اگر می خواهید زمان کار مرکز داده را افزایش دهید، باید رایج ترین منابع قطعی را شناسایی و کاهش دهید. این می تواند چالش برانگیز باشد زیرا وجود دارد دلایل زیادی برای از کار افتادن یک مرکز داده، و معمولاً نمی توان به تک تک آنها پرداخت. درعوض، اپراتورهای مرکز داده باید تصمیم بگیرند که کدام تهدیدات آپتایم را در اولویت قرار دهند.
برای این منظور، جدید گزارش موسسه Uptime راهنمایی های ارزشمندی را ارائه می دهد. این گزارش متداولترین چالشهای آپتایم مرکز داده تا سال 2024 را شرح میدهد و یافتههای شگفتانگیزی در مورد اینکه کدام رویدادها باعث قطع شدن مرکز داده میشوند ارائه میدهد.
بزرگترین تهدیدها برای Uptime مرکز داده
ممکن است فکر کنید که شایع ترین علت از کار افتادن مرکز داده خطراتی مانند حملات سایبری یا آب و هوای شدیدکه هر زمان که اتفاق بیفتند در رسانه ها مورد توجه زیادی قرار می گیرند.
با این حال، در واقعیت، این خطرات ناچیز از یک مرکز داده است زمان کار چشم انداز مسائلی که در قلب اکثر خرابی های مرکز داده قرار دارند به دسته های زیر تقسیم می شوند:
1. نقص سیستم فیزیکی
شایع ترین دلیلی که چرا مراکز داده شکست می خورند این است مسائل مربوط به برق. بر اساس گزارش موسسه Uptime، آنها 52 درصد از تمام قطعی های مرکز داده را تشکیل می دهند.
19 درصد دیگر از قطعی ها ناشی از مرکز داده است مشکلات خنک کننده، که مؤسسه آن را جدا از مسائل سیستم قدرت دسته بندی می کند.
این بدان معنی است که بزرگترین خطر برای مراکز داده، تا حد زیادی، خرابی سیستم های فیزیکی است. اپراتورهای مرکز داده که می خواهند زمان کار را بهبود بخشند باید روی راه حل هایی مانند منابع انرژی اضافی یا سیستم های HVAC
2. چالش های ارائه دهنده شخص ثالث
متداول ترین تهدید بعدی برای آپتایم مرکز داده، چیزی است که مؤسسه Uptime آن را به عنوان مشکلات ارائه دهندگان شخص ثالث دسته بندی می کند. این به معنای خرابی های ناشی از ارائه دهندگان خدمات است که شرکت ها برای مدیریت مراکز داده از طریق یک قرارداد با آنها قرارداد می بندند قرارداد برون سپاری یا چیدمان مشابه
به سختی می توان گفت که انجام عملیات مرکز داده در داخل می تواند این مشکل را کاهش دهد یا خیر. به نظر می رسد منطقی است که شرکت های برون سپاری مراکز داده، که در عملیات روزانه مرکز داده تخصص دارند، احتمالاً نسبت به مشاغلی که مدیریت مرکز داده برای آنها تمرکز اصلی نیست، به نرخ های به روز بهتری دست پیدا می کنند. اما مسافت پیموده شده شما در این زمینه ممکن است بسته به اینکه کارکنان داخلی شما در مدیریت مراکز داده چقدر ماهر هستند (یا نیستند) متفاوت باشد.
در هر صورت، این نقطه داده یادآوری است که اگر یک ارائهدهنده شخص ثالث را برای مدیریت عملیات مرکز داده انتخاب میکنید، باید در مورد سابقه آپتایم آن بپرسید تا مطمئن شوید که ارائهدهنده ضعیفترین حلقه در استراتژی دسترسی به مرکز داده شما نخواهد بود. .
3. خرابی تجهیزات فناوری اطلاعات
خرابی سخت افزار و نرم افزار سیستم فناوری اطلاعات سومین منبع رایج از کار افتادن مرکز داده است – که جای تعجب نیست، زیرا شرکت ها از آغاز عصر دیجیتال با از کار افتادن سرورها دست و پنجه نرم کرده اند.
هیچ گلوله جادویی برای کاهش این خطر وجود ندارد، اما استراتژی های آزمایش شده و واقعی وجود دارد – مانند سرمایه گذاری در موارد بهتر راه حل های نظارت و مشاهده و ایجاد محیطهای IT پشتیبان کامل با کنترلهای خودکار خرابی به طوری که در صورت خرابی سرور، بارهای کاری آن میتواند فوراً به سرور دیگری منتقل شود.
4. خرابی شبکه
شبکه خرابیها مشابه خرابی تجهیزات فناوری اطلاعات هستند: آنها تقریباً دقیقاً با همان سرعت به از کار افتادن مرکز داده کمک میکنند و نوعی چالش هستند که کسبوکارها مدتهاست با آن دست و پنجه نرم میکنند.
همانند افزایش آپتایم تجهیزات فناوری اطلاعات، استراتژیهایی برای بهبود قابلیت اطمینان شبکه در مراکز داده شامل نظارت بهتر شبکه و ایجاد افزونگی در شبکهها میشود تا در صورت قطع شدن بخشی از شبکه، بستهها بتوانند مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند.
استفاده بیشتر از شبکه های نرم افزاری تعریف شده همچنین ممکن است قابلیت اطمینان شبکه را با آسانتر کردن شناسایی و کاهش خرابیها با استفاده از کنترلهای نرمافزاری به جای تجهیزات فیزیکی شبکه، بهبود بخشد.
دیگر چالشهای بهروزرسانی مرکز داده
آتش سوزی ها و حوادث امنیت اطلاعات نیز در رتبهبندی مؤسسه Uptime از علل قطع مرکز داده – اما به سختی. آنها به ترتیب 3٪ و 1٪ از تمام خاموشی ها را تشکیل می دهند.
البته، این بدان معنا نیست که شما نباید برای سرمایه گذاری در کاهش آتش سوزی و حفاظت از امنیت سایبری زحمت بکشید. اما اگر میخواهید تصمیم بگیرید کدام نوع از خطرات آپتایم مرکز داده را اولویتبندی کنید، دادهها نشان میدهند که اینها نباید تنها اقدامات موجود در لیست شما باشند.