بک لینک ها در سال 2024 چقدر مهم هستند؟

سئو امروزه پیچیده تر و چالش برانگیزتر از هر نقطه دیگری است.

روزگاری نه چندان دور، لینک ها مهمترین چیز در سئو بودند.

اما آیا این هنوز هم درست است؟

این مقاله به بررسی اهمیت سئوی لینک امروزی می پردازد. این شامل دیدگاه های مختلف در صنعت، تجزیه و تحلیل شواهد تجربی و در نظر گرفتن اظهارات اخیر گوگل و به روز رسانی در مورد نقش لینک ها در الگوریتم های رتبه بندی آنها خواهد بود.

لینک ها مهم هستند حجم و کیفیت لینک های خارجی به یک صفحه وب می تواند بر رتبه بندی جستجوی آن تأثیر بگذارد.

علاوه بر تعداد پیوندها، عوامل دیگری که نقش دارند عبارتند از:

  • تنوع پیوند (آیا پیوندهای شما از چندین سایت می آیند؟).
  • ارتباط.
  • کیفیت.
  • قدرت.

جنبه‌های فنی و ترجیح Google برای پیوندهای سرمقاله (غیر پولی) اثربخشی بیشتری را به همراه دارد.

پیوندها رتبه صفحه را ایجاد می کنند که به افزایش رتبه کلمات کلیدی کمک می کند. اگرچه گوگل دیگر رتبه صفحه را به صورت عمومی نشان نمی دهد، اما همچنان بر الگوریتم آن تأثیر می گذارد.

چقدر؟ نظرات متفاوت است. برخی معتقدند رتبه صفحه بسیار مهم است، در حالی که برخی دیگر فکر می کنند اهمیت آن کاملاً مرده است.

فقط این پست لینکدین را بررسی کنید:

1 پست LI1 پست LI

چنین پست‌هایی می‌توانند به بحث‌های جالبی منجر شوند که دیدگاه‌های جالبی را نشان می‌دهند:

GjJRPZglxyl5Wh2YOInVvcGPB8JZ1VPgMkEROxHjv FHOS85pbUogiHGY JTXSFOQ4JyPHf1O4bDxdXrs Bn3ZEh2U 6dtANHJ TgV5YAVkWqBtMfCD Dfq00wGjJRPZglxyl5Wh2YOInVvcGPB8JZ1VPgMkEROxHjv FHOS85pbUogiHGY JTXSFOQ4JyPHf1O4bDxdXrs Bn3ZEh2U 6dtANHJ TgV5YAVkWqBtMfCD Dfq00w
3 نظر LI3 نظر LI

نظرات در مورد اهمیت پیوندها بسیار متفاوت است و بسیاری را سردرگم می کند.

اگر جزو افراد سردرگم هستید، بدانید که تنها نیستید.

بنابراین – آیا پیوندها به اندازه ادعای فروشندگان مهم هستند؟ یا آیا پیوندها یک کلاهبرداری صنعتی هستند که هزاران هزار هزینه برای پیوندهای غیر ضروری دارد؟

حقیقت، همانطور که معمولاً اتفاق می افتد، جایی در این بین است.

بیایید این دیدگاه ها را بیشتر بررسی کنیم و آنها را با واقعیت ها بسنجیم.

بیانیه ها و به روز رسانی های گوگل

قبل از اینکه ادامه دهیم، احتمالاً عاقلانه است که نظرات اخیر Google را بررسی کنیم.

بیایید با نظرات گری ایلیز، تحلیلگر روندهای وب مستر در گوگل، از سپتامبر شروع کنیم، همانطور که در اینجا در زمین موتور جستجو گزارش شده است:

  • “من فکر می کنم آنها (پیوندها) مهم هستند، اما فکر می کنم مردم اهمیت پیوندها را بیش از حد ارزیابی می کنند. موافق نیستم که جزو سه تای اول باشد. مدتی است که نبوده است.»

سپس، در ماه مارس، گوگل به‌روزرسانی سیاست هرزنامه را منتشر کرد و کلمه «مهم» را در ارتباط با پیوندها به‌عنوان عامل رتبه‌بندی حذف کرد. این تغییر با به‌روزرسانی الگوریتم اصلی مارس 2024 مصادف شد.

در ماه آوریل، زمانی که ایلیز به آن اشاره کرد، طوفان کمی رخ داد لینک ها اهمیت کمتری داشتند در کنفرانس جستجو:

  • ما برای رتبه‌بندی صفحات به لینک‌های بسیار کمی نیاز داریم… در طول سال‌ها اهمیت پیوندها را کم‌تر کرده‌ایم.»

جان مولر، یکی از مدافعان جستجوی گوگل نیز این نظرات را بیان کرد:

  • “توصیه من این است که روی تعداد مطلق پیوندها تمرکز نکنید. راه های زیادی وجود دارد که موتورهای جستجو می توانند وب سایت ها را کشف کنند، مانند نقشه سایت. امروزه چیزهای مهم تری برای وب سایت ها وجود دارد، و تمرکز بیش از حد بر روی لینک ها اغلب باعث می شود که وقت خود را برای انجام کارهایی تلف کنید که به طور کلی وب سایت شما را بهتر نمی کند.

برخی از بخش‌های اسناد گوگل هنوز پیوندها و رتبه صفحه را به عنوان جنبه‌های اصلی سیستم‌های رتبه‌بندی آن ذکر می‌کنند.

گوگل در اسناد خود بیان می کند که رتبه صفحه عبارت است از:

  • یکی از سیستم‌های رتبه‌بندی اصلی ما در اولین راه‌اندازی گوگل مورد استفاده قرار گرفت. کسانی که کنجکاو هستند می توانند با مطالعه مقاله تحقیقاتی رتبه بندی اصلی و پتنت، اطلاعات بیشتری کسب کنند. نحوه عملکرد PageRank از آن زمان تا کنون بسیار تکامل یافته است و همچنان بخشی از سیستم های اصلی رتبه بندی ما است.

بنابراین، حتی اگر گوگل برجستگی داده های پیوند را در الگوریتم های رتبه بندی خود کاهش دهد، به نظر می رسد که غروب تدریجی خواهد بود.

و در اینجا چیزی است که صفحه فلسفه گوگل می گوید:

  • “ما اهمیت هر صفحه وب را با استفاده از بیش از 200 سیگنال و تکنیک های مختلف، از جمله الگوریتم PageRank™ ثبت اختراع خود ارزیابی می کنیم، که تجزیه و تحلیل می کند که کدام سایت ها به عنوان بهترین منابع اطلاعات توسط صفحات دیگر در سراسر وب “رای داده شده اند”. با بزرگ‌تر شدن وب، این رویکرد در واقع بهبود می‌یابد، زیرا هر سایت جدید یک نقطه اطلاعاتی دیگر و رأی دیگری است که باید شمارش شود.»

این نشان می دهد که پیوندها و رتبه صفحه هنوز در سال 2024 مهم هستند. با این حال، اگر بیشتر بخوانید:

  • ما هرگز رتبه‌بندی را دستکاری نمی‌کنیم تا شرکای خود را در نتایج جستجوی خود بالاتر ببریم و هیچ کس نمی‌تواند رتبه صفحه بهتری بخرد. کاربران ما به عینیت ما اعتماد دارند و هیچ سود کوتاه مدتی نمی تواند نقض این اعتماد را توجیه کند.»

این جمله که «هیچ کس نمی‌تواند پیج رنک بهتری بخرد» نشان می‌دهد که گوگل به شدت از این بخش از الگوریتم رتبه‌بندی خود دفاع می‌کند.

همچنین نشان می دهد که گوگل معتقد است یا می خواهد ما باور کنیم که خدمات لینک بیلدینگ پولی بی اثر هستند. اگر چنین خدماتی موثر بودند، گوگل نمی توانست ادعا کند که هیچ کس نمی تواند رتبه صفحه بهتری بخرد.

این به این معنی نیست که پیوندها بی اهمیت هستند. اما گوگل سرمایه گذاری زیادی می کند تا استراتژی های ساده لینک سازی را بی اثر کند.

با وجود تلاش های گوگل برای کاهش اتکا به لینک ها و جلوگیری از بهره برداری از بک لینک، صنعت سئو همچنان لینک سازی را به عنوان یک تاکتیک معتبر ترویج می کند. این صنعت به ایجاد کسب و کار و آموزش افرادی که آنها را ناآگاه می دانند ادامه می دهد.

4 آگهی ساختمان لینک LI4 آگهی ساختمان لینک LI
5 آگهی ساختمان لینک LI5 آگهی ساختمان لینک LI
6 آگهی ساختمان لینک LI6 آگهی ساختمان لینک LI

این شیوه ها ادامه خواهند داشت مگر اینکه گوگل تغییرات اساسی در الگوریتم های رتبه بندی خود ایجاد کند و آنها را به وضوح به صنعت منتقل کند.

گوگل قصد دارد از پیوندها فاصله بگیرد و محتوا را رتبه بندی بهتر کند، اما چه چیزی می تواند جایگزین پیج رنک شود؟

فعلا هیچی

با این حال، با قابلیت های هوش مصنوعی گوگل، این می تواند تغییر کند.

اگر گوگل بتواند مفید بودن محتوا را مستقیماً بدون پیوندهای خارجی ارزیابی کند، دیگر نیازی به رتبه بندی صفحات وب نخواهد داشت. درعوض، پاسخ دادن به پرسش‌های جستجو به تمرینی در استخراج محتوای فنی و استخراج محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی و سطح‌سازی تبدیل می‌شود.

به نظر می رسد این تغییر اجتناب ناپذیر است.

شواهد و مطالعات تجربی

سوال کلیدی که در مورد تلاش های سئوی شما مطرح می شود این است: “آیا لینک ها در حال حاضر کار می کنند؟”

بیایید به یافته های Ahrefs، Backlinko و MonsterInsights نگاه کنیم:

Ahrefs – پلتفرمی برای تجزیه و تحلیل بک لینک، نمایه سازی کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوا و ممیزی SEO فنی مبتنی بر ابر – آمار SEO خود را برای سال 2024 در 18 مارس به روز کرد.

Ahrefs یک همبستگی مثبت بین تعداد سایت‌هایی که به یک صفحه پیوند می‌دهند و رتبه‌بندی آن صفحه و عملکرد ترافیک سئو پیدا کرد. اکثر صفحات با رتبه برتر بین 5 تا 14 درصد لینک های دنبال شده بیشتری در ماه به دست می آورند.

بسیاری از آمارهای دیگر از Ahrefs به ناشرانی مانند Authority Hacker اشاره می‌کنند و شامل داده‌های مبتنی بر نظرسنجی می‌شوند.

مطالعه 2: یافته های رتبه بندی جستجوی Backlinko

طبق مطالعه Backlinko که در 24 مارس به‌روزرسانی شد، «اقتدار کلی پیوند یک سایت (که توسط رتبه‌بندی دامنه Ahrefs اندازه‌گیری می‌شود) به شدت با رتبه‌های بالاتر مرتبط است.

گوگل از امتیاز ابزار سئو در الگوریتم های خود استفاده نمی کند، اما همچنان از PageRank استفاده می کند. رتبه بندی دامنه Ahrefs برای شبیه سازی رتبه صفحه طراحی شده است، بنابراین اگر Ahrefs دقیق باشد، همبستگی انتظار می رود.

مطالعه Backlinko همچنین گفت:

  • صفحاتی که بک لینک های زیادی دارند بالاتر از صفحاتی قرار می گیرند که بک لینک های زیادی ندارند. در واقع، نتیجه شماره 1 در گوگل به طور متوسط ​​3.8 برابر بیشتر از موقعیت های شماره 2 تا 10 بک لینک دارد.

با این حال، همبستگی دلالت بر علیت ندارد. رتبه های بالا می تواند یک صفحه را قابل مشاهده تر کند و منجر به بک لینک ها و نقل قول های بیشتر شود. با این حال، همبستگی بین اعتبار لینک و رتبه های بالاتر قوی است.

  • ما هیچ ارتباطی بین سرعت بارگذاری صفحه (که توسط الکسا اندازه گیری شد) و رتبه بندی صفحه اول گوگل پیدا نکردیم.

نکته بالا کمی گمراه کننده است. گوگل رتبه بندی را بر اساس رتبه بندی سرعت صفحه الکسا تنظیم نمی کند. در عوض، آنها از Core Web Vitals برای ارزیابی عملکرد صفحه استفاده می کنند. بنابراین، این عبارت ممکن است بر اساس داده های ورودی ضعیف باشد.

به سراغ نکته بعدی:

  • به نظر می رسد دریافت بک لینک از چندین سایت مختلف برای سئو مهم است. ما دریافتیم که تعداد دامنه‌هایی که به یک صفحه پیوند می‌دهند با رتبه‌بندی ارتباط دارد.

اهمیت تنوع پیوندها به طور کلی در جامعه جستجو پذیرفته شده است.

مطالعه 3: یافته‌های فاکتور رتبه‌بندی بینش هیولا

Monster Insights، ارائه‌دهنده پلاگین وردپرس، در ژانویه تعیین کرد که بک لینک‌ها «تأثیر زیادی بر الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارند».

Monster Insights به این نتیجه رسید که سایت هایی با حجم بک لینک بالاتر معمولا به رتبه های بالاتر گوگل (به طور متوسط) دست می یابند:

  • در مجموع، بک لینک‌های وب‌سایت‌های معتبر ارزشمندتر هستند و رتبه شما را بیشتر از لینک‌های سایت‌های دارای رتبه پایین‌تر افزایش می‌دهند. به دست آوردن این پیوندها به Google سیگنال می‌فرستد که محتوای شما قابل اعتماد است، زیرا سایر وب‌سایت‌های با کیفیت بالا آن را تضمین می‌کنند.»

در حالی که اکثر مطالعات ارتباط بین لینک ها، رتبه بندی و ترافیک جستجو را نشان می دهند، آنها به علیت نمی پردازند.

آیا لینک ها باعث می شوند صفحات رتبه بالاتری پیدا کنند یا صفحات با رتبه بالا لینک های بیشتری را جذب می کنند؟

این یک بحث اصلی در سئو برای بیش از یک دهه بوده است.

برخی از آنها با لینک سازی موفقیت آمیز بوده اند، در حالی که برخی دیگر هیچ نتیجه ای ندیده اند یا حتی یک اقدام دستی از گوگل دریافت کرده اند.

من به مطالعه Ahrefs بیشترین اعتماد را دارم زیرا ابزارها و داده ها را بدون فروش خدمات لینک بیلدینگ فراهم می کند و سوگیری را کاهش می دهد. آنها دارای شاخص عظیمی از بیش از 14 تریلیون بک لینک زنده هستند.

نکته اصلی شما این است که پیوندها هنوز اهمیت دارند.

با این حال، لینک بیلدینگ سنتی، که اغلب لینک های بی کیفیت تولید می کند، برای مدتی بی اثر بوده است.

موفقیت نیاز به ایده های خلاقانه و رویدادهای دنیای واقعی دارد که پوشش سرمقاله سطح بالایی را به خود اختصاص دهد.

پیوندها را “ساخت” نکنید. کسب درآمد و جذب لینک تولید پیوندها به سادگی جمع کردن بلوک ها نیست.

در حالی که بک لینک ها اهمیت کمتری پیدا می کنند، هنوز بخش مهمی از سئو هستند.

اتخاذ یک رویکرد جامع و متمرکز بر کیفیت در کسب لینک و استراتژی های سئو گسترده تر احتمالاً بهترین نتایج را در این چشم انداز در حال تغییر خواهد داشت.

نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و لزوماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.


Source link