بر روی دامنه خاص کشور بسازید یا از سایت موجود استفاده کنید؟

جان مولر گوگل پاسخ هایی به این مشکل ارائه کرد که آیا باید بخش های بین المللی را در یک سایت موجود ایجاد کرد یا سایت های کاملا جدید ساخت. من از یک سئوی بین المللی نظرش را در مورد این موضوع پرسیدم و او بینش هایی را در مورد آنچه که فکر می کند بهترین اقدام برای سئو است به اشتراک می گذارد.

استفاده از ccTLD برای سایت های بین المللی؟

شخصی این سوال را در مورد بهترین راه برای گسترش بین المللی پرسید.

او توضیح داد که آنها در ایالات متحده حضور جستجوی قوی دارند اما می‌خواهند به کشورهای دیگر گسترش یابند.

از آنجایی که سایت اصلی بسیار قوی است، این تصور وجود دارد که این سایت می‌تواند به نسخه‌های بین‌المللی ساخته‌شده در نسخه دات کام سایت، شروع کند، زیرا آن نسخه‌ها در دامنه‌ای غیر تاسیس ایجاد نمی‌شوند.

اما دلایل معتبر زیادی برای ایجاد سایت‌های جدید در دامنه‌هایی وجود دارد که با کشورهایی که آنها را هدف قرار داده‌اند مطابقت دارد.

این نوع دامنه ها مانند .uk، .de و .jp هستند و دامنه های سطح بالای کد کشور (ccTLD) نامیده می شوند.

جان مولر گوگل در مورد سئوی بین المللی بحث می کند

جان مولر گوگل در مورد سئوی بین المللی بحث می کندشخصی که این سوال را می پرسد وضعیت خود را بیان می کند:

ما شروع به توسعه در کانادا و بریتانیا کرده ایم. و ما امروز به نوعی بر سر دوراهی قرار داریم.

آیا باید به ccTLD ها برویم یا آن را فقط زیر دات کام نگه داریم؟

ما یک شرکت املاک و مستغلات هستیم، بنابراین صفحات ما کاملاً مختص موقعیت مکانی هستند.

ما احتمالاً به حدود 12 کشور جهان خواهیم رسید…

بنابراین ممکن است فرآیند فکری این باشد که بتوانم از امکان هدف‌یابی محلی در کنسول جستجو با ccTLD استفاده کنم، جایی که من نمی‌توانم این کار را با دات کام جهانی انجام دهم.
…بنابراین من فقط به این فکر می کردم که آیا مزیتی وجود دارد؟
رفتن به یک راه یا آن طرف؟ یا این که برای گوگل راحت تر است؟»

ملاحظات متعدد برای گسترش تجارت بین المللی

جان مولر از گوگل بدون تردید پاسخ داد که چندین ملاحظات وجود دارد و سپس آن ملاحظات را فهرست کرد.

مولر پاسخ داد:

“من فکر می کنم چندین چیز وجود دارد که در بازی وجود دارد.

یکی از آنها احتمالاً جنبه داشتن چندین سایت در مقابل داشتن یک وب سایت واقعا قوی است… اگر در مورد ده ها مکان مختلف صحبت می کنید، شاید این موضوع کمتر باشد. شاید این چیزی است که جواب می دهد.

مورد دیگر در مورد هدف‌گیری جغرافیایی است، زمانی که تشخیص می‌دهیم مردم به دنبال چیزی محلی هستند، از آن استفاده می‌کنیم.

بنابراین در هر صورت، سعی می‌کنم مطمئن شوم که می‌توانیم از چه هدف‌گذاری جغرافیایی برای وب‌سایت استفاده کنیم.

و ccTLD ها بسیار واضح است. بنابراین به نظر من این رویکرد خوبی است.

  • Subdomains یک گزینه است.
  • زیرشاخه ها یک گزینه خواهند بود.”

پارامترهای URL برای نشان دادن بخش های مختلف بین المللی

جان بعداً در مورد آنچه که نباید انجام داد بحث کرد و استفاده از پارامترهای URL را برای نشان دادن کشوری که یک بخش به سمت آن هدف قرار داده است، فراخواند.

مولر ادامه داد:

کاری که من انجام نمی‌دهم این است که از پارامترهای URL یا چیزی شبیه به آن استفاده کنم، خوب شما وب‌سایت جهانی اصلی خود را دارید و می‌توانید برای یک کشور خاص جستجو کنید. و سپس در جایی در URL آن کشور نیز ذکر شده است.

زیرا اساساً به این معنی است که ما اصلاً نمی‌توانیم برای وب‌سایت هدف‌گذاری جغرافیایی انجام دهیم.»

گسترش بین المللی ممکن است به استراتژی بازاریابی بستگی داشته باشد

مولر در ادامه پیشنهاد کرد که راه حلی برای پاسخ به این که کدام مسیر را باید طی کرد این است که فکر کنیم این انتخاب برای مصرف کننده چه معنایی خواهد داشت، شرکت چگونه ممکن است توسط مخاطبین هدف محلی درک شود.

شخص سوال کننده اشاره می کند که سایت ایالات متحده 40 میلیون صفحه دارد و سایت کانادایی حدود 500000 صفحه خواهد داشت. او همچنین اشاره کرد که از آنجایی که محتوا بسیار خاص مکان است، تنها 5٪ از صفحات دارای تطابق یک به یک بین نسخه های ایالات متحده و کانادا هستند.

مولر پاسخ داد:

من فکر می کنم از نقطه نظر فنی، همه آنها به نوعی معادل هستند. از نظر رتبه بندی سئو ممکن است با ایجاد دامنه موجود خود مزایایی داشته باشید.

اما فکر می‌کنم این موضوع تا حدودی به اهداف بازاریابی شما نیز بستگی دارد.

اگر واقعاً می‌خواهید اینها را به صورت مشابه قرار دهید، ما شرکت املاک و مستغلات در کانادا هستیم، پس می‌خواهید دامنه خود را داشته باشید.

اگر می‌خواهید آن را به‌عنوان موقعیت‌های مشابه قرار دهید، ما یک شرکت جهانی هستیم و کانادا را نیز انجام می‌دهیم، پس داشتن آن در دامنه موجود شما مشکلی ندارد.

بنابراین من فکر می کنم از نقطه نظر فنی، مانند همه این گزینه ها باز است. اینکه کدام سمت را طی می کنید تقریباً شبیه یک تصمیم استراتژیک است.»

ملاحظات سئو برای گسترش به کشورهای جدید

از مایکل بونفیلس (نمایه لینکدین)، کارشناس سئوی بین المللی بسیار معتبر پرسیدم که نظرش در مورد مزایا و معایب گسترش بین المللی در یک سایت موجود یا با ccTLD چیست. من از مایکل پرسیدم زیرا او از اواسط دهه 90 تجربه زیادی در کار در صنعت اینترنت دارد.

مایکل گفت که ساخت سایت بر روی یک دات کام یک رویکرد قابل اجرا است، به خصوص به دلیل توانایی عالی گوگل در استفاده از ویژگی hreflang برای درک زبانی که یک سند وب هدف قرار می دهد. اما او همچنین دلایلی را بیان کرد که چرا ccTLD ممکن است ارجح باشد.

مایکل بینش های زیر را به اشتراک گذاشت:

از نظر فنی، با دات کام و تنظیمات عالی hreflang در مقابل ccTLD، هر دو خوب هستند و هر دو رتبه خواهند داشت.

با پیشرفت فنی الگوی گوگل، اگر این روزها اولویت به دات کام با ساختار دایرکتوری منسوب به hreflang جامد داده شود، تعجب نخواهم کرد، زیرا به دلیل جریان پیوند جهانی انبوه آن است.

او ملاحظات مربوط به گوگل را کنار گذاشت و سپس به ملاحظات مربوط به نحوه واکنش مصرف کنندگان پرداخت، که در نهایت تصمیم می گیرد که آیا یک استراتژی موفق است یا خیر.

مایکل مشاهده کرد:

با این حال، من تمایل دارم به سمت یک ccTLD مناسب متمایل شوم و از آن دفاع کنم.

یک ccTLD اغلب اعتماد مصرف کننده را ارتقا می دهد، بنابراین تعامل بهبود می یابد.

به عنوان مثال، مصرف کنندگان آلمانی می توانند از خرید هر چیزی غیر آلمانی محتاط باشند. این امر رقابت شرکت هایی با حضور خاص غیر آلمانی را دشوار می کند.

نه تنها باید ثابت کنید که کیفیت بهتری نسبت به یک شرکت آلمانی مشابه دارید، بلکه نمی‌توانید با دریافت نکردن ccTLD آلمان، سیگنال‌های اعتماد را کاهش دهید.

در مثال گسترش به بازار آلمان، شما می خواهید تا جایی که می توانید محلی باشید و تا جایی که می توانید آلمانی باشید.

خارج از این سیگنال های اعتماد، پیوندهایی وجود دارد. سایت‌های آلمانی که از داخل آلمان به شما پیوند می‌دهند، ترجیح زیادی نسبت به پیوندهای خارج از آلمان دارند.

گسترش بین المللی و پیوندها

مایکل بعد توجه خود را به پیوندها معطوف کرد. پیوندها می توانند پایه ای برای حضور موفقیت آمیز جستجو باشند و به راه اندازی سایت در بالای نتایج جستجو کمک کنند.

او توصیه کرد:

کسب لینک برای ناشر با استفاده از ccTLD بسیار آسان تر از .com/germany/ است. استفاده از ccTLD احتمال پیوند را افزایش می دهد.

بنابراین از نظر فنی، با hreflang آسان تر است و از نظر فنی، هنوز هم می توانید رتبه بندی کنید و رقابت کنید.

اما اهداف تبدیل و قابلیت استفاده، ایجاد اعتماد در بازدیدکنندگان سایت و جلب توجه در بازار بین المللی را در نظر داشته باشید.

نقل قول

هنگام گسترش بین المللی سایت های جداگانه بسازید؟

در ساعت 20:20 دقیقه در فیلم تماشا کنید