زمانی که شروع به ساختن بورس مشتقات خود، Biqutex کردم، تقریباً هر ایده بازاریابی را که فکر میکردم انجام دادم: برنامههای Early Birds، Mystery Boxes، طرحهای وفاداری چند سطحی، رقابتهای تجاری، آزمونها، تبلیغات پولی در کانالهای تلگرام – شما نام ببرید. در یک نقطه، من حدود 20 هزار دلار را برای یک کمپین بنر CPA برای تبلیغ یک رویداد جایزه مسابقه خرج کردم، حتی اگر یک شبکه آزمایشی فعال نداشتیم. جای تعجب نیست که ما اکثراً یک دسته از شکارچیان جایزه از اندونزی دریافت کردیم که برای جوایز ثبت نام کردند، نه محصول.
با نگاهی به گذشته، خوشحالم که این آزمایش ها را قبل از راه اندازی به جای بعد از آن انجام دادیم. ایجاد یک صرافی آسان نیست، و اگر تبلیغ یک محصول را در مرحله MVP آغاز کرده بودیم، سالها صرف اصلاح چیزی میکردیم که در نهایت به یک محور کامل نیاز داشت. در عوض، آن شکست های اولیه در زمان ما صرفه جویی کرد. من در نهایت 90٪ از صفحات و برنامه های اسناد محصول اصلی خود را حذف کردم و در رویکرد خود تجدید نظر کردم. این 20 هزار دلار ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد، اما بسیار ارزان تر از سال ها تعقیب دید اشتباه بود.
آنچه من در اینجا به اشتراک می گذارم درس هایی است که در این راه آموختیم. امیدوارم این بتواند تیم دیگری را از اشتباهات مشابه نجات دهد. و حتی شاید آنها را از خرج کردن 20 هزار دلار اضافی بازدارد.
انتخاب یک بازار واقع بینانه قابل ارائه
یه زمانی متوجه شدم…