو با کمک هوش مصنوعی ارائه شده است. پنهان کردن یک تبلیغ در یک زمینه متفاوت همان اصل در پشت آگهی است که در آن یک تبلیغ در قالب یک مقاله پنهان شده است. عبارات “اجازه دهید هوش مصنوعی کارهای سنگین را انجام دهد” و “توصیه های مبتنی بر هوش مصنوعی” زمینه جستجوی هوش مصنوعی را ایجاد می کند که زمینه واقعی یک تبلیغ را پنهان می کند.

مرحله 3: تصاویر انتخاب شده برای آپلود

اسکرین شات بالا نشان می دهد که چگونه کاربر یک تصویر را در تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی در چارچوب یک برنامه جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی آپلود می کند.

کلمه “برنامه” نشان می دهد که این یک تبلیغ است

اسکرین شات از تبلیغات تعاملی که خود را به عنوان یک برنامه با کلمات شناسایی می کند

در بالا تصویری از نحوه آپلود عکس توسط کاربر در تبلیغات تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی در چارچوب یک موتور جستجوی بصری، با استفاده از کلمه “برنامه” برای تقویت این توهم وجود دارد که کاربر در حال تعامل با یک برنامه است و نه یک تبلیغ.

فرآیند آپلود، زمینه تبلیغات را می پوشاند

تصویری از تبلیغات تعاملی که از زمینه یک دستیار هوش مصنوعی برای پنهان کردن اینکه این یک تبلیغ است استفاده می کند.

عبارت “هوش مصنوعی مولد آزمایشی است” به این توهم کمک می کند که این یک جستجو با کمک هوش مصنوعی است.

مرحله 4: تایید آپلود

در مرحله 4، تبلیغ «برنامه» برای تأیید این است که هوش مصنوعی مبلمانی را که باید در انبار قرار داده شود، به درستی شناسایی کرده است.

مرحله 5: AI “توصیه ها”

تصویر بالا «توصیه‌های هوش مصنوعی» را نشان می‌دهد که شبیه نتایج جستجو هستند.

توصیه ها واحدهای تبلیغاتی هستند

این توصیه‌ها در واقع واحدهای تبلیغاتی هستند که با کلیک کردن، کاربر را به وب‌سایت خرید «فضای اضافی» می‌برد.

مرحله 6: جستجوگر از وب سایت تبلیغ کننده بازدید می کند

محو کردن مرزها

آنچه که سخنران اصلی گوگل توضیح می دهد، ادغام پیشنهادات محصول پولی در جستجوی کمک هوش مصنوعی است. این نوع تبلیغات آنقدر زیاد است که کارمند گوگل حتی آن را تبلیغات نمی‌نامد و به درستی آن را تبلیغ نمی‌کند، زیرا کاری که انجام می‌دهد مرز بین جستجو و تبلیغات با کمک هوش مصنوعی را محو می‌کند. در چه مرحله ای یک جستجوی مفید هوش مصنوعی تنها به پلتفرمی برای استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه پیشنهادات پولی تبدیل می شود؟

The Keynote را در The 32 Minute Mark تماشا کنید

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Ljupco Smokovski

Source link