آلبرت انیشتین به طور معروف دیوانگی را انجام دادن یک کار تکراری و انتظار نتایج متفاوت تعریف کرد. از دیدگاه من، این اصل، که اغلب برای برجسته کردن رفتار غیرمولد ذکر میشود، وضعیت فعلی بازاریابی B2B را بهویژه در سطوح میانی بازار و شرکتها به درستی توصیف میکند. با وجود فناوریهای در حال تحول و پویایی بازار، بسیاری از شرکتها به استراتژیهای سنتی متکی بر حجم و ثبات ادامه میدهند و به امید پیشرفتی که گاهی هرگز به دست نمیآید، ادامه میدهند.
چالش های فعلی در بازاریابی B2B
چشم انداز بازاریابی B2B مملو از چالش هایی است. از کانالهای اشباعشده تا انتظارات خریداران در حال تحول، کسبوکارها بهطور فزایندهای برای برجسته شدن مشکل پیدا میکنند. بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و تولید محتوا به ابزارهای همه جا تبدیل شده اند. با این حال، اثربخشی آنها کاهش می یابد زیرا هر شرکتی از یک کتاب راهنما پیروی می کند. بیایید برخی از چالش های اصلی را بررسی کنیم.
- خستگی بازاریابی ایمیلی: علیرغم تکنیکهای پیچیده تقسیمبندی و شخصیسازی، صندوقهای ورودی ایمیل پر از آب هستند. تصمیم گیرندگان اغلب حتی خوش ساخت ترین ایمیل ها را در میان شلوغی نادیده می گیرند.
• اضافه بار رسانه های اجتماعی: پلتفرم هایی مانند لینکدین مملو از پست ها، مقالات و تبلیغات هستند. سطح سر و صدا بالا است و آن را برای هر فردی چالش برانگیز می کند …