TikTok نحوه کار کمپینها و ابزارهای تبلیغاتی خود را در دورهای رایگان برای کسبوکارها توضیح میدهد که همراه با چندین ویدیو و یک راهنمای قابل دانلود است.
دوره جدید که TikTok Tactics نام دارد به چهار جزء اصلی تقسیم می شود:
- منبع (وب + برنامه)
- هدف گذاری، مناقصه و بهینه سازی
- کاتالوگ محصولات
- خلاقانه تبلیغات
راهنمای آسان برای دنبال کردن TikTok مجموعه ای جهانی از بهترین شیوه ها است که به همه مشاغل کمک می کند بدون توجه به اهداف تبلیغاتی خود به موفقیت برسند.
قبل از پرداختن به تاکتیکهای ارائه شده در این دوره، بیایید به این بپردازیم که چه چیزی مخاطبان TikTok را در مقایسه با کاربران دیگر پلتفرمهای رسانههای اجتماعی منحصربهفرد میکند.
مخاطبان TikTok بر اساس اعداد
TikTok آمار زیر را برای کمک به کسبوکارها ارائه میکند تا بدانند مخاطبان TikTok چه کسانی هستند و میخواهند از استفاده از این پلتفرم چه سودی ببرند.
- 75% کاربران TikTok می خواهند سرگرم شوند
- 42% کاربران TikTok چیزهای جدیدی را در این پلتفرم کشف می کنند
- 68% کاربران TikTok از محتوایی که می بینند الهام می گیرند
- 91% کاربران TikTok به دنبال محتوایی که می بینند اقداماتی انجام می دهند
- 25% از کاربران TikTok محصولی را که در تبلیغات دیدهاند، تحقیق/خرید کردهاند
- 61% کاربران TikTok احساس می کنند تبلیغات آن در مقایسه با دیگر پلتفرم های اجتماعی برتر منحصر به فرد است
- 45% کاربران «سنگین» TikTok احساس می کنند که تبلیغات با محتوای دیگر ترکیب می شود
تاکتیک های تبلیغاتی TikTok
مدیر تبلیغات TikTok
تبلیغات TikTok با این شروع می شود مدیر تبلیغات TikTok، که یک پلت فرم خود سرویس است که می تواند نتایج را در سراسر قیف کسب و کار شما هدایت کند.
در TikTok Ads Manager، مشاغل می توانند از آن استفاده کنند چهار تاکتیک برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود
هر تاکتیکی دارد سه سطح که ویژگی های تبلیغاتی اضافی را باز می کند.
در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد هر تاکتیک و سطوح مختلف درون آنها آورده شده است.
1. منبع (وب + برنامه)
Attribution به این معناست که بدانید تبدیلهای شما از کجا میآیند تا بتوانید در مورد کمپینهای خود تصمیمات آگاهانه بگیرید.
راهاندازی کسبوکارتان بر اساس یک پایه اسناد محکم، اولین نیاز برای ایجاد یک استراتژی تبلیغاتی موفق در TikTok است.
TikTok راه های متعددی را برای نسبت دادن رویدادهای وب سایت شما به تبلیغات TikTok ارائه می دهد.
ابتدا، شما باید یک ابزار ارجاع وب را پیاده سازی کنید پیکسل TikTok یا رویدادهای API.
هنگام استفاده از این تاکتیک، از سطح یک شروع میکنید و با بالا رفتن از نردبان، ویژگیهای اضافی را باز میکنید.
- مرحله اول: حالت استاندارد پیکسل برای ردیابی تبدیل اولیه (بهترین مناسب برای مشاغلی که تیم توسعه وب اختصاصی ندارند).
- سطح دو: حالت توسعه دهنده پیکسل (راه حل پیشرفته تر برای مشاغلی که تیم توسعه اختصاصی دارند).
- سطح سه: Events API — یک ادغام سرور به سرور که به شما امکان می دهد رویدادهای وب سایت را مستقیماً با TikTok به اشتراک بگذارید.
2. هدف گذاری، مناقصه، و بهینه سازی
این تاکتیک تماماً در مورد تجزیه و تحلیل و تنظیم پارامترهای کمپین برای رسیدن به اهداف شما است.
هدف گذاری، مناقصه و بهینه سازی سه سطح در یک هستند که همه با هم هماهنگ هستند. برخلاف سایر تاکتیک های تبلیغاتی که در یک سلسله مراتب کار می کنند،
TikTok بر اهمیت داشتن منابع اختصاص داده شده به اجرای روزانه کمپین های تبلیغاتی تأکید می کند.
به این دلیل که پلتفرم تبلیغاتی TikTok به سرعت تکامل مییابد و همیشه ابزارهای جدیدی را برای بهبود عملکرد کمپین معرفی میکند.
داشتن یک منبع اختصاصی در خانه یا از طریق یک آژانس می تواند به شما کمک کند به روز بمانید.
3. کاتالوگ محصولات
این تاکتیک منحصراً برای مشاغلی است که محصولات می فروشند، زیرا بر مجموعه ای از ابزارها تمرکز دارد که به ارائه آن محصولات در مقابل مخاطبان مناسب کمک می کند.
تاکتیک کاتالوگ به کسب و کار شما کمک می کند تا تبلیغات در مقیاس ایجاد کند.
فرض کنید شما سه محصول و سه مخاطب دارید. رفتن به TikTok Ads Manager و ایجاد 9 آگهی، یکی برای هر ترکیبی از محصولات و مخاطبان، آسان است.
از سوی دیگر، اگر بیش از 100 یا 1000 محصول داشته باشید، ایجاد تبلیغات به صورت دستی چندان آسان نخواهد بود.
درعوض، میتوانید به پلتفرم TikTok اجازه دهید با استفاده از کاتالوگ محصولات شما به صورت پویا برای شما تبلیغات ایجاد کند.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که کاتالوگ محصولات خود را آپلود کنید و سطحی را در سیستم سه مرحله ای انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مناسب است.
- مرحله اول: محصولات را به صورت دستی آپلود کنید
- سطح دو: کاتالوگ محصول را از یک الگوی CSV آپلود کنید
- سطح سه: آپلود فید کاتالوگ
باز هم این یک سلسله مراتب است. با بالا رفتن سطح، قفل قالب های تبلیغاتی اضافی را باز خواهید کرد.
بنابراین آپلود فید کاتالوگ به شما امکان دسترسی به حداکثر تعداد قالب های تبلیغاتی را می دهد.
4. تبلیغات خلاق
هر ویدیوی TikTok یک تجربه تمام صفحه، فراگیر و پخش صدا است. این شامل تبلیغات TikTok نیز می شود.
غوطه وری بیشتر به سطوح تعامل بالاتر و تعاملات غنی تر ترجمه می شود.
اما همچنین به این معنی است که باید دائماً پیام برند خود را تازه نگه دارید تا سطح بالایی از عملکرد را حفظ کنید.
توصیه میشود که کسبوکارها به طور ایدهآل به صورت هفتگی، یک منبع ثابت از خلاقیت تبلیغاتی جدید به حساب خود داشته باشند.
در اینجا سه سطح خلاقیت TikTok وجود دارد که هر کدام قابلیتهای تبلیغاتی بیشتری را باز میکنند.
- سطح 1 – خلاقیت ها را تغییر دهید: ابزارهای خلاق موجود در Ads Manager به شما این امکان را می دهند که دارایی های تبلیغات موجود را تغییر دهید.
- سطح 2 – تبلیغات اختصاصی TikTok: در این سطح، مستقیماً یا از طریق بازار TikTok، با سازندگان تعامل میکنید تا یک جریان ثابت از تبلیغات جرقه ایجاد کنید (قالب نمایش تبلیغات بومی TikTok).
- سطح 3 – اکوسیستم شریک خلاق: در این سطح شما یک شریک API خلاق TikTok در نگهدارنده خواهید داشت که هر هفته پنج تا ده خلاقیت جدید به شما می دهد.
بهترین شیوه های تبلیغات TikTok
اکنون که با چهار تاکتیک تبلیغاتی TikTok آشنا شدهاید، که میتوانید در راهنمای کامل شرکت اطلاعات بیشتری در مورد آنها کسب کنید، اجازه دهید به سرعت برخی از بهترین شیوهها را مرور کنیم.

- کیفیت بالا: رزولوشن ویدیویی 720p یا بالاتر را هدف قرار دهید.
- از صدا استفاده کنید: صدا را آزمایش کنید و روی روندهای نوظهور موسیقی بپرید.
- متناسب با صفحه نمایش: ویدیوی خود را با نسبت تصویر 9:16 کاملاً مناسب صفحه نمایش کنید.
- خلاقیت را در تمرکز حفظ کنید: اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مهم توسط پوشش های درون برنامه ای پوشش داده نمی شود.
- موبایل-فرسt: – تبلیغات را در قالب ویدیویی عمودی ایجاد کنید، مطمئن شوید که تصاویر کلیدی در قاب هستند.
- CTA: با یک CTA واضح در پایان هر تبلیغ الهام بخش عمل کنید.
- آن را کوتاه نگه دارید: مدت زمان ایده آل برای تبلیغات ویدیویی TikTok 21 تا 34 ثانیه است
منبع: تاکتیک های TikTok
تصویر ویژه: میگل لاگوآ/شاتراستوک