“برای همیشه تغییر کرد”: مدیران عامل در حال انجام سفرهای تجاری هستند

(بلومبرگ) – سفرهای تجاری همانطور که می دانیم مربوط به گذشته است. از Pfizer Inc. ، Michelin و LG Electronics Inc تا HSBC Holdings Plc ، Hershey Co. ، Invesco Ltd. و Deutsche Bank AG ، مشاغل در سراسر جهان به این موضوع اشاره می کنند که ابزارهای ارتباطی جدید ابتکاری بسیاری از سفرهای دوران قبل از همه گیری را ایجاد کرده است.

به عنوان مثال Akzo Nobel NV ، بزرگترین سازنده رنگ اروپا را در نظر بگیرید. تیری وانلانکر ، مدیر اجرایی آن در آمستردام ، یک سال گذشته را صرف تماشای مدیر تولید خود ، دیوید پرینسلار کرده است ، دستانش را تکان می دهد ، دیوانه وار ظاهر می شود و ظاهراً هنگام “بازدید” از 124 کارخانه با هدایت کارکنان با واقعیت افزوده با وضوح بالا ، با خود صحبت می کند. سرپوش روی کف کارخانه کاری که قبلاً به معنای عبور از کره زمین در هواپیما بود ، اکنون در کسری از زمان انجام می شود – و بدون تاخیر جت. برای وانلانکر ، بازگشتی وجود ندارد.

وی در مصاحبه ای گفت: “سفرها برای ایجاد شغل در تجارت می تواند یک سوم کاهش یابد و جلسات داخلی حتی بیشتر.” “این برای کیف پول ما خوب است و به اهداف پایداری ما کمک می کند. مشتریان ما یک سال آموزش دیده اند ، بنابراین فقط با ویدیو تماس گرفتن ممنوع نیست-یک عنصر کارایی بسیار زیاد وجود دارد. “

نظرسنجی بلومبرگ از 45 مشاغل بزرگ در ایالات متحده ، اروپا و آسیا نشان می دهد که 84 درصد قصد دارند هزینه کمتری برای سفرهای پس از همه گیری هزینه کنند. اکثریت پاسخ دهندگان که بودجه سفر خود را کاهش می دهند بین 20 تا 40 درصد کاهش می بینند و حدود دو نفر در هر سه جلسه داخلی و خارجی را کاهش می دهد. سهولت و کارآیی نرم افزارهای مجازی ، صرفه جویی در هزینه ها و انتشار کمتر کربن از دلایل اصلی کاهش این موارد بود. طبق گزارش انجمن جهانی سفرهای تجاری ، هزینه سفرهای شرکتی ممکن است تا سال 2024 به 1.24 تریلیون دلار برسد از اوج پیش از همه گیری در سال 2019 یعنی 1.43 تریلیون دلار.

گرگ هیز ، مدیر عامل شرکت جت موتور Raytheon Technologies Corp. ، در مصاحبه با رادیو بلومبرگ در ماه ژوئیه گفت: سفرهای تجاری “برای همیشه تغییر کرده است”. او گفت که حدود 30 درصد از ترافیک هوایی تجاری معمولی مربوط به شرکت ها است اما تنها نیمی از آن به احتمال زیاد اجباری است. در حالی که ممکن است بازار سرانجام بازیابی شود ، فناوریهای پیچیده ارتباطات “واقعاً تفکر ما را از نظر بهره وری تغییر داده است.”

با صرفه جویی میلیاردها دلار از بودجه سفرهای کاهش یافته در طول بیماری همه گیر تنها با تأثیر ناچیزی بر عملیات ، شرکت ها ، بانک ها ، شرکت های مشاوره ای و دفاتر دولتی به سختی توضیح خواهند داد که چرا آنها به روشهای قبلی خود باز می گردند. هرشی ، سازنده شکلات کیت کت ، گفت که همه گیری نشان داد که جلسات آنلاین استفاده بهینه تری از زمان و منابع مالی است. Tina Quattlebaum ، مدیر عملیات مسافرتی جهانی ، در اجلاس مجازی نیمه سال GBTA در ماه ژوئیه گفت: شرکت هایی مانند Pfizer با پرسش هایی در مورد اینکه در سفرهایی که عملاً نمی توان انجام داد ، دست به گریبان هستند.

ویل هاوکلی ، مدیر جهانی سفر و اوقات فراغت در KPMG LLP گفت: “ما فکر نمی کنیم سفرهای تجاری هرگز به سطح سال 2019 بازگردد.” “شرکتها به نتیجه نهایی خود ، تعهدات زیست محیطی خود ، تقاضای کارکنان برای کار انعطاف پذیرتر نگاه می کنند و فکر می کنند: چرا باید آن را برگردانم؟”

این ضربه ای به صنایع هواپیمایی و مهمان نوازی است – در حال حاضر یکی از بزرگترین قربانیان همه گیری. به گفته PwC ، مسافران تجاری ، که بلیط های درجه یک یا گران قیمت تر را خریداری می کنند ، به اندازه سه چهارم سودهای شرکت های هواپیمایی قبل از همه گیری درآمد داشته اند ، در حالی که تنها 12 درصد صندلی ها را به خود اختصاص داده اند. یک مطالعه مورگان استنلی نشان می دهد که بخش هتل ها ، که حدود دو سوم درآمد خود را از مسافران تجاری تأمین می کند ، می تواند تا 1822 تا 18 درصد کاهش یابد زیرا جلسات مجازی جایگزین 27 درصد از حجم سفرهای شرکتی می شود.

به گفته انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ، لابی آنها ، بزرگترین خطوط هوایی جهان در مجموع 126 میلیارد دلار در سال 2020 ضرر کردند و قرار است امسال 48 میلیارد دلار دیگر از دست بدهند. از آنجایی که آنها با این ضررها دست و پنجه نرم می کنند و بدهی های هنگفتی که پس از رشد چند دهه ای کروناویروس در کرونا ایجاد شد ، جمع می شود ، آخرین چیزی که خطوط هوایی به آن احتیاج دارند این است که مشتریان شرکت ها را کاهش دهند. شرکت های هواپیمایی مانند Lufthansa ، Air France-KLM ، Delta Air Lines و American Airlines ، با هزاران نفر پرسنل و سربار برای پشتیبانی ، به مسافران تجاری باز می گردند.

پاسکال فابر ، مدیر عامل شرکت مشاوره AlixPartners در پاریس ، می گوید: “تأثیر این کاهش ساختاری در سفرهای تجاری برای صنعت و به ویژه برای خطوط هوایی که بیشتر در معرض این دسته از مسافران هستند ، بسیار زیاد خواهد بود.”

خطوط هوایی سعی می کنند خوش بین باشند. اد باستین ، مدیرعامل دلتا گفت که حدود 80 درصد از مشتریان بزرگ شرکت هواپیمایی اعلام کرده اند که 90 درصد از سفرهای تجاری آنها قبل از کووید در نهایت باز می گردد.

وی در مصاحبه ای گفت: “من انتظار ندارم که در طول زمان شاهد کاهش تقاضای تجاری باشیم.” وی گفت: “هرچه افراد بیشتر به صورت شخصی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند ، فرصت های بیشتری ایجاد می شود. من بعید می دانم که این امر ضربه مهمی به صنعت وارد کند ، زیرا برخی پیش بینی کرده اند. “

وارن ایست ، مدیرعامل رولزرویس هولدینگ Plc ، که موتورهای هواپیما را می سازد ، گفت که سفر هزاران مایل برای ملاقات با مشتریان برای بحث در مورد موضوعات مهم روی میز یا هنگام صرف غذا قبل از همه گیری معنا داشت و این تغییر نکرده است.

او در یک رویداد بدون صفر در 17 ژوئن گفت: “کووید -19 قطعاً به مردم آموخته است که برخی از خطوط عادی دیوانه وار در سراسر اقیانوس اطلس اینجا و آنجا ضروری نیستند.” با تجزیه و تحلیل ، متوجه می شوید که مردم این کار را انجام می دادند زیرا فکر می کردند این کار به نفع آنها است. “

بن اسمیت ، مدیرعامل ایرفرانس-کی ال ام در مصاحبه ای گفت که ممکن است فشارهای رقابتی برای ادامه پرواز نیز وجود داشته باشد. “من از بسیاری از مشتریان شرکت های ما می شنوم که می گویند روزی که حسابی را از دست بدهند زیرا در جایی رو در رو نبوده اند ، بلافاصله آنها را به حالت قبل باز می گرداند.”

خطوط هوایی در حال بازیابی هستند که ناشی از تقاضای فزاینده پس از حدود 18 ماه است ، هنگامی که مدیران نمی توانند از مشتریان بازدید کنند-امیدهایی که با گسترش نوع دلتا تحت تأثیر قرار گرفته است. به گفته فابر ، حتی اگر یک فعالیت اولیه شروع شود ، شروع به تثبیت می کند و تغییرات ساختاری در سفرهای تجاری تا سال 2024 آشکار می شود.

آگوستین دو رومانت ، مدیرعامل Aeroports de Paris ، که ده ها فرودگاه در سراسر جهان را اداره می کند ، می گوید: “در گذشته ، رفتن به آن طرف جهان برای دست دادن به کسی خوب بود ، اما دیگر نه.” ، در مصاحبه ای گفت. وی افزود: بسیاری از کارهایی که در طول همه گیری با تماس کنفرانسی انجام شده است ، به همین ترتیب باقی خواهد ماند ، به ویژه در مورد کشورهای دور دست. این برای هزینه ها و محیط زیست و همچنین رفاه مردم خواهد بود. “

مدیران شرکت به دلایل زیادی سفر می کنند – از توسعه تجارت و پشتیبانی مشتری گرفته تا نمایشگاه های تجاری ، کنفرانس ها و جلسات با کارکنان محلی. Fabre از AlixPartners می گوید ، سفرها برای فعالیت های درون شرکتی احتمالاً بیشترین کاهش را خواهند داشت “زیرا روابط با مشتریان در خطر نیست.”

وی گفت: “ما یاد گرفته ایم که چگونه کار کنیم ، محصولات تولید کنیم ، بدون مسافرت قرارداد ببندیم.”

درو گلدمن ، سرپرست جهانی پوشش و مشاوره بانکداری سرمایه گذاری ، دویچه بانک ، گفت که در حالی که سفرهای تجاری مربوط به مشتریان بانک به حدود 90 درصد از سطوح قبل از همه گیری باز می گردد ، سفرهای جلسات داخلی احتمالاً سایه ای از آنچه قبلا بوده است خواهد بود. – 25 تا 30 درصد

فردریک اودیا ، مدیرعامل Societe Generale SA در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت: “ما احتمالاً بودجه سفر خود را بررسی خواهیم کرد.” “مردم از دست دادن دوباره بسیار خوشحال خواهند شد ، اما احتمالاً برای موقعیتهای مهم.”

فولکس واگن AG کارکنان را وادار می کند تا قبل از پرواز از حلقه ها بپرند. نرم افزار رزرو داخلی آنها را به سمت جایگزینی برای پرواز ، که بیشترین کربن را در سفر دارد ، سوق می دهد. همچنین از آنها خواسته می شود دلیل اینکه نمی توانند تجارت آنلاین را انجام دهند توجیه کنند. پاتریس کین ، مدیرعامل شرکت تالس ، گفت: “سفرهای طولانی تر و احتمالاً کمتر برای بهینه سازی هزینه ها ، تاثیرات زیست محیطی و رفاه انجام می شود.”

در سنگاپور ، United Overseas Bank Ltd. ، سومین بانک بزرگ آسیای جنوب شرقی ، قصد دارد بودجه سفر خود را تا 50 درصد کاهش دهد و سفرها را به مواردی که “تعامل رو در رو ضروری است” محدود می کند. ، سرپرست گروه منابع انسانی گروه در ارتباط با درآمد سه ماهه دوم شرکت Marsh & McLennan Cos در نیویورک ، مدیرعامل دان گلسر گفت: “شرکت ها ، نه فقط مارش مک لنان ، با اهداف بیشتری سفر خواهند کرد و در سفر بیشتر فکر خواهند کرد.”

فناوری های پیچیده به شرکت ها این امکان را می دهد تا کارهایی را انجام دهند که تصور نمی کردند از راه دور انجام دهند. فلورنت منگو ، مدیرعامل فلورنت منگو در مصاحبه ای گفت ، در تولید کننده تایر فرانسوی میشلن ، ابزارهای جدید در حال از بین بردن رفلکس اتوماتیک برای سفر هستند. این شرکت اخیراً از یک هواپیمای بدون سرنشین برای بازدید مجازی از کارخانه Campo Grande خود در برزیل توسط برنج برتر تولید کننده در فرانسه استفاده کرده است. منگوکس گفت: “ما ماشین ها را از راه دور راه اندازی می کنیم ، از هواپیماهای بدون سرنشین برای بازدید از کارخانه ها و آموزش افراد از خانه استفاده کرده ایم.” “ما به سفر خود ادامه می دهیم زیرا پیوندهای انسانی کاملاً برای فعالیت ما ضروری است ، اما مطمئناً در کل هزینه های سفر ما حدود 20 تا 30 درصد کاهش می یابد.”

Royal Dutch Shell Plc اتاق های کنترل آنلاین با شبیه سازی سه بعدی تعاملی از سکوها و گیاهان نفت ایجاد کرده است که به مهندسان دسترسی مجازی از خانه می دهد. در تروی ، میشیگان ، کوین کلارک ، مدیرعامل Aptiv Plc ، واحد سابق قطعات خودرو جنرال موتورز ، از هواپیماهای بدون سرنشین و هدست های واقعیت افزوده Oculus برای نشان دادن عملکرد و میزان عملکرد کارخانه های مکزیک ، مجارستان ، به مشتریان استفاده می کند. یا چین

کلارک گفت: “ما زیاد سفر نمی کنیم.” “من فکر می کنم زمانی که ما مجبور به سفر باشیم مردم بیشتر سفر می کنند ، در مقابل ، سفر خوب است.”

به گفته فابر ، برای اکثر شرکت ها ، صرفه جویی در هزینه محرک اصلی کاهش است ، اما نگرانی های ناشی از کربن و رفاه کارکنان چندان عقب نیست.

مشاغل در سراسر جهان تحت فشار سرمایه گذاران و نهادهای نظارتی برای کاهش انتشار CO2 قرار دارند. کمیسیون اروپا یک طرح جاه طلبانه آب و هوایی در ماه جولای ارائه داد تا همه صنایع را مجبور به دور شدن از سوخت های فسیلی کند. حمل و نقل هوایی از دیرباز مورد هدف بوده است ، اگرچه تنها 2.4 درصد از انتشار جهانی CO2 ناشی از انسان را به خود اختصاص می دهد. این به این دلیل است که این بخش قبل از همه گیری به سرعت در حال رشد بود و تأثیرات منفی دیگری بر جو بالای زمین دارد.

اندرو مورفی ، مدیر هوانوردی در گروه حامی حمل و نقل و محیط زیست می گوید: “شرکت ها اذعان کرده اند که کاهش سطح پروازها یکی از راه های کاهش تغییرات آب و هوایی است.” “برای 10 سال آینده ، بهترین راه برای کاهش انتشار گازهای هوایی ، پرواز کمتر است.”

شرکت های هواپیمایی به شرکت ها ابزارهایی می دهند تا تاثیر انتشار CO2 را با جبران کربن و ناوگان را با هواپیماهای جدیدتر و کارآمد تر کنند. اما خطوط هوایی با تن دی اکسید کربنی که از خود بیرون می دهند نمی توانند کارهای زیادی انجام دهند تا نشان دهند پرواز راهی پایدار برای رفت و آمد است. هواپیماهای مجهز به سوخت هیدروژنی و هواپیماهای برقی تجاری دهه ها با ما فاصله دارند و سوخت جایگزین هوانوردی به طور گسترده در دسترس نیست و قیمت بلیط را افزایش می دهد.

ممکن است ناوهای هواپیما مجبور به تغییر تنظیمات هواپیما برای کاهش صندلی های کلاس تجاری و افزودن مکان های اقتصادی برتر شوند. هزینه عملکرد برتر نسبت به کلاس تجاری کمتر است و فضای کمتری را اشغال می کند.

به گفته استیون زآت ، مدیر مالی این گروه ، به عنوان مثال ، ایر فرانس در حال توسعه دسته تجاری تفریحی خود برای مسافرانی است که بلیط های درجه یک را برای سفرهای تعطیل خریداری می کنند. 32 هواپیمای ایرفرانس 777 مجهز به سیستم های “تغییر سریع” هستند که به ایرلاین اجازه می دهد اندازه کابین کلاس تجاری خود را کاهش دهد. زآت در مصاحبه تلویزیونی بلومبرگ گفت: “این خط هوایی هنوز از بازگشت سفرهای تجاری اطمینان دارد ، اما” در صورت لزوم ما همیشه می توانیم هواپیماهای خود را دوباره پیکربندی کنیم “.

در حالی که خطوط هوایی با احتمال کمتری از مشتریان تجاری خود دست و پنجه نرم می کنند ، برخی از این مشتریان خوشحال هستند که دائماً در سراسر جهان زیپ نمی کنند.

هانس اینگو بیهل ، رئیس VDR ، انجمن سفرهای تجاری آلمان ، در مصاحبه ای گفت: “یک عارضه جانبی خوب از سفرهای تجاری طولانی مدت کمتر ، استرس کمتری برای افرادی است که پرواز می کنند.” مطالعه ای که توسط کالج پزشکی بیلور انجام شد نشان داد که پروازهای مکرر خطر ابتلا به سرطان را مانند افراد چاق دارد. همچنین ، شرکت ها دریافته اند که جت لگ به بهره وری آسیب می رساند.

مدیر شرکت میشلن ، منگو ، گفت: “افسانه ها و تخیلات زیادی در مورد سفر وجود دارد ، اما واقعاً بسیار خسته کننده است.” “ما باید آن را فقط در مواقع ضروری انجام دهیم. من زیاد سفر می کنم و می توانم به شما بگویم که از نظر جسمی طاقت فرسا است و خسارت سنگینی را به دنبال دارد. “