بهروزرسانی اصلی دسامبر 2024 Google در 12 دسامبر 2024 آغاز شد و حدود 6 روز بعد در 18 دسامبر 2024 تکمیل شد. به عنوان یادآوری، هر بهروزرسانی اصلی که Google تأیید میکند به این معنی است که تغییرات رتبهبندی از بهروزرسانی اصلی باید به اندازه کافی قابل مشاهده باشد تا Google آن را اعلام کند. . با توجه به گفتههای ارائهدهندگان داده، بهروزرسانی هستهای دسامبر 2024 نسبت به بهروزرسانی اصلی نوامبر 2024 ناپایدارتر و گستردهتر بود، اما کمتر از بهروزرسانیهای اصلی اوت و مارس 2024 بود.
نکته ای که باید به آن توجه داشت، عرضه به روز رسانی هسته ای دسامبر در یک دوره کوتاه 6 روزه بسته بندی شد، در حالی که به روز رسانی اصلی نوامبر در یک دوره 24 روزه بود.
بدانید که اگر یک بهروزرسانی اصلی روی یک سایت تأثیر بگذارد، میتواند منجر به تغییر بزرگی برای مشاهده جستجوی آن سایت شود. بنابراین، من نمی خواهم به روز رسانی های اصلی نوامبر یا دسامبر را کاهش دهم. آنها می توانستند برای شما یا سایت هایی که مدیریت می کنید واقعاً بزرگ باشند.
بهروزرسانی هرزنامه و اقدامات دستی در حین/بعد. همچنین، برای جالب نگه داشتن چیزها. گوگل به روز رسانی هرزنامه دسامبر 2024 را یک روز پس از پایان به روز رسانی اصلی دسامبر 2024 منتشر کرد، این آپدیت کننده هرزنامه هنوز در حال عرضه است. بنابراین ممکن است نگاه کردن به داده ها کمی پیچیده شود. به علاوه، گوگل سیاست سوء استفاده از شهرت سایت خود را در زمانی که گوگل این بهروزرسانی اصلی نوامبر 2024 را منتشر میکرد، گسترش داد. این منجر به ضربه زدن به تعداد زیادی از وب سایت های بزرگ و کوچک توسط یک عمل دستی (جریمه جستجوی گوگل) شد که در برخی موارد باعث از دست رفتن دید زیادی برای آن سایت ها در جستجوی Google شد.
ارائهدهندگان داده در بهروزرسانی اصلی Google دسامبر ۲۰۲۴
وب مشابه. لرزهسنج SERP شرکت SimilarWeb با بهروزرسانی دسامبر، نوسانات زیادی را نشان داد. چند روز پس از اعلام بهروزرسانی اصلی دسامبر، اما نوسانات شروع شد. Shay Harel از Similarweb به ما گفت: «اگرچه بهروزرسانی دسامبر در 12 دسامبر اعلام شد، نوسانات قابل توجهی برای اولین بار از 14 دسامبر مشاهده شد.
![بهروزرسانی اصلی Google دسامبر 2024 نسبت به گذشته ناپایدارتر بود بهروزرسانی اصلی Google دسامبر 2024 نسبت به گذشته ناپایدارتر بود](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/similarweb-dec.png.webp)
وقتی بهروزرسانیهای اصلی قبلی را با این بهروزرسانی اصلی دسامبر 2024 مقایسه میکنید، میبینید که نوسانپذیرتر از بهروزرسانی هسته نوامبر 2024 است، اما نسبت به بهروزرسانیهای اصلی آگوست و مارس، ناپایدارتر است. در اینجا آن نمودار است:
![Similarweb Dec مقایسه کنید](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/similarweb-dec-compare.png.webp)
تغییر موقعیت نسبی نیز با این بهروزرسانی اصلی دسامبر در مقایسه با بهروزرسانی اصلی نوامبر بیشتر بود:
![موقعیت وب مشابه](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/similarweb-position.png.webp)
هنگام مقایسه 3، 5 و 10 موقعیت برتر، روند مشابهی را مشاهده می کنید که در آن به روز رسانی هسته دسامبر بزرگتر از به روز رسانی هسته نوامبر بود.
![Similarweb Top Broken](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/similarweb-top-broken.png.webp)
وقتی نوبت به صنایع خاص میرسد، شای هارل به ما گفت: «هنگام تجزیه و تحلیل بخشهای سلامت، امور مالی، خردهفروشی و سفر، بخش مالی سطوح پایینی از نوسانات را در 3 نتیجه برتر تجربه کرد. در مقابل، جایگاه سلامت سطوح مشابهی از نوسانات SERP را در 3 و 5 نتایج برتر نشان داد.
سمروش. Semrush (شرکت مادر ما) همچنین داده هایی را برای ما ارسال کرد که به نظر می رسید نشان می دهد که به روز رسانی هسته دسامبر نوسانات بیشتری نسبت به به روز رسانی اصلی نوامبر 2024 دارد. اما همانطور که Mordy Obserstein، سخنگوی شرکت به ما گفت، “بین تعداد به روز رسانی ها و سطح نوسانی که قبل از به روز رسانی مشاهده می شود، آنها واقعاً جداسازی نوسانات و ایجاد مقایسه دقیق بین به روز رسانی ها را بسیار دشوار می کنند.”
همانطور که گفته شد، در اینجا نموداری از سنسور Semrush است که نوسانات را در 30 روز گذشته یا بیشتر ردیابی می کند که نوسانات بسیار بالاتری را با به روز رسانی هسته دسامبر در مقایسه با به روز رسانی هسته نوامبر نشان می دهد:
![سمروش 3](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/semrush-3.png.webp)
این نمودار بعدی نشان میدهد که بهروزرسانی هستهای دسامبر 2024 به سطوح بالاتری از نوسانات نسبت به بهروزرسانی نوامبر رسیده است:
![قله سمروش](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/semrush-peak.png.webp)
آنها همچنین در این نمودار بعدی، نوسانات را بر اساس صنعت، در مقایسه دسامبر تا نوامبر، تجزیه کردند. میتوانید مشاهده کنید که بهروزرسانی دسامبر در همه صنایع نسبت به بهروزرسانی نوامبر چقدر فرارتر بوده است:
![صنعت پیک سمروش](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/semrush-peak-industry.png.webp)
همچنین، بهروزرسانی هستهای دسامبر 2024 شاهد میانگین افزایش/از دست دادن موقعیت حدود 2.8 موقعیت بود، که کمی بالاتر از 2.4 است که در بهروزرسانی نوامبر شاهد بودیم:
![تغییر موقعیت Semrush](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/semrush-position-change.png.webp)
ابزارهای دیگر. ابزارهای بی ثباتی رتبه بندی جستجوی گوگل زیادی وجود دارد. پس از اتمام بهروزرسانی اصلی و در طول بهروزرسانی، در اینجا به نظر میرسیدند:
رتبه بندی وب پیشرفته:
![وب سایت پیشرفته 3](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/advancedwebranking-3.png.webp)
سئوی شناختی:
![Cognitiveseo 1](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/cognitiveseo-1.png.webp)
الگورو:
![الگورو 1](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/algoroo-1.png.webp)
SERPstat:
![Serpstat 1](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/serpstat-1.png.webp)
Accuranker:
![Accuranker 1](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/accuranker-1.png.webp)
منگول ها:
![منگول 1](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/mangools-1.png.webp)
وینچر:
![وینچر 1](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/wincher-1.png.webp)
Mozcast:
![Mozcast 3](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/mozcast-3.png.webp)
سیستریکس:
![سیستریکس 1](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/sistrix-1.png.webp)
شفافیت seo:
![شفافیت 1](https://searchengineland.com/wp-content/seloads/2024/12/seoclarity-1.png.webp)
صنعت. بر اساس آنچه که من در انجمن پیگیری میکنم، این بهروزرسانی احساس میکرد که به سرعت و به میزان زیادی کاهش یافته است و در طول عرضه ۶ روزه همچنان بیثبات بود. داده های ارائه دهندگان داده ذکر شده در بالا با آنچه صنعت سئو می دید مطابقت دارد.
و اکنون با انتشار آپدیت هرزنامه در دسامبر 2024، گوگل همچنان بی ثبات به نظر می رسد.
اگر ضربه خوردید چه کار کنید. گوگل توصیه هایی در مورد اینکه اگر تحت تاثیر منفی یک به روز رسانی اصلی در گذشته قرار گرفتید، چه مواردی را در نظر بگیرید. گوگل واقعاً توصیه جدیدی در اینجا ارائه نکرده است.
- اقدامات خاصی برای بازیابی وجود ندارد. تأثیر منفی رتبهبندی ممکن است نشاندهنده مشکلی در صفحات شما نباشد.
- گوگل لیستی از سوالاتی را ارائه کرده است که در صورت آسیب دیدن سایت شما توسط یک به روز رسانی اصلی باید در نظر بگیرید.
- گوگل گفت که شما می توانید کمی بهبودی بین به روز رسانی های اصلی مشاهده کنید، اما بزرگترین تغییر بعد از یک به روز رسانی اصلی دیگر خواهد بود.
به طور خلاصه، محتوای مفید برای مردم بنویسید و نه برای رتبه در موتورهای جستجو.
- «تا زمانی که سازندگان محتوای رضایتبخشی را برای مردم تولید میکنند، هیچ چیز جدید یا خاصی برای این بهروزرسانی وجود ندارد. برای کسانی که ممکن است رتبهبندی هم نداشته باشند، ما قویاً توصیه میکنیم صفحه راهنمای محتوای مفید، قابل اعتماد و برای افراد اول را بخوانند.» گوگل قبلاً گفت.
اطلاعات بیشتر در مورد بهروزرسانیهای Google
میتوانید در تاریخچه بهروزرسانیهای الگوریتم Google در سرزمین موتورهای جستجو، پوشش ما را بیشتر بخوانید.
چرا ما اهمیت می دهیم. در حالی که دادههای بالا نشان میدهند که سایتها بهطور کلی با آخرین بهروزرسانی اصلی چگونه کار میکنند، نشاندهنده عملکرد سایت فردی شما با بهروزرسانی نیست. اگر سایت شما توسط این به روز رسانی گذشته ضربه خورده باشد، می تواند ویرانگر باشد. اگر با بهروزرسانیهای قبلی ضربه خوردهاید و هیچ بهبودی با این بهروزرسانی وجود ندارد، دوباره، یک بار دیگر ویرانگر. اما برخی از سایت ها شاهد پیشرفت های بزرگی بودند.
به راحتی می توانید این را با گزارش به روز رسانی اصلی دسامبر ما مقایسه کنید.
امیدواریم شاهد پیشرفت هایی بوده باشید.