بهترین شیوه های مدیریت حادثه: نسخه 2021

عکس پروفایل نویسنده

@وقت بهتراوتیم بهتر

هنگام خراب شدن سایت شما ، فرد مناسب تیم شما را صدا می کنیم.

مدیریت حوادث چیست؟

مدیریت حوادث فرایندی است که توسط تیم توسعه دهنده و تیم های فناوری اطلاعات برای پاسخگویی به خرابی های سیستم (حوادث) و بازگرداندن عملکرد نرمال سرویس در اسرع وقت استفاده می شود.

حادثه چیست؟

حادثه اصطلاحی گسترده است که هر رویدادی را که باعث ایجاد اختلال کامل یا کاهش کیفیت خدمات داده شده است ، توصیف می کند. حوادث معمولاً نیاز به پاسخ فوری تیم توسعه یا عملیات دارند که غالباً از آنها به عنوان تیم های تماس یا پاسخ در مدیریت حوادث یاد می شود.

5 قسمت از روند مدیریت حادثه

1. نظارت

نظارت بر برای حوادث اولین قسمت از هر فرآیند مدیریت حوادث است. مشکلات موجود در سیستم را کنترل کرده و بررسی می کند که در واقع توسط کاربران نهایی تجربه شده اند. پس از شناسایی مشکلی ، حادثه ای ایجاد می شود و بسته به حادثه ، اعضای تیم مربوطه از آن مطلع می شوند.

یک مثال معمول نظارت بر قابلیت دسترسی به صفحه اصلی یک شرکت است. چنین بررسی خودکار وب سایت خاصی را مانیتور می نامند. این مانیتور هر 30 ثانیه به طور خودکار وب سایت را بررسی می کند و اگر مشکلی وجود داشته باشد و وب سایت از دسترس خارج شود ، باعث هشدار می شود.

سئو PBN | خبر های جدید سئو و هک و سرور
مطالب پیشنهادی  بدهی فنی و نحوه اولویت بندی آن: مصاحبه ای با آدام تورن هیل