شرکت مادر گوگل، Alphabet Inc.، فراخوان درآمد سه ماهه سوم سال 2023 خود را برگزار کرد و بینش هایی را درباره عملکرد محصولات و خدمات اصلی خود ارائه کرد.
به طور خاص، رونوشت فراخوان درآمد نشان میدهد که چگونه سرمایهگذاری آلفابت در هوش مصنوعی و قابلیتهای جستجوی مولد جدید به طور مثبت بر تجارت آن تأثیر میگذارد و پیامدهایی برای بازاریابان و تبلیغکنندگان دارد.
تبلیغات جستجو
تبلیغات جستجوی Google همچنان مهمترین عامل درآمد آلفابت است و درآمدهای جستجو و سایر آگهیها با 11 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 44 میلیارد دلار رسیده است.
رشد توسط بخش خردهفروشی هدایت شد، جایی که راهحلهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Performance Max کمپینهای تبلیغاتی را در سراسر داراییهای Google بهینه میکنند و به خردهفروشان کمک میکنند تا تبدیلها و بازگشت سرمایه را افزایش دهند.
برای فصل تعطیلات، گوگل ابزارهای برنامه ریزی و بینش را برای جلب تقاضای خریداران فصلی در اختیار بازاریابان خرده فروشی قرار می دهد.
همچنین تعداد معاملات در جستجو را افزایش می دهد تا کاربران را با تبلیغات مرتبط مرتبط کند.
قالبهای تبلیغاتی جدید که توسط هوش مصنوعی تولید میشوند، تبلیغات سفارشیشده و با کیفیت بالا را برای هر مرحله از سفر جستجو ایجاد میکنند.
به طور کلی، بازاریابان از محصولات تبلیغاتی جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی استقبال می کنند و تقریباً 80٪ از آنها حداقل از یکی از آنها استفاده می کنند.
تبلیغات ویدیویی
درآمد تبلیغات یوتیوب 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به 8 میلیارد دلار رسید که ناشی از تقاضای نام تجاری و پاسخ مستقیم بود. زمان تماشای تلویزیون متصل و کسب درآمد در حال افزایش است و موقعیت YouTube را به عنوان بهترین مقصد پخش جریانی تثبیت می کند.
ابزارهای جدید ایجاد مبتنی بر هوش مصنوعی و محصولات تبلیغاتی به سازندگان و برندها در موفقیت در YouTube کمک میکنند.
این شامل گسترش قالبهایی مانند کمپینهای دسترسی ویدیویی و پیشنهادهای تبلیغاتی جدید مانند کمپینهای نسل تقاضا میشود. چنین نوآوری هایی باعث کاهش هزینه برای هر اقدام و دسترسی و بازدید بیشتر برای تبلیغ کنندگان می شود.
کسب و کار اشتراک نیز شاهد رشد درآمد قابل توجهی بود که در درجه اول منعکس کننده دستاوردهای مشترک برای YouTube TV و YouTube Music Premium بود.
Google Bard و SGE
Alphabet سرمایه گذاری زیادی روی هوش مصنوعی مولد در جستجو، ابر و سایر محصولات انجام می دهد.
Bard، رابط مکالمه آزمایشی برای مدلهای زبان بزرگ، اکنون میتواند با ترکیب اطلاعات از چندین سرویس Google، پاسخهای شخصیسازی شده را ارائه دهد.
Search Generative Experience (SGE) از هوش مصنوعی مولد برای بهبود جستجو به طور مشابه استفاده می کند. بازخورد مستقیم کاربران مثبت بوده است، با افزایش پذیرش به عنوان قابلیت به بازارهای بیشتر.
در حالی که هنوز زود است، SGE فرصت هایی را برای پاسخگویی به نیازهای جستجو و ایجاد چندین دیدگاه با کیفیت بالا ایجاد می کند.
گوگل همچنین قصد دارد قالبهای تبلیغاتی جدیدی را آزمایش کند و به تبلیغکنندگان فرصتی برای ارتباط با مشتریان از طریق ویژگیهای جستجوی هوش مصنوعی مولد بدهد.
این برای بازاریابان به چه معناست
درآمد آلفابت نشان میدهد که شرکتی به نوآوری مبتنی بر هوش مصنوعی متمایل است تا بهرهوری و خلاقیت را در کمپینهای تبلیغاتی جستجو و ویدیویی افزایش دهد.
همانطور که Alphabet محصولاتی مانند Bard، SGE و Performance Max را بهبود می بخشد، بازاریابان می توانند از افزایش شخصی سازی تبلیغات، خلاقیت و بهره وری بهره مند شوند.
اما تبلیغکنندگان همچنین باید برای ایجاد اختلال و انطباق با تغییراتی که از حریم خصوصی کاربر محافظت میکند و اتوماسیون هوش مصنوعی که تغییرات را در چشمانداز بازاریابی دیجیتال ایجاد میکند، آماده باشند.
با استفاده از قابلیتهای هوش مصنوعی Google در حین نظارت بر تأثیر آنها، تبلیغکنندگان میتوانند از فرصتها و تجربیات جدید تبلیغاتی که آگاهی از برند را ایجاد میکنند و بازگشت سرمایه را به حداکثر میرسانند، بهترین استفاده را ببرند.
تصویر ویژه: Rokas Tenys/Shutterstock