برای استارتآپهای فناوری، عجله برای مقیاسپذیری اغلب بر ضرورت رشد پایدار پیشی میگیرد و منجر به عدم تعادل خطرناکی میشود که در آن تبلیغات تبلیغاتی بر مواد سایه افکنده است.
این موضوع صرفاً نظری نیست. داستانهای شرکتهایی مانند Theranos و WeWork پیامدهای واقعی ساخت امپراتوریها بر پایههای ناپایدار را نشان میدهند. این روایات، در حالی که در جزئیات متفاوت هستند، یک موضوع مشترک دارند: خطر اولویت دادن به ارزش گذاری بر ارزش، تبلیغات بیش از ماده.
چنین مواردی بر نقش چالش برانگیز افسران ارشد بازاریابی (CMOs) تأکید می کند، که اغلب بین انگیزه رشد سریع و نیاز به نمایندگی صادقانه گیر افتاده اند.
سراب چیز بزرگ بعدی
اکوسیستم استارتآپهای فناوری با نوآوری و اختلال رشد میکند، اما مملو از داستانهای شرکتهایی است که بیش از آنچه که میتوانستند وعده دادند. به عنوان مثال، ترانوس به دلیل ادعاهای نادرست خود در مورد انقلابی کردن آزمایش خون بدنام شد، که اساس جمع آوری کمک های مالی و ارزش گذاری آن به میلیاردها دلار قبل از سقوط چشمگیر آن بود. به طور مشابه، WeWork که زمانی ۴۷ میلیارد دلار ارزش داشت، زمانی که پیشبینیهای رشد بیش از حد و شیوههای مدیریت نامنظم دیگر نتوانست اعتماد سرمایهگذاران را حفظ کند، با رکود شدیدی مواجه شد.
این مثالها خطرات استارتآپهایی را نشان میدهد که…