#opentowork – این هشتگی است که من مدام در لینکدین از متخصصان سئو می بینم.
ضمیمه این هشتگ یک پست طولانی در مورد شوکه شدن سئوکار و درخواست کمک برای یافتن کار است.
چرا؟ سئوها توسط آژانس ها بیکار می شوند.
این در تمام سال اتفاق افتاده است و در شرف ایجاد بزرگترین بحران شغلی در سئو است.
شما باید آماده باشید.
شما باید به این فکر کنید که چگونه با مسائل برخورد خواهید کرد.
شما باید در مورد آینده خود تصمیماتی بگیرید.
این مقاله کمک خواهد کرد.
رونق COVID به پایان رسیده است: به دوران تاریک SEO خوش آمدید
زمانی که COVID-19 اتفاق افتاد و همه ما در خانه های خود محبوس شدیم، رونق SEO اتفاق افتاد.
مردم به طور ناگهانی اهمیت بازاریابی دیجیتال را به یاد آوردند و ما شاهد افزایش شدید تقاضا برای خدمات بودیم.
آژانس ها از هیچ جا پدید آمدند و سایرین با سرعت رشد کردند.
به یاد میآورم که تلاش میکردم سئوکارانی برای استخدام پیدا کنم، و این یک کابوس بود. بسیاری از آنها در یک جنگ مناقصه برای کارکنان بودند زیرا دستمزدها افزایش یافت و تقاضا از عرضه کارکنان SEO پیشی گرفت.
آژانس های بزرگ اکنون از کار کاملاً از راه دور یا ترکیبی خوشحال بودند. دوران شکوهمند رونق حقوق های بالا و تقاضا برای خدمات بود.
اما همه چیز تغییر می کند.
چند جنگ، بحران انرژی، سیاست، تورم، نرخهای بهره بالاتر، بحران هزینههای زندگی را وارد کنید و روی چند انتخابات بپاشید.
در نتیجه، مردم کمتر هزینه میکنند و بودجههای بازاریابی کاهش یافته است.
پول به جذب فوری مشتری (جستجوی پولی) منتقل شد، بنابراین SEO ضربه خورده است.
پاسخ ناخواسته این است که سئو مرده یا در حال مرگ است. این نیست. با همه حساب ها، سئو یک صنعت در حال رشد است.
با این حال، ما دورهای از رشد سریع را تجربه کردیم که هرگز در زمانهای عادی پایدار نبود و به دنبال آن یک رکود رخ داد.
حقیقت ساده.
در حال حاضر سئوکارهای زیادی داریم.
افزونگیها به یک مسابقه به سمت پایین دامن میزند
بازار مشاغل آزاد در حال رونق است.
همه ما آن را می دانیم. اما این توسط آژانسهایی که در حال سقوط یا بیکاری کارکنان هستند، تقویت میشود.
هنگامی که یک SEO با افزونگی روبرو می شود، در نهایت چهار گزینه پیش روی آنها قرار می گیرد.
- آژانس خود را راه اندازی کنند.
- نقش دیگری را پیدا کنید، چه در آژانس یا در سمت مشتری.
- فریلنسری برو
- از سئو فاصله بگیرید.
مورد دوم معمولاً با مدیران اجرایی اتفاق می افتد. آنها می توانند یک نقش یا شغل جدید و حتی آزاد را در کنار خود شروع کنند.
با این حال، بسیاری از مشاغل آزاد یا آژانس خود را راه اندازی می کنند (با کاهش نقش سئو) t.
این بدان معنی است که شما اغلب به ازای هر افزونگی که ایجاد می کنید، به میدان رقابت اضافه می کنید.
سپس به موقعیتی می رسیم که قیمت باید کاهش یابد زیرا عرضه از تقاضا برای خدمات سئو پیشی می گیرد.
و این بازار فعلی است. 18 ماه یا چند ماه بهم ریخته بود.
اما در شرف تغییر است.
کاوش عمیق تر: اگر شغل سئوی خود را از دست دادید چه باید کرد: کتابچه راهنمای اضطراری
رونق بعدی در راه است
شرکتها برای جستجوی پولی بیش از حد خرج کردهاند و سال آینده به سراغ ارگانیک خواهند رفت. ما می دانیم که رشد، مهم نیست که چقدر جزئی باشد، احتمالاً به سمت اقتصادها خواهد رفت.
و مسئله اینجاست.
آژانس ها تعدادی از بهترین کارکنان خود را رها کرده اند… و بازگرداندن آنها پیچیده است.
اول اینکه، خوداشتغالی مزایای زیادی دارد.
از کارایی مالیاتی تا تعادل عمومی کار و زندگی.
دوم، شما از مردم می خواهید که آزادی نسبی خود را برای 1 تا 3 ماه اخطار و یک دوره آزمایشی کمتر رها کنند.
و سپس ما درآمد داریم.
هنگامی که مالیات را در ترکیبی قرار می دهید، فریلنسر بودن به این معنی است که می توانید بدون کسب درآمد شش رقمی روی کاغذ، حقوق شش رقمی را به خانه ببرید.
فریلنسرها فقط به چند مشتری نیاز دارند تا بیشتر از حقوق قبلی خود درآمد داشته باشند.
این موضوع باعث ایجاد یک مشکل بزرگ برای آژانس ها می شود.
بنابراین، راه حل چیست؟
دریافت خبرنامه که بازاریابان به آن اعتماد دارند.
نمایندگی های آینده تجربه های برند هستند
این دو راه وجود دارد.
اولین مورد این است که آژانسهایی که زنده ماندهاند، کارکنان بیتجربه را ارتقا میدهند تا اطمینان حاصل کنند که افراد کافی برای انجام کار و پر کردن پایان کار با فارغالتحصیلان دارند.
یک مشکل اصلی در این مورد نتایج است.
یک مدیر خوب همیشه یک مدیر حساب خوب نمی شود و یک مدیر حساب خوب همیشه با یک مدیر خوب سئو و غیره برابری نمی کند.
مردم تمایل دارند تا به موقعیت “بی کفایتی” خود ارتقاء یابند و بیشتر از این پیش نمی روند.
این میتواند منجر به بسیاری از «آژانسهای بد» شود که مشتریان را در مقیاس بزرگ ترغیب میکنند.
این بدان معنا نیست که آنها نمی توانند رشد کنند – در دوره های رونق، آنها می توانند رشد کنند. این فقط کمی در جنبه افسرده است، و به طور کلی، آژانس هایی مانند آن به نقطه اشباع خود می رسند.
این جایی است که آنها به یک تعادل طبیعی بین افزایش و ریزش مشتری دست می یابند. آنها رشد نمی کنند. آنها فقط به همان اندازه باقی می مانند.
اما آینده دیگری وجود دارد.
تولد برند آژانس سئو.
در حال حاضر، می توانم بگویم که بازاریابی آژانس به طور کلی بسیار افتضاح است.
ما در حال حاضر در روزهای بدی هستیم، اما همیشه در روزهای بدی نبودیم و در آینده نیز در روزهای بدی نخواهیم بود.
بنابراین، نحوه بازاریابی مارک های نمایندگی مهم است.
اما من از شما می خواهم به یک سوال (در ذهن خود) پاسخ دهید.
اگر BrewDog یک آژانس SEO راهاندازی میکرد، فکر میکنم میتوانستیم تصور کنیم که آژانس آنها چگونه به نظر میرسد.
ما میتوانیم دکور، سبک، رویکرد و حسی که در دفتر کار دارد را حدس بزنیم.
به عنوان یک مشتری، مطمئن هستم که شما دوست دارید به دفتر مراجعه کنید. وقتی چت میکردید، یک آبجو خوب در اتاق جلسه مینوشید.
اما اگر L’Oreal یا هر برند بزرگ زیبایی یک آژانس راه اندازی کند چه؟
فکر میکنم میتوانیم بگوییم که اکثر کارکنان موهای زیبایی خواهند داشت، اما گذشته از این، میدانیم که دفتر پر زرق و برق و محتوای تبلیغاتی و بازاریابی آنها مجلل خواهد بود.
نکته ای که من به آن اشاره می کنم این است که اکثر آژانس ها فاقد برند هستند یا هیچ تلاش جدی برای بازاریابی برند انجام نمی دهند.
متوجه شدم که چرا بسیاری (اگر نه بیشتر) در حالت بقا هستند.
اما این آن نیست.
آژانسهای کوچک، حتی یکنفره، میتوانند درباره احساس و ظاهر آژانس خود فکر کنند.
آنها میتوانند وبسایتها، نام تجاری، اسناد و هر نقطه تماسی که مشتری یا کارمند با نام تجاری خود دارد در نظر بگیرند.
من گزارش های استراتژی سئوی خود را در یک قلع مهمات با یک لوگو در جلو ارسال می کردم که دنیای دیجیتال را ملموس می کرد.
و این چیزهاست که کارمندان را از زمین مشاغل آزاد باز می گرداند.
این در مورد قرار دادن گزارش های خود در قالب نیست – این چیزی نیست که من می گویم.
این در مورد تبدیل شدن به یک برند آژانس است که مردم در رزومه خود می خواهند.
دفتری بودن که مردم می خواهند در آن کار کنند.
آژانسی بودن که مردم می خواهند در آن کار کنند.
آژانسی بودن که مشتریان می خواهند با آن کار کنند – اگر برای “تجربه و نتایج” باشد.
این نیز یک چیز پولی نیست. در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد
این یک چیز مارک است.
داشتن یک برند متمایز که افراد را به سمت مسائل بکشاند.
این جایی است که رشد آینده خواهد بود.
به این ترتیب استعدادهای کلیدی را جذب خواهید کرد.
با این حال، آژانس ها اگر بخواهند رقابت کنند، به حقوق بسیار بیشتری نیاز دارند.
و در ادامه به این موضوع خواهم پرداخت.
حفاری عمیق تر: کار سئو داخلی در مقابل آژانس: مزایا و معایب
اگر می خواهید نتیجه بگیرید، سوپراستارها را استخدام کنید
این یک جمله ساده است:
“اگر نتیجه می خواهید، سوپراستارها را استخدام کنید.”
و این درست است، اما شما باید به چند چیز عادت کنید.
- اول، هرکسی که ارزشی را به مشتریان ارائه نمی دهد، باید حقوق خود را توجیه کند.
- دوم، شما باید بر بازاریابی و تحویل تمرکز کنید.
آژانسهای آینده برای بازگرداندن استعدادها از دنیای راحت شغل آزاد خود، باید دستمزدهای کلانی بپردازند.
بنابراین، شما باید همه چیز را به حداقل برسانید – که خوب است.
در هر زمینه غیر ضروری ناب اجرا کنید، و می توانید سوپراستارها را استخدام کنید تا برند خود را از طریق بازاریابی و نتایج رشد دهند.
اما در مورد کسانی که می خواهند آزاد بمانند چطور؟
کار آزاد مشکلی ندارد، تا زمانی که…
ببین من آزاد بوده ام من همچنین آژانس خودم را ساخته ام و اکنون برای یک آژانس پیشرو کار می کنم.
فریلنسری عالی است تا زمانی که:
- نیاز به وام مسکن جدید.
- مریض شو
- چند مشتری افتضاح داشته باشید
- نیاز به تعطیلات از محل کار.
- مشتریانی که پرداخت نکنند
آیا باید ادامه دهم؟
کار آزاد می تواند درخشان باشد، اما دارای معایبی است.
از حقوق بازنشستگی گرفته تا سایر مزایایی که با داشتن شغل ثابت به دست میآید، این مواردی است که شما از آن صرف نظر میکنید.
من نمی گویم که شما بر آنها غلبه می کنید، اما کار آزاد اغلب بین دوره های جشن و قحطی در نوسان است.
به همین دلیل است که من نسبت به برندسازی آژانس بسیار خوش بین هستم. برای بازگرداندن کارمندان، باید بسیار بهتر از یک زندگی آزاد باشید.
اما در مورد نگهداری چطور؟
عمیقتر کنکاش کنید: نحوه آموزش استخدامکنندگان سئو در سطح مبتدی تا بتوانند فوراً مشارکت کنند
چرا حفظ کارکنان شما مهم است
وقتی رشد دوباره ظاهر شد، کارکنان شما در جای دیگری به دنبال نقش خواهند بود، مگر اینکه به درستی با آنها رفتار کرده باشید.
و من به شما اطمینان می دهم، استخدام می تواند کار گران و پیچیده ای باشد. بنابراین، حفظ امور کارکنان.
من با سئوکاران زیادی صحبت می کنم که جذب دنیای فریلنسری شده اند و همیشه آژانس های دیگری هم وجود دارند که می توانند به آنها مراجعه کنند. و طرف مشتری را فراموش نکنیم.
این آژانس ها را در نقطه ضعف قرار می دهد.
با ظهور رشد، مجموعه “استعداد” کوچکتر خواهد شد و تقاضای کارکنان بیشتر خواهد شد.
که دوباره باعث افزایش دستمزد می شود و بر سودآوری شما تأثیر می گذارد.
راه حل این است که استعداد سئوی خود را با ارائه ترکیبی از حقوق و شرایط کاری عالی و یک برند آژانس بودن که مردم می خواهند در آن کار کنند، حفظ کنید.
اما آیا من اینجا خواب می بینم؟
آیا این کار برای آژانس های سئو بسیار زیاد است؟
آژانس های بهتر بسازید یا خارج شوید
من همیشه گفتهام که وقتی افراد به صورت آزاد کار میکنند، عملا غیرممکن است که دوباره آنها را کارمند کنیم.
در سال های آینده نبرد استعدادهای بزرگی بین آژانس ها وجود خواهد داشت.
قبلاً شاهد افزایش تأثیرگذاران سئو در پلتفرم هایی مانند لینکدین بوده ایم.
سئوهایی که کار و سرنخ خود را تولید می کنند.
اگر میخواهید این افراد را جذب کنید یا استعداد خود را از ترک شما و پیوستن به آن بازی متوقف کنید، بهانهای وجود ندارد.
شما باید آژانس های بهتری بسازید، یا خود را خسته نکنید.
و این همان بحران شغلی SEO است که در راه است.
وقتی رشد اتفاق بیفتد، آژانس هایی با بهترین مارک ها برنده بزرگی خواهند شد.
آژانس هایی که بهترین استعدادها را دارند شکوفا خواهند شد.
و خواهید دید که دسترسی به استعدادها سخت تر می شود.
مگر اینکه آژانسها به مکانهایی تبدیل شوند که استعدادها میخواهند در آن جریان پیدا کنند، ممکن است متوجه شوید که بازار فریلنسرها به مکان «رفتن» برای خدمات سئو تبدیل میشود.
اشتباه نکنید: آژانسها در ماهها و سالهای آینده درگیر نبرد برای کارکنان خواهند بود.
این بر عهده آنهاست که آژانس هایی بسازند که ارزش کار کردن را داشته باشند.
جستجوی عمیق تر: جدیدترین مشاغل در بازاریابی جستجو
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.