ویژگیهای بیدرنگ – بهروزرسانی امتیازات فوری، چت زنده یا داشبوردهایی که به سرعت در حال تغییر هستند – اکنون سنگ بنای برنامههای وب مدرن هستند. به طور سنتی، پیادهسازی این ویژگیها به معنای استفاده از WebSockets، نظرسنجی طولانی یا راهحلهای دیگری است که نیاز به مقیاسبندی و نگهداری دقیق دارند. در حالی که WebSocket ها در ارتباطات دوطرفه و بلادرنگ برتری دارند، مدیریت زیرساخت آنها در مقیاس می تواند چالش برانگیز و پرهزینه باشد. اجرای نظرسنجی ساده تر است، اما در زمان واقعی نیست و می تواند با افزایش تعداد مشتریان ناکارآمد شود.
اینجاست که Firestore، یک پایگاه داده NoSQL کاملاً مدیریت شده از Firebase، به عنوان یک جایگزین ساده تر و بسیار مقیاس پذیر است که عملاً نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد. شنوندگان بلادرنگ داخلی Firestore به frontend این امکان را میدهند که هر زمان که دادهها تغییر میکند، بدون سرورها، کلاسترها یا متعادلکنندههای بار سفارشی، بهروزرسانیها را دریافت کند.
در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چگونه استفاده از Firestore برای بهروزرسانیهای همزمان به شما امکان میدهد تا برنامه خود را بهطور یکپارچه مقیاسبندی کنید. ما از یک مثال خاص استفاده خواهیم کرد – پخش زنده نمرات فوتبال – برای نشان دادن اینکه چگونه Firestore می تواند به عنوان یک “رله” برای به روز رسانی های ذخیره شده در پایگاه داده اصلی MySQL شما عمل کند. ما همچنین یک جدول مقایسه جامع از Firestore، WebSockets، و Polling ارائه خواهیم داد، که آنها را مشخص می کند…