در یکی از مقالات قبلی خود، به طور مفصل توضیح دادم که چرا تصمیم گرفتم طراحی دامنه محور (DDD) را در پروژه پیاده سازی کنم. در این بخش، من در مورد اجرای عملی DDD در یک پروژه میراث پیچیده، با تمرکز بر اشتباهات احتمالی، تفاوت های ظریف غیر واضح و توصیه های کاربردی مفید بحث خواهم کرد.
این پروژه رویه های معاملاتی را در بخش B2B خودکار کرد. ما درگیر توسعه و نگهداری یکی از بزرگترین پلتفرم های تجارت الکترونیک بودیم که شرکت ها می توانستند خرید و فروش را به صورت الکترونیکی انجام دهند. رویههای معاملاتی روی پلتفرم بسته به اینکه چه کسی خرید یا فروش میکرد و چه چیزی معامله میکرد، بهطور قابلتوجهی متفاوت بود. بسیاری از شرکتهای بزرگی که از این پلتفرم استفاده میکنند، مقررات خرید خاص خود را داشتند که منجر به ایجاد انواع روشهای منحصر به فرد برای هر یک از آنها شد. در نتیجه، بیش از 50 نوع مختلف رویه را پشتیبانی کردیم و سفارشی سازی قابل توجهی را در هر نوع ارائه کردیم.
من قبلاً درک خوبی از دامنه تا آن زمان داشتم، اما هنوز مدل های دامنه مشخصی نداشتیم. در شرایط مشابه، مهم است که در نظر بگیرید که ایجاد یک مدل دامنه خوب از ابتدا بسیار چالش برانگیز است. کاملاً طبیعی است که با ایجاد نمونههای اولیه شروع کنید که به شما کمک میکند بهتر بفهمید دامنه چگونه کار میکند و چگونه بهترین…