نظرسنجی اخیر Pattern از بیش از 300 نفر از مدیران نشان داد که 94٪ از آنها قصد دارند سرمایه گذاری خود را در تجارت الکترونیک در 6 تا 12 ماه آینده حفظ یا افزایش دهند.
سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک دقیقاً چگونه است؟ افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند تعداد انگشت شماری از حوزه های دارای اولویت را در ذهن داشتند:
تقریباً 60٪ برای افزایش سرمایه گذاری در تصاویر محصول، ویدئو و کپی برای لیست های آنلاین برنامه ریزی می کنند
شرکتهایی که روی بهترین شیوهها برای تصاویر، ویدیوها و کپی فهرست محصولات سرمایهگذاری میکنند، اغلب شاهد بهبود عملکرد معناداری هستند. کانالهای خرید همچنان به دادههای قویتری از برندها و خردهفروشان نیاز دارند تا فهرستبندی محصولات بهتری ایجاد کنند، بنابراین سرمایهگذاری در این زمینه ضروری است.
تصاویر محصول
تصاویر برای یک لیست محصول با عملکرد بالا بسیار مهم هستند. آنها باید به سرعت نحوه عملکرد یک محصول و ویژگی های اصلی آن را بیان کنند.
برندها باید تصاویری با وضوح بالا ارائه دهند تا قابلیت زوم را در اکثر بازارها، مانند آمازون و والمارت، فعال کنند. آنها همچنین باید تصاویر سبک زندگی ارائه دهند که داستانی را بیان می کند یا محصول آنها را در حال استفاده نشان می دهد و اینفوگرافیک هایی که نقاط فروش منحصر به فرد یک محصول را برجسته می کند.
ویدئو
تعامل مصرفکننده با محتوای ویدیویی بهویژه برای ویدیوهای کوتاهمدت که در سراسر پلتفرمهای اجتماعی محبوب شدهاند، بسیار افزایش یافته است.
- بر اساس گزارش Sprout Social در سال 2023، بیش از 65 درصد از کاربران ویدیوهای کوتاه را جذاب ترین نوع محتوا می دانند.
- طبق نظرسنجی Wyzowl، نزدیک به 75 درصد از مصرفکنندگان ترجیح میدهند هنگام یادگیری یک محصول یا خدمات، ویدیوهای کوتاه را تماشا کنند.
کپی کنید
توجه ویژه ای باید به کپی فهرست محصول داده شود. عناوین محصولات باید حاوی کلمات کلیدی باشند که اطمینان حاصل کنند که لیست های مناسب برای جستجوهای محصول خاص ظاهر می شوند.
در بازارها، توضیحات محصول نیز بسیار مهم است. اگر شما آنها را به صورت جداگانه ویرایش می کنید، ممکن است تلاش دستی زیادی برای بهینه سازی انجام دهند (نباید – ما بعداً روش بهتری را توضیح می دهیم)، اما توجه بیشتر تفاوت را ایجاد می کند!
بر اساس یک مطالعه VML در سال 2023، بیش از 45 درصد از خریداران جهانی می گویند که توضیحات دقیق محصول بیشترین تأثیر را در هنگام خرید آنلاین روی آنها می گذارد. توضیحات محصول بالاتر از سایر انواع محتوا مانند:
- تصاویر با کیفیت (32%).
- نام تجاری (32%).
- خوانایی (23%).
- محتوای ویدیویی (20%).
- سرعت پرداخت (18%).
بهینهسازی فهرست محصولات نرخ کلیک، بازده هزینه تبلیغات، درآمد و سایر معیارهای حیاتی را افزایش میدهد و به برندها اجازه میدهد به طور موثر مقیاس شوند.
با دادههای محصول با کیفیت بالا، فهرستها به جستجو مرتبطتر هستند و مصرفکنندگان میتوانند با اطمینان تصمیمگیری برای خرید بگیرند. علاوه بر جزئیات مهم مشتری، فهرستها باید دارای اطلاعات پشتیبان بهینهسازی شده باشند، مانند دستهبندی دقیق و ریز محصولات.
بیش از 50 درصد برای افزایش سرمایه گذاری خود در اینفلوئنسر مارکتینگ برنامه ریزی می کنند
نرخ ترافیک و تبدیل برای فروشندگان در کانالهای تجارت اجتماعی به شدت به ابزارهای اجتماعی مانند برچسبگذاری پستها، ایجاد پستهای جدید به طور مداوم و تبلیغ از طریق تأثیرگذاران وابسته است، چیزی که بازارهای سنتی ارائه نمیدهند.
کار با اینفلوئنسرها میتواند آگاهی از برند، تعامل با مشتری و سفارشها را در کانالهای تجارت اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و TikTok افزایش دهد، جایی که مارکها مستقیماً از طریق پرداخت بومی به مشتریان میفروشند.
برخی از کانالها مانند TikTok حتی دارای بازارهای اختصاصی هستند که در آن مارکها میتوانند با اینفلوئنسرهای محبوب همکاری کنید تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید.
چه چیزی برندها را از رشد تجارت الکترونیک مقیاس پذیر باز می دارد؟
هدف هر کسبوکاری رشد مقیاسپذیر است، اما دستیابی به آن آسان نیست.
در اینجا افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند بزرگترین موانع خود را نام بردند. خوشبختانه، هیچ یک از آنها غیرقابل حل نیستند.
مدیریت سفارش و موجودی
از هر سه رهبر یک برند میگویند افزایش هزینههای حمل و نقل و ناتوانی در حفظ سطح موجودی، مانع رشد میشود.
برای کاهش هزینه ها، کسب و کارها می توانند فرآیندهای کلیدی مانند مدیریت موجودی و مسیریابی سفارش را ساده کنند.
پلتفرمهای مدیریت فید در انتقال و بهبود دادهها در سیستمها، کانالهای خرید و سایر پلتفرمهای تجارت الکترونیک تخصص دارند. برخی راهحلهای مدیریت خوراک دارای فناوری مدیریت سفارش هستند که همگامسازی سفارش و ترجمه دادهها را در کانالهای متعدد خودکار میکند و تضمین میکند که سطوح موجودی همیشه دقیق هستند و سفارشها برای پردازش در یک سیستم متمرکز در دسترس هستند.
به عنوان مثال، خردهفروشی با فروشگاه BigCommerce و حضور در آمازون، Walmart و eBay میتواند از یک پلت فرم مدیریت خوراک برای دریافت سفارشهای جدید از آن بازارها، پردازش آنها در BigCommerce و سپس ارسال اطلاعات ردیابی به بازارها استفاده کند.
پلتفرمهای مدیریت فید همچنین میتوانند با استفاده از بافرهای موجودی، خطر فروش بیش از حد را در حین تبلیغات کاهش دهند، که به برندها اجازه میدهد تا میزان نمایش موجودی در یک بازار را کنترل کنند. این با موجودی کم یا محصولات با حرکت سریع مفید است.
برندها همچنین میتوانند به روشهای منعطف انجام کار، مانند تبدیل فروشگاههای آجر و ملات خود به مراکز انجام سفارشهای آنلاین، توجه کنند.
فروشندگان و توزیع کنندگان غیر مجاز
یک چهارم رهبران برند می گویند که برای تحت کنترل درآوردن فروشندگان و توزیع کنندگان غیرمجاز تلاش می کنند.
اولین قدم خوب برای کسبوکارها برای حل این مشکل، محافظت از IP و شهرت خود با ثبت علائم تجاری خود در بازارهای آنلاین است، خواه در حال حاضر در آنجا بفروشند یا نه. این می تواند به آنها کنترل بیشتری بر لیست محصولاتی که محصولات آنها را نشان می دهد، بدهد.
ادغام با کانال های جدید
یک چهارم دیگر از افراد مورد بررسی برای گسترش به مقاصد خرید جدید تلاش می کنند.
هزینه ایجاد و حفظ یکپارچگی با کانال های جدید می تواند گزاف باشد. برای حفظ فهرست محصولات در آن کانال ها، منابع بیشتری لازم است.
یک راه حل منطقی ادغام با یک پلتفرم مدیریت خوراک محصول واحد است که اتصال مستقیم به چندین کانال و پشتیبانی اختصاصی دارد.
داشتن فناوری مناسب برای همگام سازی داده ها نیز مهم است. به روز نگه داشتن اطلاعات محصول در پشته فناوری کسب و کار و کانال های فروش برای پایین نگه داشتن نرخ نقص سفارش در بازارها، ارائه اطلاعات دقیق به مشتریان و جلوگیری از اختلاف قیمت ها که می تواند باعث جریمه حساب فروشنده شود، ضروری است.
کمبود منابع
نیمی از رهبران کسبوکار میگویند که فقط دو تا پنج نفر در تیم خود دارند و این باعث میشود که برای انجام پروژههای تجارت الکترونیکی دیگر احساس کمبود کارمندان کنند.
برای این شرکت ها، خدمات کاملاً مدیریت شده می تواند زندگی را بسیار آسان تر کند. برخی از پلتفرمها تیمهای اختصاصی را ارائه میکنند که فرآیندهای تجارت الکترونیک حیاتی را برای کسبوکارها مدیریت میکنند و به آنها در مورد بهترین شیوههای خوراک و کانال توصیه میکنند.
این پشتیبانی عملی باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان می شود. طبق یک نظرسنجی در سال 2023، مشتریان Feedonomics 43٪ زمان کمتری را در هفته برای مدیریت خوراک صرف می کنند.
Feedonomics همچنین تعداد خطاها، هشدارها و تعلیق های هفتگی محصول را نزدیک به 50 درصد کاهش می دهد. هنگامی که خطا رخ می دهد، تیم خدمات کامل آن به حل آنها 70٪ سریعتر کمک می کند، که از مسدود شدن جریان های درآمد ارزشمند جلوگیری می کند.
درباره اینکه چگونه Feedonomics می تواند به شما در غلبه بر این موانع رشد و به حداکثر رساندن سرمایه گذاری در تجارت الکترونیک به شما کمک کند، بیشتر بیاموزید.