در دنیای امروزی مبتنی بر داده، ۷۰ درصد سازمانها برای باز کردن ارزش دادههای خود و نوآوری مؤثر تلاش میکنند (Digitalisation World). با وجود سرمایه گذاری های هنگفت در زیرساخت داده و ابزارهای تحلیلی، بسیاری از شرکت ها داده ها را به عنوان یک مشکل فناوری به جای یک مشکل مدیریتی می بینند (Harvard Business Review).
این ناهماهنگی در قلب این است که چرا بسیاری از ابتکارات داده در ارائه نتایج ملموس تجاری شکست می خورند. زمان آن فرا رسیده است که به معنای واقعی داده محور بودن چیست و چگونه رهبری داده می تواند تأثیر واقعی کسب و کار را ایجاد کند، تجدید نظر کنیم.
قبل از شروع، میخواهم باورها و اصول شخصیام را که رویکرد من به رهبری دادهها را شکل دادهاند، به اشتراک بگذارم. این بینش ها از طریق سال ها تجربه، به ویژه در زمان من در Idealo و Zalando، و همچنین از طریق تعاملات متعدد با مدیران سطح C شرکت های کوچکتر به عنوان مشاور در Tale About Data شکل گرفته است.
باورها و اصول اصلی
-
داده ها به عنوان یک محرک سود: من کاملاً معتقدم که داده ها نباید صرفاً به عنوان یک آیتم خط مرکز هزینه در نظر گرفته شوند. در عوض، باید به عنوان یک محرک سود قدرتمند شناخته شود. هر مجموعه داده، KPI و مدل AI/ML باید دارای یک خط درآمد مشخص باشد، چه از طریق صرفه جویی در هزینه یا تولید درآمد.
-
بر ROI و Utilization تمرکز کنید: در مواجهه با ظهور …