به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه رسانه پولی B2B خود با پلتفرم های جایگزین

در بازاریابی B2B، چسبیدن به کانال های سنتی ممکن است پتانسیل شما را محدود کند.

همانطور که مخاطبان متنوع می شوند و پلتفرم های جدید ظهور می کنند، گسترش استراتژی رسانه ای شما می تواند یک تغییر بازی برای درگیر کردن تصمیم گیرندگان در جایی که زمان می گذرانند باشد.

اما چگونه می‌دانید کدام کانال‌ها با استراتژی شما مطابقت دارند و آیا آنها با مخاطبان هدف شما همخوانی دارند یا خیر؟

این مقاله استراتژی‌هایی را مورد بحث قرار می‌دهد که به شما کمک می‌کند مخاطبان خود را بهتر بشناسید، یک برنامه رسانه ای واضح و مؤثر ایجاد کنید و برخی از پلتفرم‌های نادیده گرفته شده را که می‌توانند به بازاریابی B2B شما مزیت جدیدی ببخشند، بررسی می‌کند.

اولین چیزها: درک مخاطبان خود

تعجب آور است که چقدر مردم احساس می کنند ابزار لازم برای درک مخاطبان خود را ندارند. CRM شما احتمالاً دارای بینش های ارزشمندتری از آنچه شما تصور می کنید دارد. می تواند به رفع سه چالش کلیدی کمک کند:

  • داده های مرتبط با کسب و کار شما: اگر به درستی ثبت شود، CRM شما تمام تعاملات با کسب و کار شما را ردیابی می کند – چه برنده، چه باخته یا رد صلاحیت – شناسایی روندها و الگوها را آسان می کند.
  • اکتشاف کمیته خرید: آیا کمپین های بازاریابی شما افراد مناسب را هدف قرار می دهند؟ CRM شما باید شامل افرادی باشد که در فروش و فعالیت های خط لوله شرکت دارند. این داده ها به تأیید اینکه آیا هدف شما به مخاطب مناسب رسیده است یا خیر کمک می کند.
  • درک اینکه چه کسی واجد شرایط به نظر می رسد اما واجد شرایط نیست: آیا یک شرکت یا حساب کاملاً مناسب به نظر می رسید اما در نهایت با فروش رد صلاحیت شد؟ آیا می بینید که بسیاری از حساب ها مراحل رد صلاحیت را طی می کنند؟ مشخص کنید که این حساب ها چه چیزهای مشترکی دارند تا بتوانید بر اساس آن تنظیم کنید.

چند تاکتیک دیگر برای درک بهتر مخاطبان عبارتند از:

  • گروه های لینکدین: یک گروه لینکدین برای هر چیزی که می فروشید وجود دارد. به عناوین شغلی و فیرموگرافی شرکت های آن گروه نگاه کنید. آنها در مورد چه بحث می کنند؟ نگرانی ها و نقاط درد مشترک آنها چیست؟ امکانات بی پایان هستند.
  • برچسب LinkedIn Insight: این برچسب را برای شناسایی ویژگی هایی مانند عنوان شغل، نام شرکت، اندازه شرکت و سابقه کار بر اساس کاربرانی که در وب سایت شما وارد می شوند، تنظیم کنید. شما همچنین می توانید بررسی کنید که چه کسانی از وبلاگ شما بازدید می کنند در مقایسه با صفحات کلیدی شما، بنابراین اطلاعات زیادی را جمع آوری کنید.
  • وب سایت های رقبای شما: آیا تا به حال صنایع و عناوین شغلی را که رقبای شما برجسته می کنند، حسابرسی کرده اید؟ آیا آنها مطالعات موردی بیشتری را برای عمودهای خاص نسبت به دیگران نشان می دهند؟ این می‌تواند بینش‌های ارزشمندی را در مورد اولویت‌های آن‌ها ارائه دهد تا بتوان به آنها اشاره کرد.

عمیق تر حفاری کنید: تبلیغات لینکدین: راهنمای جامع

ذهنیت رایجی که من اغلب می بینم این است که بازاریاب ها می خواهند در همه جا حضور داشته باشند و معتقدند که می توانند به طور موثر 2000 دلار را در کانال های مختلف پخش کنند.

متأسفانه، این رویکرد توانایی شما را در مقیاس بندی یا دستیابی به نتایج معنادار محدود می کند. یک برنامه رسانه متمرکز تمام تلاش‌های شما را ادغام می‌کند، دید واضحی از پتانسیل هر کانال ارائه می‌کند و به شما کمک می‌کند بودجه خود را برای حداکثر تأثیرگذاری تخصیص دهید.

یک طرح رسانه ای موفق باید شامل موارد زیر باشد:

  • تقسیم بندی و شناسایی مخاطبان هدف.
  • اهداف و مقاصد روشن.
  • استراتژی چند کاناله
  • تخصیص بودجه.
  • اندازه گیری و تجزیه و تحلیل عملکرد.

عمیق تر حفاری کنید: نحوه مدیریت بودجه رسانه پولی: تخصیص، ریسک و مقیاس

دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.


خارج از مسیر شکسته: پلتفرم های غیر معمول برای B2B

با داشتن یک برنامه رسانه ای قوی، در موقعیت بسیار خوبی برای امتحان چیزهای جدید هستید، از جمله برخی از پلتفرم های کمتر رایج.

تبلیغات Reddit

در Reddit، کاربران نه تنها بدون هدف پیمایش می کنند، بلکه فعالانه به دنبال مشاوره با کیفیت بالا هستند.

این یک فرصت قابل توجه است، زیرا 68٪ از Redditors در LinkedIn نیستند و دسترسی به یک مخاطب بزرگ و منحصر به فرد را فراهم می کند.

این پلتفرم به عنوان یک منبع تحقیقاتی عالی در سراسر فرآیند خرید B2B عمل می کند و به شما امکان می دهد در هر مرحله درگیر شوید:

  • شناسایی مشکل (آگاهی).
  • کاوش در راه حل ها (در نظر گرفتن).
  • ارزیابی تناسب (تحقیق).
  • تأیید فهرست کوتاه (حمایت).
  • ارائه حمایت جامعه از طریق تمجید یا انتقاد (نگهداری).

برای کمک به شما برای شروع تبلیغات در Reddit، اخیراً مقاله‌ای نوشته‌ام که در آن فرمت‌های مختلف تبلیغات را توضیح می‌دهد. در اینجا چند نکته سریع وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • پیکسل خود را تنظیم کنید تا ببینید آیا مخاطبان هدف شما از سایت شما بازدید می کنند یا خیر و شروع به ایجاد استخرهای بازاریابی مجدد کنید.
  • Subreddits مناسب برای جایگاه خود پیدا کنید.
  • نگران قرار دادن تبلیغات هستید؟ گزینه های مختلف موجودی آگهی Reddit را بررسی و درک کنید تا مطمئن شوید تبلیغات شما در فضاهای مناسب ظاهر می شوند.

عمیق تر حفاری کنید: 4 فرمت تبلیغات Reddit که باید بدانید

تبلیغات یوتیوب

در حالی که ممکن است برای بازاریابان DTC یا B2C غیر متعارف به نظر برسد، بسیاری از شرکت‌های B2B در تلاش هستند تا به طور موثر از YouTube استفاده کنند.

نقطه قوت YouTube توانایی آن در ارائه اطلاعات مفید و مرتبط در مورد خدمات شما است و خریداران بالقوه را در فرآیند تصمیم گیری راهنمایی می کند.

همچنین محتوا را به کاربرانی که به طور فعال جستجو نمی کنند ارائه می دهد، که بسیار مهم است زیرا اکثر خریداران اغلب خارج از بازار هستند.

اگر به دنبال آزمایش یا گسترش تلاش‌های تبلیغاتی YouTube خود هستید، در اینجا چند نوع کمپین وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • برای دسترسی، از کمپین های دسترسی ویدیویی استفاده کنید.
  • برای در نظر گرفتن نام تجاری، از کمپین های مشاهده ویدیو استفاده کنید.
  • برای جلب توجه و جلب توجه به خرید، کمپین‌های تقاضای نسل را انتخاب کنید (کمپین‌های اقدام ویدیویی قبلی، که در سه ماهه دوم 2025 حذف خواهند شد).
  • برای تبدیل، Google جفت قدرت آزمایش شده و واقعی کمپین‌های Performance Max و Search را توصیه می‌کند.

TikTok

ما نمی‌توانیم TikTok را نادیده بگیریم، یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌های اجتماعی در حال رشد امروز.

کمیته خرید در حال جوان‌تر شدن است و Millennials و Gen Z قدرت تصمیم‌گیری و خرید قابل‌توجهی دارند. قابل ذکر است که افراد 25 تا 34 ساله تقریباً یک چهارم کاربران TikTok در ایالات متحده در سال 2024 را تشکیل می دهند.

برای کمک به شما در راه اندازی این پلتفرم، در اینجا دو مرحله آسان وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • برای جذب مجدد کاربرانی که قبلا از سایت شما بازدید کرده اند، مخاطبان سفارشی را تنظیم کنید.
  • از تبلیغات جستجوی TikTok استفاده کنید. این یک فرصت بزرگ برای بازاریابان B2B است. اکنون، تبلیغ‌کنندگان می‌توانند برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی TikTok هزینه پرداخت کنند. در حالی که هدف در اینجا به سمت توجه است، این یک راه منحصر به فرد برای ارتباط با تصمیم گیرندگان کلیدی است.

عمیق تر حفاری کنید: 6 زمینه ای که باید قبل از افزایش سرمایه گذاری در رسانه های پولی B2B مورد توجه قرار گیرد

همانطور که بازاریابی B2B به تکامل خود ادامه می دهد، جلوتر ماندن به معنای باز بودن برای رویکردها و پلتفرم های جدید است.

خواه از ابزارهای دست نخورده ای مانند Reddit، YouTube یا TikTok استفاده کنید یا استراتژی خود را با یک برنامه رسانه ای قوی تنظیم کنید، موفقیت از آزمایش هوشمند حاصل می شود. خریدارانی که مد نظر شما هستند و راه های دستیابی به آنها در حال تغییر است.

با در آغوش گرفتن این فرصت های جدید و چابک ماندن، موقعیت بهتری برای تعامل با مخاطبان و رسیدن به اهداف تجاری خود خواهید داشت.

در اینجا ارائه کامل من از SMX Advanced است.

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link