بررسی های اجمالی هوش مصنوعی گوگل با کاهش جستجوهای موبایلی همزمان شده است

یک مطالعه جدید توسط رند فیشکین، کارشناس صنعت جستجو، نشان می‌دهد که انتشار مرورهای هوش مصنوعی گوگل در ماه مه منجر به کاهش محسوس حجم جستجو، به‌ویژه در دستگاه‌های تلفن همراه شد.

این مطالعه که میلیون ها جستجوی گوگل را در ایالات متحده و اتحادیه اروپا تجزیه و تحلیل کرد، پیامدهای غیرمنتظره یکپارچه سازی هوش مصنوعی را روشن می کند.

مروری بر هوش مصنوعی عرضه و برگشت

در ماه مه 2024، گوگل مروری بر هوش مصنوعی در ایالات متحده ارائه کرد که برای بسیاری از جستارهای جستجو خلاصه می شود.

با این حال، این ویژگی با واکنش‌های متفاوتی مواجه شد و تا پایان ماه به سرعت شماره‌گیری شد.

در یک پست وبلاگی که در 30 مه منتشر شد، گوگل به مرورهای اجمالی هوش مصنوعی نادرست یا غیرمفید اعتراف کرد، به ویژه برای پرس و جوهای غیرمعمول.

گوگل می گوید که در پاسخ به آن بیش از دوجین پیشرفت فنی را در سیستم های خود پیاده سازی کرده است.

مطالعه بعدی توسط SE Ranking نشان داد که تعداد این خلاصه‌ها کاهش یافته است، به طوری که تنها 8 درصد از جستجوها اکنون یک نمای کلی هوش مصنوعی را راه‌اندازی می‌کنند. با این حال، هنگامی که نشان داده می شود، این مرورهای کلی در حال حاضر طولانی تر و دقیق تر هستند و به طور متوسط ​​25٪ محتوای بیشتری دارند.

رتبه‌بندی SE همچنین اشاره کرد که پس از گسترش، مرورهای AI معمولاً به منابع کمتری (معمولاً حدود چهار) پیوند می‌خورند.

کاهش در جستجوهای موبایل

تجزیه و تحلیل فیشکین نشان می دهد که معرفی مرورهای هوش مصنوعی با کاهش قابل توجه جستجوهای تلفن همراه در ماه مه همزمان شده است.

در حالی که جستجوهای دسکتاپ افزایش جزئی را شاهد بودیم، با توجه به این که تقریباً دو سوم کل جستارهای گوگل را حساب های موبایلی تشکیل می دهند، کاهش در جستجوهای موبایلی قابل توجه بود.

این یافته نشان می دهد که کاربران ممکن است در هنگام مواجهه با خلاصه های تولید شده توسط هوش مصنوعی تمایل کمتری به جستجو در دستگاه های تلفن همراه خود داشته باشند.

فیشکین اظهار داشت:

مشهودترین تغییرات در ماه مه توسط اتحادیه اروپا و ایالات متحده به اشتراک گذاشته شد، به ویژه… جستجوهای موبایلی به میزان قابل توجهی کاهش یافت (اگر چیزی گوگل را از عقب انداختن این ویژگی منصرف کند، من پول خود را صرف این می کنم).

او اضافه می کند:

«اگر گوگل را اجرا می‌کردم، این افت در جستجوهای موبایلی (به یاد داشته باشید، حساب‌های تلفن همراه تقریباً 2/3 تمام جستجوهای گوگل را تشکیل می‌دهند) باعث ترس من از قیمت سهام، پرستش و مزخرف می‌شود.»

تاثیر بر رفتار کلی جستجو

علیرغم افت جستجوهای موبایلی، این مطالعه نشان داد که رفتار جستجو در طول انتشار مرور کلی هوش مصنوعی نسبتاً ثابت باقی مانده است.

تعداد کلیک‌ها در هر جستجو در دستگاه‌های تلفن همراه کمی افزایش یافت، در حالی که کلیک‌های دسکتاپ در هر جستجو ثابت ماند.

این نشان می دهد که در حالی که برخی از کاربران ممکن است از شروع جستجو منصرف شده باشند، افرادی که با AI Overviews درگیر شده اند همچنان روی نتایج با نرخ مشابه یا کمی بالاتر از ماه های قبل کلیک می کنند.

پیامدها برای گوگل و صنعت جستجو

این مطالعه چالش هایی را که گوگل در ادغام محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در نتایج جستجوی خود با آن مواجه است، برجسته می کند.

علاوه بر این، این تحقیق گرایش‌های مرتبط دیگری را در رفتار جستجوی Google پیدا کرد:

  • نرخ کلیک پایین: تنها 360 از هر 1000 جستجوی گوگل در ایالات متحده منجر به کلیک روی وب سایت های غیر گوگل می شود. اتحادیه اروپا با 374 کلیک در هر 1000 جستجو، کمی بهتر است.
  • جستجوها با کلیک صفر تسلط دارند: نزدیک به 60٪ از جستجوها در هر دو منطقه بدون هیچ کلیکی به پایان می رسد و به عنوان “جستجوهای صفر کلیک” طبقه بندی می شود.
  • ترافیک خودارجاعی گوگل: حدود 30 درصد از کلیک‌های جستجوهای ایالات متحده به دارایی‌های متعلق به Google می‌رود که درصد کمی در اتحادیه اروپا کمتر است.

چرا SEJ اهمیت می دهد

این مطالعه بر نیاز به استراتژی های سئو سازگار تاکید می کند.

به عنوان یک صنعت، ممکن است لازم باشد تمرکز خود را به سمت بهینه‌سازی جستجوهای بدون کلیک و تنوع بخشیدن به منابع ترافیکی فراتر از Google تغییر دهیم.

این یافته ها همچنین سوالاتی را در مورد آینده هوش مصنوعی در جستجو ایجاد می کند.

در حالی که شرکت های بزرگ فناوری به سرمایه گذاری در فناوری های هوش مصنوعی ادامه می دهند، این مطالعه نشان می دهد که پیاده سازی ممکن است همیشه نتایج مورد انتظار را به همراه نداشته باشد.


تصویر ویژه: مارکو لازارینی / شاتر استوک

Source link