برنامه ریزی محتوا برای وبلاگ (در حال رشد) شما: 6 نکته آسان برای استفاده

حفظ یک وبلاگ چیزی بیش از نوشتن یک دسته از پست های وبلاگ است. شما باید یک استراتژی ایجاد کنید و محتوای خود را برنامه ریزی کنید – به خصوص اگر با چندین نویسنده می نویسید. همچنین باید با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و به نظرات آنها پاسخ دهید. در این پست، اهمیت برنامه‌ریزی محتوا را توضیح می‌دهم و نکات عملی در مورد نحوه برنامه‌ریزی پست‌های وبلاگ خود را – بدون زحمت – ارائه می‌دهم!

برنامه ریزی پست وبلاگ که کار می کند

اگر وبلاگ و مخاطبان شما در حال رشد هستند و در مورد وبلاگ نویسی جدی تر می شوید، باید برای محتوای خود برنامه ریزی کنید. این ممکن است در ابتدا غیر ضروری به نظر برسد، اما زندگی شما را بسیار آسان تر می کند! به خصوص اگر شما با وبلاگ نویسان مهمان یا چندین نویسنده که در مورد موضوعات مختلف می نویسند کار کنید.

اما چگونه می توان یک طرح مناسب ایجاد کرد؟ خوب، ما داریم شش نکته مهم برای شما:

آیا می خواهید در مورد جنبه فنی یک وبلاگ در حال رشد بیشتر بخوانید؟ سپس مقاله ما را در مورد نحوه مدیریت سئوی فنی یک وبلاگ در حال رشد بخوانید. یا با ساختار وبلاگ خود مشکل دارید؟ بخوانید چگونه ساختار وبلاگ در حال رشد خود را تحت کنترل نگه دارید!

1. یک تقویم تحریریه ایجاد کنید

اگر با چندین نویسنده کار می کنید و مکرراً پست می گذارید، یک تقویم سرمقاله ضروری است. پس چی است یک تقویم تحریریه؟ این تقویمی است که در آن تمام پست هایی را که قرار است در هفته ها، ماه ها یا حتی سال های آینده بنویسید، ترسیم می کنید!

این می تواند فقط یک برگه اکسل باشد، اما استفاده از یک افزونه ویرایشی یا یک سرویس با تقویم کشیدن و رها کردن آسان تر است. فکر Trello، MeisterTask یا دوشنبه. در این تقویم می توانید به راحتی پست ها را به نویسندگان و ویراستاران اختصاص دهید و (در صورت تمایل) از برچسب ها برای دسته بندی استفاده کنید.

2. بنشینید و طوفان فکری کنید

اگر می خواهید تقویم سرمقاله خود را پر کنید، می توانید با یک جلسه طوفان فکری شروع کنید. همه نویسندگان وبلاگ خود را دعوت کنید و کنار هم بنشینید. از همه بپرسید که چه ایده هایی دارند و دوست دارند در آینده نزدیک کدام پست را بنویسند. البته، شما باید از تحقیقات کلمات کلیدی خود به عنوان مبنا استفاده کنید.

در حالی که شما در حال طوفان فکری هستید، mفهرستی از ایده‌ها و خواسته‌های همه تهیه کنید، سپس آنها را در تقویم تحریریه ترسیم کنید. مطمئن شوید که نویسندگان شما پست های وبلاگ خود را چند روز قبل از تاریخ انتشار به پایان می رسانند تا بتوانید در صورت نیاز تصحیح و ویرایش کنید. به علاوه، می‌توانید از آن زمان برای پیدا کردن یا ایجاد تصاویر یا عکس‌های همراه استفاده کنید.

3. در مورد فرکانس تصمیم بگیرید

شما باید به طور منظم وبلاگ داشته باشید. با این حال، ارائه اعداد دقیق دشوار است. برای اکثر وبلاگ های شرکت، یک پست روزانه خوب و قابل انجام است. با این حال، برای یک وبلاگ شخصی، این احتمالاً امکان پذیر نیست. سعی کنید نوعی فرکانس ایجاد کنید و به آن پایبند باشید. خوانندگان شما از یک برنامه قابل اعتماد قدردانی خواهند کرد.

هنگامی که می دانید می توانید به برنامه انتخابی خود متعهد شوید، مطمئن شوید که آن را با مخاطبان خود در میان بگذارید تا بدانند چه انتظاراتی می توانند داشته باشند.!

4. تنوع اضافه کنید

اگر اغلب در مورد موضوعات مشابه می نویسید – هر چند مراقب آدمخواری کلمات کلیدی باشید – مطمئن شوید که کمی متفاوت است. مقالاتی درباره موضوعات تقریباً یکسان یکی پس از دیگری پست نکنید. البته، هنوز هم می‌توانید مجموعه‌های وبلاگ بنویسید، اما سعی کنید تا حد امکان بین موضوعات متفاوت باشید.

همچنین می توانید تغییراتی در آن ایجاد کنید فرم از محتوای شما به عنوان مثال، یک پست ویدیویی چیزها را ادویه می کند!

5. از اخبار و رویدادهای جاری استفاده کنید

هنگام برنامه ریزی محتوای خود، باید به تقویم خود نیز نگاهی بیندازید! آیا رویدادهای مهمی در راه است که ارزش ذکر کردن در پست وبلاگ شما را داشته باشد؟ یا باید چند پست فصلی بنویسید؟ مطمئن شوید که این «پست‌های رویدادهای جاری» را با سایر پست‌هایی که ردیف کرده‌اید ترکیب کنید.

6. از یک راهنمای سبک استفاده کنید

ایجاد یک راهنمای سبک برای وبلاگ خود یک راه عالی برای اطمینان از اینکه همه به یک شکل می نویسند و املا می کنند است. البته، همه ما باید از نظر گرامری درست بنویسیم، اما استفاده از حروف بزرگ و نام تجاری ممکن است متفاوت باشد. همانطور که همه نویسندگان برای یک وبلاگ می نویسند، اگر همه کلمات مهم را به یک شکل هجی کنند، وحدت بیشتری ایجاد می کند.

در راهنمای سبک، همچنین می توانید در مورد طول پست های خود، استفاده از پاراگراف ها و عنوان ها و استفاده از تصاویر به توافق برسید. این باید سندی باشد که در آن همه مواردی را که باید در پست‌های شما ثابت باشد، یادداشت کنید. و فراموش نکنید که برای کپی رایتینگ SEO نیز نکاتی را اضافه کنید!

اگر با یک وبلاگ نویس مهمان گاه به گاه کار می کنید، یک راهنمای سبک می تواند یک سند عالی برای کمک به آنها برای نوشتن پستی باشد که متناسب با سبک وبلاگ شما نیز باشد.

برنامه ریزی محتوا به رشد شما کمک می کند!

یک وبلاگ در حال رشد، برنامه ریزی محتوای بیشتری را درخواست می کند، به خصوص اگر با چندین نویسنده کار می کنید. مهم است که در مورد سبک، موضوعاتی که می خواهید در مورد آنها بنویسید و تعداد پست های وبلاگی که می خواهید منتشر کنید توافق کنید. و فراموش نکنید که هر از چند گاهی استراتژی محتوای خود را ارزیابی کنید. تا زمانی که نویسندگان به کار و گفتگو با یکدیگر ادامه دهند، یک وبلاگ با چندین نویسنده می تواند موفقیت بزرگی باشد و باعث رشد بیشتر سایت شما شود!

بیشتر بخوانید: وبلاگ نویسی: راهنمای نهایی »