بهترین طول تگ عنوان برای سئو چیست؟

جان مولر از گوگل در یک پاتوق اخیر در ساعت اداری سئو گوگل به سوالی درباره اینکه طول ایده آل برای برچسب عنوان برای اهداف سئو و رتبه بندی چقدر است، پاسخ داد. شخصی که این سوال را می پرسد نگران بود زیرا بیشتر تگ های عنوان او بیش از شصت و پنج کاراکتر بودند.

شصت و پنج شخصیت برای یک برچسب عنوان

در نتایج جستجوی گوگل معمولا بیان می شود که 60 تا 65 کاراکتر (حروف، فاصله و اعداد) محدوده کلی چیزی است که گوگل در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) نشان می دهد.

عناوینی که طولانی تر از آن هستند ممکن است به طور کامل توسط Google کوتاه یا بازنویسی شوند.

از آنجایی که تگ عنوان به طور برجسته در SERP ها نشان داده می شود، مهم است که آن را به درستی دریافت کنید تا کلیک ها و ترافیک وب سایت به حداکثر برسد.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

برچسب‌های عنوان یک فاکتور رتبه‌بندی کوچک هستند، بنابراین این نکته نیز وجود دارد که چگونه عنوان ممکن است بر رتبه‌بندی جستجو تأثیر بگذارد.

جان مولر برچسب‌های عنوان را توضیح می‌دهد

رتبه بندی برچسب عنوان گوگل

بنابراین شخصی که سوال می‌پرسد دلیل خوبی برای نگرانی در مورد طول تگ عنوان داشت.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

این شخص می‌گوید که در یک سازمان خبری با میلیون‌ها مقاله کار می‌کرد که دارای برچسب‌های عنوانی بود که معمولاً هر کدام بیش از 65 کاراکتر داشتند.

او این نگرانی را در مورد طول تگ عنوان با مدیران اتاق خبر مطرح کرد که متعاقباً از توصیه او برای اصلاح برچسب‌های عنوان با کوتاه کردن همه آنها خوشحال نشدند.

او موقعیتی را که او را در آن قرار داد توضیح داد:

آنها از این موضوع بسیار ناراحت بودند زیرا … اخبار باید مانند یک عنوان طولانی و یک عنوان خوب باشد.

بنابراین او اساساً بین برآوردن خواسته‌های SEO و مطابقت با بهترین شیوه‌های روزنامه‌نگاری قرار داشت.

او گفت که برای یافتن پاسخ قطعی در اینترنت جست‌وجو کرده است، اما از چیزی که پیدا کرده راضی نیست و دلیل آن را توضیح می‌دهد که چرا در پاتوق ساعات اداری سؤال می‌کند.

آیا طول تگ عنوان یک عامل رتبه بندی است؟

فرد پرسید که آیا محدودیت 65 کاراکتری یک عامل مرتبط با رتبه بندی است؟

او پرسید:

“آیا این یک فاکتور واقعاً خوب برای رتبه بندی است که عنوان (طول) باید مانند چیزی با محدودیت باشد؟”

جان مولر پاسخ داد:

«نه. ما هیچ توصیه ای برای طول عنوان نداریم.»

طول برچسب عنوان یک انتخاب ویرایشی است

مولر با اشاره به این موضوع که طول عنوان به تصمیم ناشر بستگی دارد و نه یک موضوع سئو مرتبط با رتبه بندی، ادامه داد.

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

مولر توضیح داد:

«بنابراین، من فکر می‌کنم انتخاب یک عدد از طرف خود و گفتن در تلفن همراه مانند این اتاق در دسترس است، بنابراین به عنوان یک دستورالعمل سرمقاله می‌گوییم 65 یا هر چیزی که می‌خواهید انتخاب کنید.

این کاملاً خوب است.

از طرف گوگل، از … کیفیت جستجو، طرف رتبه بندی، هیچ دستورالعملی نداریم که بگوید باید اینقدر طولانی باشد.”

شخصی که سوال را می پرسد پیگیری کرد و پرسید که آیا طول عنوان مهم نیست حتی اگر کل عنوان آنقدر طولانی باشد که به عنوان یک قطعه در نتایج جستجو نشان داده نمی شود.

او پرسید:

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

“آیا این مانند یک عامل رتبه بندی است؟”

جان مولر سرش را تکان داد و پاسخ داد:

«نه، نه… طول آن مهم نیست.

اگر چیزی کوتاه‌تر نشان می‌دهیم یا چیزی کمی متفاوت نشان می‌دهیم که دقیقاً به نوعی آن را در نتایج جستجو نشان می‌دهیم، به این معنی نیست که رتبه‌بندی تغییر می‌کند.»

بهترین طول برای برچسب عنوان

به نظر می رسد طول ایده آل همان چیزی است که یک شخص برای عنوان استفاده می کند، یعنی استفاده از هر چیزی که مناسب است برای توصیف آنچه خواننده انتظار دارد بیابد.
در مستندات بهترین شیوه تگ عنوان گوگل آمده است:

“پیوندهای عنوان برای ارائه بینش سریع به کاربران در مورد محتوای یک نتیجه و دلیل مرتبط بودن آن با درخواست آنها بسیار مهم است.”

تبلیغات

ادامه مطلب زیر

نکات اضافی عبارتند از:

  • برچسب‌های عنوان باید توصیفی و مختصر باشند
  • از آن برای ریختن کلمات کلیدی خود استفاده نکنید (کلمه کلیدی پر کردن)
  • از کلمات تکراری در صفحات مختلف خودداری کنید
  • عنوان صفحه اصلی برند (توضیح هدف سایت و غیره)

استناد:

توصیه های برچسب عنوان گوگل

لینک های عنوان خود را در نتایج جستجو کنترل کنید

بهترین طول تگ عنوان

تماشا کنید که جان مولر درباره برچسب‌های عنوان در ساعت 2:57 دقیقه صحبت می‌کند