

قبل از خواندن این مقاله ، من بسیار توصیه می کنم ابتدا اصول نوآوری در مدل کسب و کار را مرور کنید. در واقع ، بوم مدل کسب و کار آن است نتیجه از یک فرایند طولانی و پربار ، که در نهایت کل استراتژی یک شرکت را آگاه می کند. مانند بسیاری از چیزهای زندگی ، سفر بیش از مقصد مهم است. همین مورد را می توان در مورد مدلهای تجاری مخل گفت.
با این اوصاف ، بوم مدل کسب و کار ابزاری فوق العاده قدرتمند است ، زیرا عناصر زیادی را گرد هم آورده تا تصویری از مدل تجاری شرکت را در لحظه خاصی از زمان ارائه دهد (اطلاعات بیشتر در مورد تکرار روند کمی بعد). همانطور که می توانید تصور کنید ، این تمرین بسیار پیچیده تر از فقط پر کردن جعبه ها در یک کارگاه 15 دقیقه ای ایده پردازی است … A معمول (خالی) بوم تجاری چیزی شبیه به این:

بیایید قبل از ورود به بخش مورد علاقه من (از بین بردن این مدل) از زیر مجموعه های زیر استفاده کنیم:
شرکا
بیایید با کمی توپ منحنی شروع کنیم: چه شریک است؟ ادامه دهید ، یک دقیقه وقت بگذارید و در مورد آن فکر کنید.
من به طور کلی دوست دارم لیست زیر را برای ایده پردازی ارائه دهم:
- تأمین کنندگان
- توزیع کنندگان
- راه حل…