در بهروزرسانی اخیر، Google Ads نحوه وارد کردن دادههای تبدیل وب را بهبود بخشید و امکان اندازهگیری دقیقتر و بهینهسازی پیشرفتهتر را فراهم کرد.
Google Ads اکنون از وارد کردن اعتبارات تبدیل وب کسری و بین کانالی از ویژگی های Google Analytics 4 (GA4) پشتیبانی می کند.
قبلاً محدود به آخرین کلیک است
قبل از این بهروزرسانی، تبدیلهای وب از GA4 بر اساس مدل انتساب آخرین کلیک بین کانالی وارد میشد.
این بدان معناست که تنها در صورتی که آخرین کلیک از تبلیغات Google باشد، تبدیلها به Google Ads وارد میشوند.
در نتیجه، تبلیغکنندگان دادههای تبدیل ارزشمند از کانالهای دیگر را از دست میدهند.
اعتبارات تبدیل متقابل کسری اکنون پشتیبانی می شود
با آخرین بهروزرسانی، Google Ads دادههای تبدیل بین کانالی جزئی را وارد میکند، حتی اگر آخرین کلیک غیر مستقیم از Google Ads نباشد.
اگر از انتساب مبتنی بر داده استفاده شود، تمام اعتبارات جزئی Google از GA4 به Google Ads وارد میشود، صرف نظر از اینکه آخرین تعامل کجا رخ داده است.
راه اندازی و مزایای واردات تبدیل
برای وارد کردن تبدیلها از Google Analytics به Google Ads، تبلیغکنندگان باید حسابهای Analytics و Google Ads خود را پیوند داده و برچسبگذاری خودکار را در حسابهای Google Ads خود فعال کنند.
واردات تبدیل مزایای متعددی دارد، مانند:
- دسترسی به تبدیلهای Analytics و دادههای مربوط به کلیکهای Google Ads
- مشاهده داده های تبدیل Analytics در Google Ads
- اجازه دادن به Google Ads Smart Bidding برای بهینه سازی پیشنهادها با استفاده از داده های وارد شده
- انتقال تبدیل به GA4
برای جلوگیری از تبدیلهای تکراری و اطمینان از انتقال روان، تبلیغکنندگان باید تبدیلهای خود را به GA4 منتقل کنند.
از 3 اکتبر 2022، Google Ads بهطور خودکار کنشهای تبدیل GA4 تازه وارد شده را بهعنوان کنشهای تبدیل «ثانویه» تنظیم میکند تا از شمارش مضاعف همان رویداد برای مناقصه جلوگیری کند.
تبلیغکنندگان باید قبل از منسوخ شدن Universal Analytics، اقدامات تبدیل GA4 را بهعنوان منبع «اصلی» خود تنظیم کنند.
میتوانید این کار را با ورود به حساب Google Ads خود، رفتن به بخش Measurement > Conversions و انتخاب گزینه «عملکرد اصلی» برای اقدام تبدیل مورد نظر انجام دهید.
تاثیر بر نتایج
اگر هرگز اهداف Universal Analytics را وارد نکردهاید، تنظیم پیشفرض برای تبدیلهای GA4 وارد شده «اولیه» خواهد بود. هیچ اقدام دیگری برای شروع مناقصه لازم نیست.
هنگامی که فرآیند وارد کردن آغاز می شود، Google Ads داده ها را از Analytics وارد می کند. دادههای تاریخی قبل از این تاریخ به Google Ads اضافه نمیشوند.
Google از پنجره(های) تبدیل انتخابی (7 تا 90 روز، پیشفرض: 30 روز) استفاده میکند تا تعیین کند کدام رویداد تبدیل را از Analytics وارد کند.
برای اطمینان از صحت دادههای تبدیل وارد شده، مطمئن شوید که تبدیلهای Universal Analytics موجود را حذف کرده یا آنها را بهعنوان «ثانویه» علامتگذاری کنید قبل از وارد کردن تبدیلهای GA4.
این مرحله به جلوگیری از مشکلات احتمالی دادههای تبدیل تکراری کمک میکند.
به طور خلاصه
میتوانید با وارد کردن اعتبارات تبدیل وب چند کاناله از ویژگیهای GA4 به دادههای دقیقتر دسترسی داشته باشید و تصمیمهای بهتری بگیرید.
در نتیجه، میتوانید مطمئن شوید که از بودجه تبلیغاتی خود نهایت استفاده را میکنید و بازدهی خود را به حداکثر میرسانید.
منبع: گوگل
تصویر ویژه: Fluna nightEtJ/Shutterstock