به من در طراحی یک بازی رومیزی کمک کن – قسمت 2

قسمت 1

در قسمت 1 این تجربه طراحی بازی رومیزی، ما:

  • بازیکن و مشتری هدف را تعریف کرد.
  • مفهوم را شناسایی کرد.
  • هدف کلی بازی را شادی تنظیم کنید که از سه معیار = ثروت مالی + سبک زندگی + دوستان و خانواده تشکیل شده است.

هنوز هیچ چیز نهایی نشده است، اما ما به اندازه کافی برای رفتن به مرحله بعدی طراحی داریم.

طراحی بازی یک فرآیند تکراری است که در آن ممکن است تصمیمی آزمایشی بگیریم تا به ما اجازه دهد تا به مرحله بعدی برویم تا ببینیم اوضاع چگونه پیش می‌رود. سپس می‌توانیم در حین حرکت دوباره ارزیابی و تنظیم کنیم.

قسمت 2 – بازیکنان چه خواهند کرد؟

این مرحله شامل شناسایی کارهایی است که بازیکنان در بازی انجام خواهند داد. برای تعیین این موضوع، باید آنچه را که می‌خواهیم بازیکنان تجربه کنند و در مورد امور مالی شخصی و زندگی بیاموزند، در نظر بگیریم.

وقتی به این موضوع فکر می کردم، در نظر گرفتم که مراحل مختلف زندگی معمولاً به طور متوالی اتفاق می افتد (البته نه همیشه):

  1. جوانان
  2. آموزش و پرورش
  3. شغلی
  4. خانواده
  5. بازنشستگی

و در این 5 مرحله از زندگی، انتخاب‌هایی وجود دارد که همه آن‌ها بارها تکرار می‌شوند. پس از چند بار تکرار، به این 6 گزینه رسیدم:

6 انتخاب

  • تغذیه – چگونه نیازهای بیولوژیکی خود را حفظ کنیم؟
  • مسکن – کجا زندگی می کنیم؟
  • رفت و آمد – چگونه در اطراف حرکت کنیم؟
  • درآمد – چگونه برای زندگی درآمد کسب کنیم؟
  • پس انداز – چگونه پس انداز یا سرمایه گذاری کنیم…

Source link