آیا تبدیل شدن به یک راهنمای محلی ارزش سرمایه گذاری زمان و انرژی شما را دارد؟
با نزدیک شدن به دهمین سالگرد این برنامه بزرگ گوگل، ارزیابی موفقیت ها و شکست های آن به شما کمک می کند تا خودتان به این سوال پاسخ دهید.
برنامه راهنماهای محلی گوگل چیست؟
برنامه راهنمای محلی Google یک پروژه منبع باز است که به مشارکت کنندگان، که رسما “راهنماهای محلی” نامیده می شود، اجازه می دهد تا عکس ها، پاسخ ها، نظرات، ویرایش ها و سایر محتواها را در ازای دریافت مزایا، از جمله امتیازات و امتیازات، در Google Maps و محصولات جستجوی مرتبط آپلود کنند.
لحظات کلیدی Google Local Guides
- 2015: Google کارشناسان شهر خود را در برنامه راهنماهای محلی جدید خود قرار می دهد.
- 2016: Google با ارائه امتیاز Local Guides در ازای فعالیت هایی مانند آپلود عکس و ویرایش لیست و امتیازاتی مانند یک ترابایت فضای رایگان، برنامه را بازی می کند. 5 میلیون کاربر در این سال اول برای راهنماهای محلی ثبت نام کردند.
- 2019برنامه راهنماهای محلی گوگل در عرض چهار سال از راه اندازی، 120 میلیون عضو را در 24000 مکان جهانی جذب کرد.
- 2023: 150 میلیون راهنمای محلی برای شرکت ثبت نام کرده بودند.
- 2024: Google هشتمین سالگرد ایجاد وب سایت و انجمن راهنماهای محلی خود را جشن می گیرد که برای گردهم آوردن راهنماهای محلی و ترویج دستاوردهای برنامه طراحی شده است.
Google طی دهه گذشته با برنامه Local Guides خود میلیون ها نفر را در سراسر جهان با موفقیت درگیر کرده است.
این برنامه با 150 میلیون شرکت کننده فعال، نشان می دهد که کسب جوایز با مشارکت در اطلاعات محلی Google چقدر جذاب است.
بیشترین نرخ رشد شرکتکنندگان در سه سال پس از راهاندازی هدیهها بود، اما این برنامه همچنان کاربران جدید را جذب میکند.
اطلاعات بیشتر در مورد این برنامه را می توانید در اسناد گوگل بخوانید.
چه جنبه هایی از برنامه راهنمای محلی گوگل مشکل ساز است؟
موضع ناهنجار در مورد مشوق ها
در حالی که برنامه راهنماهای محلی به طور غیرقابل انکاری محبوب است، متخصصان سئو محلی به یک منطقه خاکستری در حال ظهور اشاره کردند که Google در سال 2016 مشوق مشارکت در سیستم را آغاز کرد.
مهمتر از همه، این سیاست دیرینه گوگل بوده است که بررسی های کسب و کار محلی هرگز نباید مشوق باشد. خط مشی «محتوای ممنوع و محدود» به صراحت این موارد را ممنوع می کند:
محتوایی که به دلیل انگیزه ارائه شده توسط یک تجارت پست شده است – مانند پرداخت، تخفیف، کالاها و/یا خدمات رایگان.
Google میخواهد این بهعنوان محدودیتی برای صاحبان مشاغل محلی در نظر گرفته شود که در ازای نظرات، هدایایی، وعدههای غذایی رایگان، کوپنها و سایر امتیازات را به مردم ارائه میدهند.
با این حال، مگر اینکه Google خود را «کسبوکار» تلقی نکند، به نظر میرسد با جذب راهنمایان محلی با پاداشهایی به عنوان پاداش برای نظرات و سایر مشارکتها، دستورالعملهای خود را نقض میکند.
برخی مشکلی با این سناریو نمیبینند، اما برخی دیگر پویایی آن را ناخوشایند میدانند، زیرا به نظر میرسد ناسازگار است که Google محتوای بازبینی را تشویق میکند در حالی که به صاحبان مشاغل میگوید هرگز این کار را نکنند.
فرسایش کیفیت: سوء استفاده تجاری از UGC
نگرانی در مورد ارائه انگیزه برای محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) این است که می تواند منجر به کاهش کیفیت کلی آن محتوا شود.
صاحبان مشاغل محلی افراد واقعی هستند. شرکت های آنها به جوامع واقعی خدمات می دهند.
این میتواند نگرانکننده باشد که ببینیم موجودیتی به اندازه Google با مارکهای تجاری و خدماتی (و معیشت آنها) مانند یک بازی ویدیویی که در آن بازیکنان امتیاز کسب میکنند، رفتار میکند. این رویکرد به واقعیت واقعی، برخی از ناظران را غیرقابل لمس، نابالغ یا حتی متکبر میبیند.
به کلاژ زیر نگاه کنید و از خود بپرسید که آیا Local Guides در اینجا این کمکها را در بخش پرسش و پاسخ نمایه کسبوکار Google در چندین کسبوکار انجام دادهاند تا نکاتی را به دست بیاورند یا واقعاً به نفع همسایگان و یک جامعه باشند:
در ابتدا، مرموز به نظر می رسد که افرادی که پاسخ سؤالات مربوط به مشاغل محلی را نمی دانند، زمان زیادی را صرف ارائه پاسخ های غیرقابل پاسخ به همسایگان خود می کنند.
وقتی متوجه شوید که همه پاسخها در اسکرینشاتهای بالا از راهنماهای محلی Google گرفته میشود، واضحتر میشود که برای امتیاز و امتیاز بازی میکنند.
این پاسخ ندادن ها به هیچ کس کمک نمی کند – و کیفیت محصول Google از آنها آسیب می بیند.
متأسفانه، حتی یک بررسی مختصر از سایر ویژگی های نمایه کسب و کار Google نیز آلودگی مشابهی را نشان می دهد. Local Guides در حال بارگذاری نظرات مشکوک، عکس های بی کیفیت و پاسخ های بی فایده در نمایه های میلیون ها کسب و کار هستند.
به نظر می رسد ارائه انگیزه برای ایجاد محتوا برخلاف تاکید گوگل بر تولید محتوای مفید باشد، حتی اگر خود گوگل نویسنده آن نباشد. همچنین درست است که هر محتوای نقدی، صرف نظر از اینکه انگیزه داشته باشد، می تواند کاملاً بی فایده باشد.
انگیزه های کمک های راهنمای محلی
بسیاری از راهنمایان محلی داوطلب میشوند زیرا واقعاً میخواهند به جوامعی که در آن زندگی میکنند یا در آن سفر میکنند مشارکت مثبت داشته باشند. آنها علاقه صادقانه ای به برنامه های کاربردی نقشه برداری دارند و میل به ترویج مشاغل بزرگ در نزدیکی خود دارند.
با این حال، تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان از وقت آزاد خود برای سوء استفاده از سیستم برای منافع شخصی استفاده می کنند.
این کمی گیج کننده است، با توجه به اینکه هیچ یک از پاداش های گوگل را نمی توان ولخرجی در نظر گرفت. نوشتن پاسخها و بررسیهای حتی بیمعنا زمان زیادی میبرد، و تصور اینکه آنقدر زمان در اختیار داشته باشید که ساعتها صرف اسپم کردن یک پلتفرم به امید یک جفت جوراب بدون ضمانت کنید، سخت است.
وقتی انگیزه بازیکن قابل ستایش باشد، محتوای مفید می تواند برای جوامع واقعی مفید باشد. اما انگیزه گوگل برای تبدیل بیمارستانها، بانکهای مواد غذایی، مؤسسات مالی و سایر منابع حیاتی محلی به نوعی «حماسه کوبیدن آب نبات» یا «دره استاردیو» ممکن است مستحق بررسی بیشتر باشد، بهویژه وقتی به تأثیر این نگرش بر هر دو جستجوگر انسان نگاه میکنیم. و کیفیت SERP
جنبه های مثبت برنامه راهنمای محلی گوگل چیست؟
اگر میخواهید «با برنامه همراه شوید» یا خیر، ممکن است به این مثالها که از Reddit برگرفته شدهاند، نگاهی بیاندازید که چرا برخی از افراد برای تبدیل شدن به Local Guides ثبت نام میکنند:
این دلایل را می توان به چند انگیزه اصلی دسته بندی کرد:
- این یک سرگرمی سرگرم کننده است.
- ارزش جامعه
- حق لاف زدن شخصی
- جواهرات پنهان محلی را تبلیغ کنید.
- دلیلی برای تمرین مهارت های عکاسی.
اگر هر یک از این داستان ها طنین انداز شد، ممکن است یک راهنمای محلی خوب بسازید و رضایت شخصی را از شرکت در آن تجربه کنید.
جستجوگر محلی مایک بلومنتال، زندگینامه اعترافات یک راهنمای محلی، رابطه عشق و نفرت او را با برنامه (و به طور کلی با نقشه های گوگل) شرح می دهد.
از یک طرف، هیجان رفتن به یک شهر جدید و عکاسی از مغازه های عتیقه فروشی آن در حالی که همسرش در حال گشت و گذار است وجود دارد. از سوی دیگر، ناامیدی او از اینکه حتی بدترین عکسهایش توسط گوگل پذیرفته میشود و کیفیت نتایج را پایین میآورد، وجود دارد.
او حتی به این نکته اشاره میکند که چگونه این برنامه میتواند منجر به اخاذی شود، و برخی گفتگوهای لغزنده مانند این از Reddit وجود دارد:
شما می توانید از کار خود به عنوان راهنمای محلی Google کسب درآمد کنید. یک فضای بازاریابی کامل برای آن وجود دارد. بسیاری از کسب و کارها به دنبال راهنماهای محلی برای کمک به آنها در فعالیت های مختلف بازاریابی در نقشه های گوگل هستند. به دنبال گروه های محلی سئو در فیس بوک باشید و خواهید دید.
برخی از مثالها: برخی از بازیگران بد برای کسبوکارها هرزنامههایی را با نظرات جعلی ارسال میکنند، به وضوح جعلی هستند، اما Google آنها را حذف نمیکند و رتبه کسبوکار را پایین میآورد. راهنماهای محلی میتوانند آن نظرات را بهعنوان غیرمفید علامتگذاری کنند و Google آنها را حذف کرد. شما توسط کسب و کار یا آژانس بازاریابی ارائه دهنده خدمات به آن کسب و کار غرامت دریافت می کنید.
یکی دیگر از آنها توصیه به تغییر نام کسب و کار است. برخی از مشاغل هستند که بازی سئو را انجام می دهند و نام کسب و کار خود را تغییر می دهند تا کلمات کلیدی را به آن اضافه کنند. این برخلاف دستورالعمل های گوگل است، اما گوگل برای تغییر آن بسیار کند عمل می کند. راهنماهای محلی می توانند درخواست تغییر نام کنند. ممکن است توسط آژانس بازاریابی که مشاغل رقیب را اداره می کند، غرامت دریافت کنید.
درس اصلی اینجاست؟
راهنماهای محلی Google اغلب از این تجربه لذت می برند، اگر فکر می کنند بدون نیاز به پاداش به افراد کمک می کند.
آیا برنامه راهنماهای محلی گوگل موفقیت آمیز بوده است یا شکست؟
بسیاری از کشورها از استفاده از دفترچههای تلفن سنتی به برنامههای نقشهبرداری آنلاین و جستجو برای یافتن منابع نزدیک رفتهاند.
یکی از راههای اندازهگیری موفقیت، بررسی اینکه آیا بستههای Google، Maps و سایر ابزارهای محلی اطلاعات کافی برای ارتباط افراد با کسبوکارهای محلی ارائه میدهند یا خیر.
با استفاده از این معیار، واضح است که 150 میلیون راهنمای محلی جهان به طور قابل توجهی به محتوایی کمک کرده اند که جستجوگران به راحتی می توانند آن را کشف کنند.
گوگل بدون شک در دهه گذشته موفق به جذب اعضای گسترده این برنامه شده است.
بسیاری از افراد از این ابتکار احساس موفقیت شخصی و اجتماعی می کنند و کمک های ارزشمندی به همسایگان و صاحبان مشاغل محلی ارائه می دهند.
از این منظر، کل این سرمایه گذاری دارای شایستگی های زیادی است.
وقتی سعی می کنیم از همان خط کش برای اندازه گیری کیفیت استفاده کنیم، کاستی های برنامه آشکار می شود.
سؤالات اخلاقی در مورد اینکه آیا ایجاد انگیزه در محتوای GBP درست است یا اینکه با کسب و کارهای دنیای واقعی به عنوان بلوک های سازنده یک بازی رفتار کنیم، باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.
به هر حال، شهر شما نباید با تابلوی مونوپولی اشتباه گرفته شود. همچنین نباید به پرسشهای جستجوی YMYL کاربران توسط ترولهایی که به سادگی فهرستهای مشاغل محلی را فریب میدهند پاسخ داد.
بعدش چی؟
ده سال بعد، شاید بتوانیم ببینیم که آزمایش گوگل می تواند به طور قانونی هم موفقیت و هم شکست تلقی شود. من کنجکاو هستم که آنها در آینده با این برنامه چه خواهند کرد.
بهعنوان یک مدافع قدیمی کسبوکار محلی، میخواهم شاهد بازنگری در گیمیفیکیشن و ادامه برنامه راهنماهای محلی باشم.