شرکت تبلیغاتی مایکروسافت از همکاری جدید با بایدو گلوبال، بخش بین المللی شرکت فناوری چینی بایدو خبر داد.
این مشارکت مایکروسافت را قادر میسازد تا توصیههای محتوای حمایتشده توسط هوش مصنوعی (AI) را به برنامه صفحهکلید موبایل Baidu، Baidu Global Keyboard بیاورد.
این امر با ادغام Chat Ads API مایکروسافت در ویژگی Chat AI کیبورد جهانی بایدو انجام می شود و به تبلیغ کنندگان در پلتفرم مایکروسافت اجازه می دهد تا به کاربران برنامه صفحه کلید دسترسی پیدا کنند.
برنامه صفحه کلید کانال جدید ارزشمندی را برای برندها ارائه می دهد
به گفته مایکروسافت، ادغام با کیبورد جهانی بایدو به برندها و تبلیغکنندگان اجازه میدهد تا با جمعیت جوانتر، عمدتاً کاربران Gen Z، درگیر شوند.
علاوه بر این، از آنجایی که صفحهکلید جهانی بایدو ویژگیها را بر اساس محیط برنامهای که کاربر در آن قرار دارد سفارشی میکند، برندها میتوانند با تبلیغات مرتبط در چندین پلتفرم به کاربران دسترسی پیدا کنند. این زمینه می تواند باعث افزایش قصد خرید و نرخ تبدیل شود.
هوش مصنوعی میتواند تجربههای شخصیسازیشده بیشتری را فعال کند
مایکروسافت به پتانسیل شخصی سازی تبلیغات غنی تر و ارتباط برای مخاطبان دلخواه اشاره کرد.
اگرچه تایید نشده است، اما هوش مصنوعی که توصیههای تبلیغاتی را تقویت میکند، ممکن است به زمینه کامل، مانند محتوای پیام، علایق کاربر، مکان و زمان روز نگاه کند.
این می تواند تبلیغات متناسب با نیازهای کاربر را امکان پذیر کند. برای مثال، هوش مصنوعی ممکن است پیامهای کاربر را در مورد مکانهای غذاخوری تشخیص دهد و یک تبلیغ رستوران مربوطه را ارائه دهد.
با این حال، ویژگیهای قابلیتهای هوش مصنوعی و عوامل زمینهای که میتواند از آن استفاده کند هنوز باید تأیید شود. اگر این ادغام تنظیم آگهی بلادرنگ را بر اساس زمینه استفاده امکان پذیر می کند، تحویل تبلیغات شخصی پیشرفت خواهد بود.
راه اندازی برای اوایل سال 2024 در بازارهای کلیدی برنامه ریزی شده است
مایکروسافت انتظار دارد که این ادغام اواخر امسال و با راه اندازی رسمی در اوایل سال 2024 اجرا شود. این مشارکت در ایالات متحده، کانادا، بریتانیا و استرالیا راه اندازی خواهد شد.
برای تبلیغکنندگان، مایکروسافت خاطرنشان کرد که میتوانند با اطمینان از راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی مایکروسافت برای هدف قرار دادن کل شبکه و تعدیلهای پیشنهادی مثبت تلفن همراه، از این فرصت استفاده کنند.
مایکروسافت به دنبال هوش مصنوعی برای تغییر تبلیغات است
مایکروسافت در اعلامیه خود این قرارداد را بخشی از چشم انداز گسترده تر خود برای هوش مصنوعی در تبلیغات قرار داد.
ادغام صفحهکلید جهانی بایدو آخرین حرکتی است که تجربههای تبلیغاتی شخصیسازیشده و جذابتر مبتنی بر هوش مصنوعی را برای پلتفرمها و مخاطبان جدید به ارمغان میآورد.
این شرکت قصد دارد محصولات تبلیغاتی محاوره ای را بر اساس بازخورد تبلیغ کنندگان توسعه دهد.