بررسی های اجمالی هوش مصنوعی گوگل: تحقیقات جدید بینش هایی را ارائه می دهد

تحقیقات جدید BrightEdge تصویری فوری از انواع پرس‌و‌جوهایی را ارائه می‌دهد که تمایل دارند نمای کلی هوش مصنوعی گوگل (AIO) را نشان دهند و بینش‌هایی را در مورد انواع پرس‌و‌جوها و عمودی‌هایی که AIO در آن‌ها رایج‌تر هستند، ارائه می‌دهد.

یافته‌ها تفاوت‌های چشمگیری را در میزان مرورهای هوش مصنوعی نشان می‌دهند که در عمودهای مختلف نشان داده می‌شوند، به گونه‌ای که نشان‌دهنده انواع پرس‌و‌جوهای رایج است. این اثر به صورت معکوس نیز کار می کند، جایی که برخی از عمودی ها ویژگی های جستجوی AIO کمتری را تجربه می کنند.

آیا این یک تغییر پارادایم است؟

در حالی که BrightEdge آن را بزرگ‌ترین تغییر پارادایم در دهه‌های اخیر می‌نامد، من فکر می‌کنم که این تغییر به جستجوی Google در گذشته نزدیک است، نه فقط در سال 2024. چیزی که به طور گسترده درک نشده است این است که جستجوی Google حداقل از سال 2015 یک موتور جستجوی هوش مصنوعی بوده است. با معرفی RankBrain و سایر تغییرات بعدی در سمت باطن جستجو.

تغییر بزرگ در جستجوی امسال این است که هوش مصنوعی در قسمت جلویی به عنوان یک ویژگی در جستجو آشکارتر است و تا حد زیادی جایگزین نقشی شده است که زمانی Featured Snippets بازی می‌کرد. شاید مهمتر از آن ممکن است در آغاز سال 2024 یک تغییر زیرساخت وجود داشته باشد.

تجزیه کننده مولد BrightEdge

BrightEdge دارای فناوری به نام Generative Parser است که الگوهای ویژگی های جستجوی هوش مصنوعی گوگل را ردیابی و تجزیه و تحلیل می کند. BrightEdge از Generative Parser خود برای تولید یافته‌های تحقیقاتی در مورد ویژگی جدید جستجوی AI Overviews (AIO) گوگل استفاده کرد.

آلبرت گویت، معاون عملیات در BrightEdge در مورد تجزیه کننده مولد BrightEdge گفت:

دیدن این که BrightEdge Generative Parser™ به بازاریابان در ردیف اول در مورد چگونگی توسعه هوش مصنوعی در جستجو و ارائه نگاهی اجمالی به آینده به جامعه، شگفت‌انگیز است. برای بازاریابانی که به ترافیک ارگانیک متکی هستند، نشانه‌های اولیه نشان می‌دهد که هوش مصنوعی به دستیابی به مشتریان جدید کمک می‌کند و فرصت‌های جدیدی را برای ایجاد محتوایی ارائه می‌کند که نیازهای چندگانه را برآورده می‌کند و عملکرد برند را بالا می‌برد.

چه چیزی باعث ایجاد AIO می شود

گزارش BrightEdge نشان می‌دهد که قطعه‌های ویژه و سؤالات احتمالاً ویژگی AIO را فعال می‌کنند. قطعه های ویژه پاسخ به سوالاتی هستند که با نقل قول های مستقیم از وب سایت ها ایجاد می شوند. BrightEdge دریافت که وقتی یک قطعه ویژه نیز وجود داشت، مرورهای هوش مصنوعی بیشتر ظاهر می شدند.

چه چیزی مرورهای AI را راه‌اندازی نمی‌کند

این تحقیق نشان داد که پرس و جوهای جستجوی محلی کمترین احتمال را برای ایجاد یک نتیجه جستجوی مرور کلی هوش مصنوعی داشتند. این منطقی است زیرا کاربر به دنبال یک نتیجه جستجوی ساختاریافته (نام کسب و کار، آدرس، شماره تلفن) است، اطلاعاتی که نمی توان به طور مفید خلاصه کرد.

به طور مشابه، عبارت‌های جستجویی که لینک‌های سایت تولید می‌کنند نیز کمتر احتمال دارد که AIO را فعال کنند. پیوندهای سایت نتایج جستجوی مربوط به جستجوهای مارک دار هستند که دارای چندین پیوند به صفحات داخلی یک وب سایت هستند. برای مثال، جستجوی نام یک فروشگاه لباس می‌تواند نتیجه جستجویی ایجاد کند که دارای صفحات داخلی لباس‌های زنانه، لباس‌های مردانه و غیره است. خلاصه.

عمودی ها به احتمال زیاد حاوی AIO هستند

نتایج جستجویی که به نمای کلی هوش مصنوعی تمایل داشتند در مقایسه با عمودی ها بسیار متفاوت بودند (عمودی به معنای صنایع یا موضوعات خاص است). این احتمالاً به این معنی نیست که Google عمودهای خاصی را برای نمایش AIO بیشتر هدف قرار داده است. ویژگی‌های جستجو همیشه با مفید بودن ویژگی‌ها مرتبط هستند. مفید بودن ویژگی‌ها با ارزیابی‌کنندگان کیفیت جستجو، کارگرانی که انواع جدیدی از نتایج جستجو را آزمایش می‌کنند و آنها را از نظر مفید بودن و سایر معیارها رتبه‌بندی می‌کنند، آزمایش می‌شوند.

پرس و جوهای جستجوی مرتبط با مراقبت های بهداشتی در 63 درصد مواقع، مروری بر هوش مصنوعی ایجاد می کردند. این برای جستارهای جستجویی که جستجوی اطلاعات هستند منطقی است.

پرس‌و‌جوهای فناوری B2B در 32 درصد مواقع نتایج AIO را تولید می‌کنند، در حالی که پرس‌و‌جوهای جستجوی تجارت الکترونیک در 23 درصد موارد مرورهای AI را ایجاد می‌کنند.

جالب اینجاست که رستوران ها و پرس و جوهای مربوط به سفر تمایلی به ایجاد نتایج AIO نداشتند.

AIO کمتر از SGE نشان داده می شود

نکته جالب دیگر این است که AIO 20 درصد کمتر از پاسخ های Search Generative Experience (SGE) راه اندازی می شود.

BrightEdge سه بینش در رابطه با اینکه چرا AIO کمتر از SGE آزمایشی نشان داده شده است، ارائه کرد.

  1. “این نشان می دهد که هوش مصنوعی هنگام ایجاد تجربیات مفید دقیق تر می شود.
  2. این احتمالاً به این دلیل است که هوش مصنوعی در حال حاضر نیازهای افراد را بهتر برآورده می کند، مانند جستجوی خلاصه ها، توصیه ها یا تجربیات مکالمه.
  3. در نهایت، گوگل در انتخاب پاسخ‌ها بهتر شده است.»

تحقیقات BrightEdge اشاره کرد که گوگل با ارائه خلاصه‌های جستجوی هوش مصنوعی که به طور کامل به یک سؤال پاسخ می‌دهد، توانایی پیش‌بینی سؤالات بعدی را بهبود می‌بخشد.

آنها می نویسند:

از زمان Google l/O، همپوشانی بین استنادات در هوش مصنوعی و نتایج سنتی کاهش یافته است. گوگل تضمین می کند که کاربران در دو نوع نتایج متفاوت نتایج یکسانی دریافت نمی کنند. همچنین اکنون به وعده خود مبنی بر انجام جستجوی دوم، سوم و چهارم برای شما عمل می کند. هوش مصنوعی شروع به پیش بینی سوال زیر کرده و حتی قبل از اینکه کاربر بپرسد گزینه هایی را ارائه می دهد. این اغلب با پرس و جوهای مبتنی بر هدف «چه»، «کجا» و «چگونه» اتفاق می‌افتد.

روزهای اولیه AIO

گوگل نظرات منفی زیادی از کاربران و رسانه های خبری در مورد کیفیت مرورهای هوش مصنوعی گوگل دریافت کرده است که به نوبه خود می تواند منجر به مشکلات اعتماد شود. گزارش BrightEdge را می‌توان به‌عنوان یک عکس فوری از Google AIO امروز در نظر گرفت و من مطمئن هستم که BrightEdge با داده‌های جدید در آینده زمانی که SERPs (AI) Google در نهایت دوباره تغییر کند، بازخواهد گشت.

تصویر برجسته توسط Shutterstock/Marco Lazzarini

Source link