بر اساس نظرسنجی جدید Aleyda Solis، طرفداری گوگل از انواع خاصی از وب سایت ها – یا خودش، در قالب ویژگی های جستجو و مرورهای هوش مصنوعی – بزرگترین تهدیدی است که مشاوران سئو با آن مواجه هستند.
تهدیدات سئو در سال 2024 طبق گفته 52 درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی، به روز رسانی های گوگل که به نفع انواع خاصی از سایت ها (مثلاً محتوای تولید شده توسط کاربر، مارک های بزرگ) در نتایج جستجو هستند، بزرگترین تهدید برای تلاش های مشاوره SEO است.
- گوگل که از ویژگیها/خدمات خود نسبت به سایتهای خارجی استفاده میکند، دومین تهدید بزرگ (48%) بود، در حالی که AI Overviews در رتبه سوم قرار گرفت (41%).
- دیگر تهدیدات واقعی سئو، پذیرش LLM برای جستجو به جای گوگل (37%) است. شخصی سازی هوش مصنوعی نتایج جستجوی گوگل (32%) و استفاده از پلتفرم های اجتماعی برای جستجو (28%).
مقابله با تهدیدات بنابراین سئوکاران چگونه با این تهدیدات مبارزه می کنند؟ بر اساس پاسخهایی که Solis دریافت کرد، سئوکاران بر روی موارد زیر تمرکز میکنند:
چرا ما اهمیت می دهیم. سئو در سال 2024 دشوارتر از همیشه است – به خصوص برای مارک ها و وب سایت های کوچکتر و متوسط. ما در حال حاضر شاهد تهدیدات زیادی در سال 2024 هستیم (به عنوان مثال، به روز رسانی الگوریتم گوگل، رقابت و پیچیدگی بیشتر، منابع کمتر). اما فرصتهای زیادی برای دسترسی و تأثیرگذاری بر افراد در طول سفرهای جستجو در چشمانداز جستجوی پراکنده امروزی وجود دارد.
در مورد نظرسنجی نتایج بر اساس پاسخهای ۳۳۷ مشاور سئو است که بین ۲۱ جولای و ۲۱ اوت جمعآوری شدهاند.
گزارش. می توانید آن را در اینجا بخوانید: وضعیت SEOFOMO از مشاوره SEO – نتایج نظرسنجی 2024.
جدید در زمین موتورهای جستجو