به روز رسانی گوگل آنالیتیکس برای بهبود اسناد جستجوی پولی

گوگل به‌روزرسانی مدل‌های انتساب در Google Analytics 4 (GA4) را برای بهبود دقت کمپین‌های جستجوی پولی اعلام کرده است.

گوگل در نظر دارد طی دو هفته آینده تنظیماتی را برای حل یک مشکل قدیمی که در آن تبدیل‌های ناشی از جستجوی پولی به اشتباه به ترافیک جستجوی ارگانیک نسبت داده می‌شود، اعمال کند.

بر اساس بیانیه شرکت، این عدم انتساب در برنامه های تک صفحه ای زمانی رخ می دهد که پارامتر “gclid” – یک شناسه منحصر به فرد برای کلیک های جستجوی پولی – در چندین بازدید از صفحه باقی بماند.

در نتیجه، تبدیل‌هایی که باید به کمپین‌های جستجوی پولی اختصاص داده می‌شدند به اشتباه به کانال‌های جستجوی ارگانیک اختصاص داده شدند.

بهبود روش اسناد تبدیل

برای رسیدگی به این مشکل، گوگل نحوه نسبت دادن به تبدیل‌ها را تغییر می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات کمپین از رویداد اولیه در هر صفحه گرفته می‌شود.

بر اساس روش جدید، در صورتی که کاربر از سایت خارج شود و از کانال دیگری برگردد، انتساب به‌روزرسانی می‌شود تا منبع ترافیک مناسب را منعکس کند.

انتظار می‌رود این تغییر تعداد تبدیل‌های منتسب به کمپین‌های جستجوی پولی را افزایش دهد و به طور بالقوه بر هزینه‌های تبلیغاتی برای بازاریابانی که از تبلیغات Google استفاده می‌کنند، تأثیر بگذارد.

آماده سازی و بررسی توصیه می شود

با توجه به به‌روزرسانی قریب‌الوقوع، Google قویاً به تبلیغ‌کنندگان توصیه می‌کند که سقف بودجه خود را بررسی کرده و تنظیمات لازم را قبل از اعمال تغییرات انجام دهند.

از آنجایی که ممکن است تبدیل‌های بیشتری به تلاش‌های جستجوی پولی اختصاص داده شود، سطح هزینه‌های کمپین تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

مدیریت بودجه فعال باید برای همسویی با داده های عملکرد در حال تحول استفاده شود.

چرا SEJ اهمیت می دهد

دقت اسناد بهبودیافته تصویر واضح تری از نحوه عملکرد تبلیغات جستجوی پولی شما به شما می دهد.

این به شما این امکان را می دهد که تصمیمات هوشمندانه تری در مورد اینکه بودجه بازاریابی خود را کجا خرج کنید و نحوه بهبود کمپین های جستجوی پولی خود بر اساس داده های دقیق بگیرید.

چگونه این می تواند به شما کمک کند

با داده های تبدیل دقیق تر، می توانید:

  • تصویر واضح تری از تاثیر واقعی کمپین های جستجوی پولی خود و بازگشت سرمایه (ROI) به دست آورید.
  • بهینه سازی کمپین ها بر اساس معیارهای عملکرد قابل اعتماد، امکان تخصیص بودجه موثرتر و استراتژی های هدف گذاری.
  • مناطقی را برای بهبود یا گسترش در تلاش‌های جستجوی پولی خود شناسایی کنید، که از داده‌های انتساب دقیق مطلع است.
  • در مورد تعدیل بودجه، استراتژی های پیشنهادی و مدیریت کلی کمپین تصمیمات مبتنی بر داده بگیرید.

برای استفاده حداکثری از این تغییرات، سقف بودجه خود را مرور کنید و تنظیمات لازم را برای پیش‌بینی افزایش احتمالی تبدیل‌های منتسب به کمپین‌های جستجوی پولی انجام دهید.

جلوتر ماندن، انطباق با روش اسناد جدید و استفاده از داده های بهبود یافته را آسان تر می کند.


تصویر ویژه: Piotr Swat/Shutterstock

Source link