گوگل تایید کرد که کمپینهای Discovery رسماً به نوع جدید کمپین Demand Gen منتقل میشوند.
جینی ماروین رابط گوگل ادز این خبر را از طریق اعلام کرد توییتر و لینکدین در تاریخ 15/8.
انتقال فرمت تبلیغات حرکت دیگری به سمت یک محیط با هوش مصنوعی در Google Ads است.
برای درک اینکه تبلیغات Gen Demand چیست، زمان انتقال چگونه به نظر می رسد و چه چیزی را باید انتظار داشت، بخوانید.
کمپین های تقاضای ژنرال توضیح داده شد
جدیدترین نوع کمپین «Demand Gen» گوگل در ابتدا در ژوئن 2023 در کنار کمپینهای «نمای ویدیو» معرفی شد.
کمپینهای Demand Gen با هوش مصنوعی طراحی شدهاند و به گونهای طراحی شدهاند که تقاضا را از سوی کاربران در وسط قیف افزایش دهند.
نوع کمپین جدید چندین ویژگی منحصر به فرد دارد که در انواع دیگر کمپین در دسترس نیست.
تبلیغاتی که در کمپینهای Demand Gen اجرا میشوند به گونهای طراحی شدهاند که ماهیت «اجتماعی» داشته باشند و داراییهای ویدیویی و تصویری برتر را در سراسر پلتفرمهای بصری Google تقویت کنند. این شامل:
- یوتیوب
- شورت یوتیوب
- كشف كردن
- جیمیل

تبلیغکنندگان میتوانند با استفاده از داراییهای ویدیویی و تصویری، همه در یک کمپین از چندین قالب تبلیغاتی استفاده کنند.
- ویدئوهای کوتاه
- چرخ فلک ها
- پرتره ها
- تصاویر مربعی
علاوه بر این، تبلیغکنندگان میتوانند از دادههای شخص اول در کمپینها استفاده کنند و برای یافتن مشتریان جدید به مخاطبان Lookalike گسترش دهند.
از آنجایی که کمپینهای تقاضای نسل برای ایجاد تبدیل، ترافیک سایت و اقدامات انجام میشوند، چندین استراتژی قیمت هوشمند در دسترس هستند.
مناقصه برای تبدیل، ارزش تبدیل، و حداکثر کردن کلیک ها برای کمپین های تقاضای نسل در دسترس خواهد بود.
جدول زمانی انتقال ژن کشف به تقاضا
به عنوان بخشی از اعلامیه، تبلیغکنندگان میتوانند بلافاصله برای نسخه بتا ثبتنام کنند.
تبلیغکنندگانی که تأیید شده و در نسخه بتا ثبتنام کردهاند، میتوانند فوراً شروع به ایجاد کمپینهای تقاضای نسل کنند.
به یاد داشته باشید که اگر کمپینهای Discovery فعال در حسابی وجود داشته باشد که برای نسخه بتا تأیید شده است، آن کمپینهای Discovery به طور خودکار به کمپینهای Demand Gen ارتقا مییابند.
Google تأیید کرد که کمپینهای Discovery ارتقا یافته تمام دادههای تاریخی و آموختهها را برای بهینهسازی حفظ خواهند کرد.
فاز 2 عرضه در اکتبر 2023 آغاز می شود، زمانی که کمپین های تقاضای نسل برای همه تبلیغ کنندگان در دسترس خواهد بود. پس از آن کمپینهای Discovery موجود برای ارتقاء در آن زمان واجد شرایط خواهند بود.
Google تبلیغکنندگان را تشویق کرد تا در صورت امکان با تیم اختصاصی Google خود تماس بگیرند تا کمپینها را از طرف خود ارتقا دهند. اگر تبلیغکنندگان نماینده Google نداشته باشند، کمپینهای Discovery موجود تا نوامبر بهطور خودکار ارتقا خواهند یافت.
فاز 3 عرضه کمپین «Demand Gen» تا مارس 2024 به پایان میرسد. از ژانویه تا مارس 2024، همه کمپینهای Discovery باقیمانده بهطور خودکار به کمپینهای «Demand Gen» ارتقا خواهند یافت.
ملاحظات برای تبلیغ کنندگان
اعلامیه گوگل سوالات معتبر بسیاری را برای تبلیغ کنندگان در مورد موارد خاص، از جمله گزارش، مخاطبان و موارد دیگر ایجاد کرد.
جینی ماروین تأیید کرد که کمپینهای تقاضای نسل گزارشدهی در سطح مکانیابی نخواهند داشت، اما گزارشهای استانداردی در مورد جنبههای من از کمپینها، مانند جزئیات سطح دارایی، وجود خواهد داشت.
از آنجایی که موجودی در کمپینهای Demand Gen بیشتر از کمپینهای Discovery است، تبلیغکنندگان باید توجه داشته باشند که کمپینها چه زمانی منتقل میشوند. سنجههای گزارششده در کمپینهای Discovery ممکن است هنگام جابهجایی به نسل تقاضا، بیثبات به نظر برسند، بهویژه اگر مکانهای YouTube در دسترس باشند.
هر قرار دادن موجودی Google برای سطوح مختلف تعامل در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال، اگر کمپینهای جدید تقاضای نسل شما کاهش شدید CTR را در مقایسه با کمپینهای Discovery گزارش میکنند، بهطور خودکار فرض نکنید که کمپین کار نمیکند. مکانهای YouTube معمولاً CTR بسیار پایینتری نسبت به سایرین دارند، به همین دلیل است که محاسبه تغییرات زمینه بسیار مهم است.
یکی دیگر از ملاحظات تبلیغکنندگانی که به کمپینهای نسل تقاضا ارتقاء میدهند، نحوه استفاده از خلاقیتها است.
کمپینهای تقاضای نسل و فرمتهای تبلیغاتی مرتبط با آنها بیشتر بصری هستند. از این زمان برای برنامه ریزی یا بهینه سازی خلاقیت ها برای اطمینان از تجربه کاربری هماهنگ و مرتبط استفاده کنید.
خلاصه
همه تبلیغکنندگان میتوانند فوراً برای درخواست نسل بتا درخواست دهند.
پس از پایان دوره بتا، کمپین های تقاضای نسل در اکتبر 2023 برای همه تبلیغ کنندگان در دسترس خواهد بود.
به نظر می رسد که این نوع کمپین جدید یک افزونه مورد استقبال حساب ها است و می تواند در هر دو بخش عمودی B2B و B2C مفید باشد.
ویژگیها و آموختههای جدید، شکافهای کمپینهای Discovery را پر میکنند، مانند گزینههای محدود پیشنهاد قیمت هوشمند – که نوع کمپین را برای تبلیغکنندگان کوچکتر با تبدیلهای کمتر دشوارتر میکند.
با نزدیک شدن به دوره مهاجرت و ارتقا، شروع به کار بر روی یک استراتژی محتوای بصری بهینه کنید تا کاربران میان قیف را به طور موثر جذب کنید.
تصویر ویژه: BestForBest/Shutterstock