جذابیت یک تجربه خرید شخصی غیرقابل انکار است.
در جستجوی لباس مناسب وارد فروشگاه لباس مورد علاقه خود می شوید. مطمئن نیستید چه چیزی را انتخاب کنید، یک خریدار شخصی به سراغ شما می آید. آنها دقیقاً می دانند که چه چیزی مؤثر است، زیرا شما در مورد خریدهای گذشته، ترجیحات فعلی و بودجه به آنها گفته اید.
آنها دست شما را می گیرند، همه گزینه ها را به شما نشان می دهند و – voilà! همه چیز آماده است.
وقتی صحبت از تجربیات مشتری برجسته می شود، شخصی سازی چهره به چهره مانند جادو عمل می کند.
علم پشت جادو
توجه شخصی باعث وفاداری، هزینه و درآمد بیشتر می شود.
این موضوع در گزارش اخیر Deloitte تأیید شده است، که در آن مصرف کنندگان مورد بررسی تأیید کردند که وقتی تجربه خرید شخصی است، 37 درصد بیشتر از آنچه در نظر گرفته شده است خرج می کنند.
این گزارش همچنین نشان داد که برندهایی با قابلیتهای شخصیسازی پیشرفته 48 درصد بیشتر از درآمدشان فراتر میروند اهداف، با میانگین 9.9 درصد بالاتر از هدف در سال 2023.
خبر خوب این است که امروزه برندها می توانند تجربه خریدار شخصی در فروشگاه را تکرار کنند برخط بسیار موثر و از تمام مزایای آن بهره مند شوید.
بازاریابان در حال حاضر با مهارت و مراقبت یک خریدار شخصی تعامل دارند. امروزه آنها برای ارائه پیامها و تجربیات مشتری بسیار شخصیشده و مرتبط با سرعت تعامل مصرفکننده با برند تحریک میشوند.
با ستون فقرات یک پلتفرم قوی بازاریابی مبتنی بر مشتری، بخشی از علم پشت این جادو، بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد (genAI) است که بازاریابان را قادر میسازد تا کارهای زیر را انجام دهند:
- استراتژیک بدست آورید بینش
- خودکار کمپین های با عملکرد بالا
- شخصی سازی کنید تجربیات در مقیاس
- را فعال کنید بازاریاب موقعیت-کمتر.
در مورد خرید مشتری برای لباس کامل، در اینجا آمده است که چگونه یک پلت فرم بازاریابی مبتنی بر مشتری که توسط اتوماسیون هوش مصنوعی و genAI تقویت شده است، تجربه خرید یکپارچه و شخصیسازی شده مرتبط را از ابتدا تا انتها تضمین میکند:
ادغام داده های غنی مشتری:
به محض اینکه خریدار از یک فروشگاه آنلاین بازدید می کند، پلتفرم داده های مشتری پلتفرم (CDP) داده های تاریخی، رفتار مرور، و اولویت ها را یکپارچه می کند. مارک های مورد علاقه مشتری و عادات خرید مانند خرید در حین فروش را می شناسد.
ارکستراسیون سفر به رهبری هوش مصنوعی
هوش مصنوعی اولویت ها و گام های احتمالی بعدی را پیش بینی می کند. محتوای وبسایت را شخصیسازی میکند تا لباسهایی را که با سبک مشتری مطابقت دارند برجسته کند و محصولات جدیدی را از برندهای مورد علاقه پیشنهاد میکند.
کمپین های بازاریابی شخصی
مشتری ایمیلی با مجموعهای از لباسهای انتخاب شده مشابه خریدهای قبلی خود، همراه با تخفیف ویژه برای تشویق به کاوش در مجموعه جدید دریافت میکند.
ادغام چند کاناله
در حین مرور، یک پیامک شخصی به عنوان یادآوری تخفیف ویژه ارسال میشود تا اطمینان حاصل شود که پیشنهاد از دست نرفته است، چه از طریق ایمیل یا تلفن بررسی شود.
تصمیم گیری در زمان واقعی
اگر مشتری لباسی را به سبد خرید خود اضافه کند اما تردید کند، پلتفرم اقدامی بیدرنگ را آغاز میکند و در صورت تکمیل خرید ظرف یک ساعت آینده، ارسال رایگان را ارائه میدهد.
نقشه برداری سفر و اتوماسیون
اگر مشتری بدون خرید از وبسایت خارج شود، پلتفرم یک ایمیل پیگیری به عنوان یادآوری اقلام باقیمانده در سبد خرید و انگیزهای اضافی برای تکمیل خرید ارسال میکند.
بینش و گزارش عملی
پس از خرید، این پلتفرم رفتار و اثربخشی کمپین آنها را تجزیه و تحلیل میکند و استراتژیهای آینده را برای برآورده کردن و پیشبینی مستمر ترجیحات شخصی هر مشتری اصلاح میکند.
انتساب چند لمسی معتبر از نظر آماری
این پلتفرم هر تعامل با برند را از ایمیل اولیه تا خرید نهایی دنبال میکند و به خردهفروش کمک میکند تا موثرترین نقاط تماس را درک کند.
رویکرد مشتری محور
در طول سفر مشتری، پلتفرم اولویتها را در خط مقدم نگه میدارد، اطمینان حاصل میکند که تمام تلاشهای بازاریابی بر اساس سلیقهها و عادات خرید منحصربهفرد مشتری انجام میشود و یک تجربه خرید شخصی و فوقالعاده ایجاد میکند.
در اصل، این پلتفرم هر مرحله از سفر را هماهنگ میکند، توصیههای شخصیشده، پیشنهادات بهموقع و ارتباط بیوقفه در همه کانالها را ارائه میکند، تجربه خرید را افزایش میدهد و وفاداری و رضایت را افزایش میدهد.
هوش مصنوعی ارتباطات را در مقیاس شخصی سازی می کند
علاوه بر این، هوش مصنوعی بازاریابان را قادر میسازد تا صدها هزار تعامل با مشتری را به طور یکپارچه و خودکار هماهنگ و همگام کنند.
این ها را می توان در چندین کانال از جمله متن، اعلان های فشار و ایمیل اجرا کرد. و زمانی که محتوا پویا باشد، ارتباطات میتواند به طور خودکار با پیامهایی پر شود که برای بخش یا مشتری خاص طراحی شدهاند.
هوش مصنوعی بازاریاب با موقعیت کمتر را قادر می سازد
با سادهسازی، خودکارسازی و ارتقای بسیاری از وظایف بازاریابی، هوش مصنوعی راه را برای بازاریابان بدون موقعیت هموار کرده است.
بازاریابان بدون موقعیت فراتر از عملکردهای معمولی مانند مدیر برند، خالق محتوا و بازاریاب دیجیتال هستند.
در عوض، آنها کارهای زیر را انجام می دهند:
- از تعاریف نقش سنتی فراتر بروید.
- تطبیق پذیری را با مجموعه مهارت های متنوع بپذیرید.
- به راحتی با وظایف مختلف سازگار شوید.
- همکاری با چندین تیم را در اولویت قرار دهید.
- از داده ها برای اطلاع رسانی استراتژی ها استفاده کنید.
در نتیجه، بازاریابان بدون موقعیت می توانند با سرعت، ماهرانه و دقت حرکت کنند تا ارتباطات شخصی عمیقی با مشتریان ایجاد کنند. برای بازاریابها، آنها قدرت فوقالعادهای دارند تا نیازهای در حال تحول مصرفکننده را در زمان واقعی برآورده کنند، بنابراین تجارب خرید بسیار شخصیسازی شده را ارائه میدهند.
در نتیجه
بازاریابان بدون موقعیت، تجربیات شخصی جادویی خریداران را به صورت آنلاین و در مقیاس به مشتریان خود ارائه می دهند. این دیگر جادو نیست – واقعیت امروز است: تجربه خرید دیجیتال شخصی شده با سرعت تعامل مشتری با نام تجاری.