بیانیه مسائل Google درباره CTR و HCU

در مجموعه‌ای از توییت‌ها، SearchLiaison گوگل به سوالی که نرخ کلیک (CTR) و HCU (به‌روزرسانی محتوای مفید) را با نحوه رتبه‌بندی گوگل وب‌سایت‌ها مرتبط می‌کند، پاسخ داد و خاطرنشان کرد که اگر ایده‌های مرتبط درست باشند، برای هر وب‌سایت جدیدی غیرممکن خواهد بود. برای رتبه بندی

کاربران با پاهای خود رای می دهند؟

پاسخ جستجوی Liaison به توییتی بود که پاسخ مصاحبه ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل را نقل می‌کرد، این جمله «کاربران با پای خود رأی می‌دهند».

این توییت است:

«اگر HCU (Navboost، هر چه می‌خواهید آن را بنامید) مبتنی بر کلیک/واکنش کاربر است – اگر دیگر به خوانندگان Google ارائه نشود، سایت‌هایی که توسط HCU آسیب دیده‌اند چگونه می‌توانند امیدوار باشند که بهبود یابند؟

@sundarpichai “کاربران با پای خود رای می دهند”

بسیار خوب، من کل سایت خود را تغییر دادم – اجازه دهید آنها رای دهند!

به نظر می‌رسد توییت بالا بیانیه Pichai را به Navboost، کلیک‌های کاربر و رتبه‌بندی مرتبط می‌کند. اما همانطور که در زیر خواهید دید، بیانیه ساندار در مورد رای دادن کاربران “با پای خود” هیچ ارتباطی با کلیک ها یا الگوریتم های رتبه بندی ندارد.

اطلاعات پس زمینه

پاسخ ساندار پیچای در مورد رای دادن کاربران “با پای خود” ربطی به کلیک ندارد.

مشکل سؤال مصاحبه (و پاسخ ساندار پیچای) این است که سؤال و پاسخ در زمینه «جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی و آینده وب» است.

مصاحبه‌کننده در The Verge از سایتی به نام HouseFresh به عنوان نمونه‌ای از سایتی استفاده کرد که به دلیل تغییر پلتفرم گوگل به نمای کلی هوش مصنوعی جدید، ترافیک خود را از دست می‌دهد.

اما شکایات سایت HouseFresh قبل از بررسی های AI است. شکایات آنها در مورد رتبه بندی گوگل با کیفیت پایین بررسی محصولات “رسانه های بزرگ” نسبت به سایت های مستقل مانند HouseFresh است.

HouseFresh نوشت:

«ناشران رسانه‌های بزرگ وب را با توصیه‌های محصولی پایین‌تر غرق می‌کنند که نمی‌توانید به آنها اعتماد کنید…

سئوکاران باهوش در ناشران رسانه های بزرگ (یا فروشندگان شخص ثالثی که توسط آنها استخدام شده اند) متوجه شدند که می توانند صفحاتی را برای توصیه های “بهترین” محصول بدون نیاز به سرمایه گذاری زمان یا تلاش برای آزمایش و بررسی واقعی محصولات ایجاد کنند.

پاسخ ساندار پیچای هیچ ربطی به دلیل از دست دادن ترافیک HouseFresh ندارد. پاسخ او در مورد مرورهای هوش مصنوعی است. مسائل HouseFresh در مورد برندهای بزرگ با کیفیت پایین است که از آنها بالاتر است. دو چیز متفاوت

  • مصاحبه‌گر وابسته به Verge اشتباه کرد که HouseFresh را در ارتباط با تغییر پلتفرم گوگل به AI Overviews ذکر کرد.
  • علاوه بر این، بیانیه پیچای هیچ ربطی به کلیک ها و رتبه بندی ها ندارد.

در اینجا سوال مصاحبه منتشر شده در The Verge است:

یک وبلاگ تصفیه کننده هوا وجود دارد که ما آن را پوشش دادیم به نام HouseFresh. یک سایت بازی به نام Retro Dodo وجود دارد. هر دوی این سایت ها گفته اند: «ببینید، ترافیک گوگل ما به صفر رسید. کسب و کار ما محکوم به فناست.»

… آیا این نتیجه درست در اینجا در همه اینها است – افرادی که آنقدر به بازی‌های ویدیویی یا دستگاه‌های تصفیه هوا اهمیت می‌دهند که وب‌سایت‌هایی را راه‌اندازی کردند و محتوا را برای وب ساختند، در تغییر پلتفرم بیشترین آسیب را می‌بینند؟»

ساندار پیچای پاسخ داد:

همیشه صحبت در مورد موارد فردی دشوار است و در پایان روز، ما در تلاش هستیم تا انتظارات کاربران را برآورده کنیم. کاربران با پای خود رای می دهند و مردم در تلاشند تا بفهمند چه چیزی برای آنها ارزشمند است. ما این کار را در مقیاس انجام می دهیم، و من نمی توانم در سایت خاصی پاسخ دهم-“

پاسخ پیچای ربطی به رتبه بندی وب سایت ها ندارد و هیچ زمینه ای با HCU ندارد. منظور از پاسخ Pichai این است که کاربران در حال تعیین اینکه آیا مرورهای هوش مصنوعی برای آنها مفید است یا خیر.

پاسخ SearchLiaison

بیایید متن پاسخ SearchLiaison را بازنشانی کنیم، این توییت (دوباره) است که بحث را شروع کرد:

«اگر HCU (Navboost، هر چه می‌خواهید آن را بنامید) مبتنی بر کلیک/واکنش کاربر است – اگر دیگر به خوانندگان Google ارائه نشود، سایت‌هایی که توسط HCU آسیب دیده‌اند چگونه می‌توانند امیدوار باشند که بهبود یابند؟

@sundarpichai “کاربران با پای خود رای می دهند”

بسیار خوب، من کل سایت خود را تغییر دادم – اجازه دهید آنها رای دهند!

در اینجا پاسخ SearchLiaison است:

اگر بیشتر در مورد این نوع باور فکر کنید، اگر ظاهراً همه چیز مهم بود، هیچ کس در وهله اول قرار نمی گرفت – زیرا یک سایت جدید (از جمله سایت شما که در یک نقطه جدید می بود) چگونه می شد. مشاهده گردید؟

واقعیت این است که ما از انواع سیگنال‌های رتبه‌بندی مختلف از جمله، اما نه تنها، «داده‌های تعامل جمع‌آوری‌شده و ناشناس» استفاده می‌کنیم که در اینجا توضیح داده شده است:

شخصی که بحث را شروع کرد با این جمله پاسخ داد:

«آیا می‌توانید لطفاً به من بگویید که آیا با تمرکز بر روی سایت و محتوای خود – نوشتن مقاله‌های جدیدی که از طریق جستجو پیدا می‌شوند – کار درستی انجام می‌دهم یا اینکه باید روی تلاش‌های خارج از سایت مرتبط با ایجاد خوانندگان تمرکز کنم؟ این ناامیدکننده است که ببینم با تلاش بیشتر من، ترافیک کاهش می یابد.

وقتی مشتری چیزی مانند «نوشتن مقاله‌های جدید برای یافتن از طریق جستجو» می‌گوید، من همیشه سؤالاتی را دنبال می‌کنم تا منظور آنها را بفهمم. من در مورد شخصی که این توییت را ایجاد کرده است اظهار نظر نمی کنم، من فقط در مورد مکالمات گذشته که با مشتریان داشتم مشاهده می کنم. وقتی مشتری چیزی شبیه به آن را می گوید، گاهی اوقات به این معنی است که در حال تحقیق در مورد کلمات کلیدی گوگل و سایت های رقیب است و به جای تکیه بر تخصص شخصی خود و درک آنچه که خوانندگان می خواهند و نیاز دارند، کلمه کلیدی را در محتوای خود استفاده می کنند.

در اینجا پاسخ SearchLiaison آمده است:

همانطور که قبلاً گفته‌ام، فکر می‌کنم هر کسی باید روی انجام هر کاری که فکر می‌کند برای خوانندگانش بهترین است تمرکز کند. می‌دانم زمانی که مردم توصیه‌های زیادی از مکان‌های مختلف دریافت می‌کنند، می‌تواند گیج‌کننده باشد، و سپس درباره تمام این کارهایی که گوگل ظاهراً انجام می‌دهد یا انجام نمی‌دهد، می‌شنوند و واقعاً فقط می‌خواهند روی محتوا تمرکز کنند. اگر گم شده اید، دوباره روی آن تمرکز کنید. این سنگ محک شماست.»

ارتقای سایت به مردم

SearchLiaison بعداً به سؤال عالی در مورد تبلیغ خارج از سایت پرداخت که در آن به شدت تأکید کرد که بر خوانندگان تمرکز دارد. بسیاری از سئوکاران بر ارتقای سایت‌ها به گوگل تمرکز می‌کنند، یعنی همان چیزی که لینک‌سازی به آن می‌پردازد.

تبلیغ سایت ها برای مردم بسیار مهم است. این یکی از کارهایی است که می بینم سایت های با رتبه بالا انجام می دهند و اگرچه به جزئیات اشاره نمی کنم، معتقدم که به صورت غیرمستقیم به رتبه های بالاتر وارد می شود.

SearchLiaison ادامه داد:

“در مورد سوال تلاش خارج از سایت، من فکر می کنم با توجه به آنچه که قبل از کار در جستجوی گوگل می دانم، و همچنین زمانی که در تیم رتبه بندی جستجو بودم، فکر می کنم یکی از راه های موفقیت در جستجوی گوگل این است که فراتر از آن فکر کنیم

سایت های عالی با محتوایی که مردم دوست دارند به طرق مختلف ترافیک دریافت می کنند. مردم مستقیماً به آنها مراجعه می کنند. آنها از طریق ارجاع ایمیل می آیند. آنها از طریق پیوندهایی از سایت های دیگر وارد می شوند. آنها در رسانه های اجتماعی اشاره می کنند.

این بدان معنا نیست که شما باید یک دسته از منشن های اجتماعی یا یک دسته از ایمیل های ذکر شده دریافت کنید، زیرا این ها به نحوی جادویی شما را در گوگل رتبه بندی می کنند (از اینکه من چیزها را می دانم اینطور نیست). این فقط به این معنی است که شما احتمالاً در حال ساختن یک سایت معمولی هستید به این معنا که این سایت فقط برای Google در نظر گرفته نشده است، بلکه برای افراد نیز در نظر گرفته شده است. و این همان چیزی است که سیستم‌های رتبه‌بندی ما سعی می‌کنند به آن پاداش دهند، محتوای خوبی که برای مردم ساخته شده است.»

در مورد مثبت های کاذب چطور؟

عبارت false positive در بسیاری از زمینه ها استفاده می شود و یکی از آنها برای توصیف وضعیت یک سایت با کیفیت بالا است که رتبه بندی را از دست می دهد زیرا یک الگوریتم به اشتباه آن را با کیفیت پایین شناسایی کرده است. SearchLiaison به سایت‌هایی با کیفیت بالا که ممکن است شاهد کاهش ترافیک بوده‌اند، امیدوار باشد و گفت که ممکن است به‌روزرسانی بعدی تغییر مثبتی ایجاد کند.

او توییت کرد:

“در مورد اجتناب ناپذیر “اما من همه این کارها را انجام داده ام چه زمانی بهبود خواهم یافت!” سوالات، من به آنچه قبلاً گفتیم برمی گردم. ممکن است به‌روزرسانی هسته بعدی کمک کند، همانطور که در اینجا توضیح داده شده است:

همچنین ممکن است، همانطور که در اینجا گفتم، در برخی از این موارد این ما هستیم، نه سایت‌ها، و بخشی از ما که به‌روزرسانی‌های آینده را منتشر می‌کنیم، در برخی از این موارد کار بهتری انجام می‌دهیم:

SearchLiaison به یک توییت توسط جان مولر مربوط به یک ماه پیش پیوند داده شده است که در آن او گفت که تیم جستجو به دنبال راه‌هایی برای ارائه محتوای مفیدتر است.

«من نمی‌توانم قولی بدهم، اما تیمی که روی این موضوع کار می‌کند به صراحت در حال ارزیابی این است که چگونه سایت‌ها می‌توانند/در جستجوی به‌روزرسانی بعدی بهبود یابند. خیلی خوب است که به کاربران بیشتری محتوایی را نشان دهیم که مردم روی آن سخت کار کرده‌اند و سایت‌ها از آن‌ها کمک می‌کنند.»

آیا سایت شما کیفیت بالایی دارد؟

همه دوست دارند فکر کنند که سایتشان کیفیت بالایی دارد و بیشتر اوقات اینطور است. اما مواردی نیز وجود دارد که یک ناشر سایت از نظر پیروی از شیوه‌های سئو «همه کارها را درست» انجام می‌دهد، اما چیزی که از آن بی‌اطلاع است این است که «روش‌های خوب سئو» نتیجه معکوس دارد.

یک مثال، به نظر من، استراتژی گسترده ای است که برای کپی کردن کارهایی که رقبا انجام می دهند اما “آن را بهتر انجام می دهند.” من بیش از 20 سال است که به طور عملی در سئو فعالیت می کنم و این نمونه ای از ساختن یک سایت برای گوگل و نه برای کاربران است. این یک استراتژی است که به صراحت با این سوال شروع می شود و به این سوال ختم می شود که “رتبه بندی گوگل چیست و چگونه می توانم آن را ایجاد کنم؟”

این نوع استراتژی می تواند الگوهایی ایجاد کند که آشکارا نشان می دهد که یک سایت برای کاربران ایجاد نشده است. همچنین دستور العملی برای ایجاد سایتی است که هیچ چیز جدیدی نسبت به رتبه بندی گوگل ارائه نمی دهد. بنابراین قبل از اینکه فرض کنید همه چیز با سایت خوب است، مطمئن شوید که همه چیز در سایت واقعا خوب است.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Michael Vi


Source link