از آنجایی که گوگل به شمارش معکوس برای منسوخ شدن ویژگی های Universal Analytics در کمتر از 24 ساعت در اول جولای ادامه می دهد، کاربران گوگل آنالیتیکس امید چندانی به مهلت ندارند.
برای کسانی که امیدوارند ممکن است گوگل مهلت تغییر به GA4 را تمدید کند، (دو روز دیگر است!) اینطور نیست. https://t.co/RzBntq1Ea2
— دکتر ماری هاینز? (@Marie_Haynes) 28 ژوئن 2023
خوشبختانه، راه جدیدی برای شناخت ویژگی جدید GA4 و یافتن داده های تجزیه و تحلیل شما وجود دارد: افزونه های ChatGPT.
افزونه ChatGPT برای Google Analytics 4
در حین جستجوی گوگل در فروشگاه افزونه ChatGPT، افزونه ای را پیدا کردم که با GA4 ارتباط برقرار می کند.
افزونه Avian به داده های تجزیه و تحلیل از Google Analytics، Google Ads، Facebook Ads، Instagram Insights و دیگر پلتفرم های بازاریابی دیجیتال متصل می شود. این به کاربران امکان می دهد تا از طریق ChatGPT مستقیماً داده های تبلیغاتی و تحلیلی خود را بازیابی، تجزیه و تحلیل و تعامل کنند.
به گفته کایل داین، بنیانگذار و مدیر عامل Avian.io،
افزونه Avian به کسبوکارهای کوچک اجازه میدهد بدون نیاز به داشتن تحلیلگران داده در سطح سازمانی برای تنظیم داشبورد خود در Google Analytics 4، بینشی در مورد گزارش GA4 خود کسب کنند.
با اجازه دادن به ChatGPT برای انجام کارهای سخت برای کاربر، تخصص فنی مورد نیاز برای استفاده موثر از GA4 را کاهش می دهد.
نحوه اتصال GA4 به ChatGPT
برای شروع، به یک حساب ChatGPT Plus و یک حساب کاربری با Avian.io (رایگان به مدت 14 روز) نیاز دارید تا از این افزونه برای اتصال ChatGPT به وب سایت و داده های تجزیه و تحلیل اجتماعی خود استفاده کنید.
هنگامی که افزونه را نصب می کنید، از شما خواسته می شود که یکی را ایجاد کنید و آن را با حساب ChatGPT خود تأیید کنید.
هنگامی که حساب خود را ایجاد کردید و ویژگی GA4 خود را به آن متصل کردید، می توانید شروع به پرسیدن سؤال کنید، مثلاً این افزونه چه کاری انجام می دهد؟
سوالاتی که باید از GA4 با پلاگین ChatGPT بپرسید
از اینجا، میتوانید درباره جمعیتشناسی بازدیدکنندگان، جذب ترافیک، تعامل، تبدیلها، خریدهای تجارت الکترونیک و سایر دادههایی که میتوانید در گزارشهای Google Analytics پیدا کنید، سؤال بپرسید.
به آن فکر کنید مانند مکالمه با دستیار که با شما به داده های GA4 شما نگاه می کند و به شما کمک می کند تا بدون جستجو در رابط کاربری جدید برای گزارش یا شروع یک کاوش جدید، پاسخ های مورد نیاز خود را در مورد بازدیدکنندگان وب سایت خود دریافت کنید.
کمکی با هوش مصنوعی برای گوگل آنالیتیکس جدید
با نزدیک شدن به مهلت برای منسوخ شدن ویژگی های UA، کاربران Google Analytics ممکن است در مورد تغییر به GA4 احساس ناراحتی کنند. با این حال، در قالب پلاگین های ChatGPT بارقه ای از امید وجود دارد.
با استفاده از قدرت افزونههای ChatGPT، کاربران میتوانند بدون نیاز به تخصص فنی گسترده، دادههای تبلیغاتی و تحلیلی خود را بازیابی، تجزیه و تحلیل و تعامل مستقیم داشته باشند.
در حالی که ممکن است پاسخ ها همیشه بی عیب و نقص نباشند، افزونه ChatGPT به دست آوردن اطلاعات از چندین منبع تحلیلی را ساده می کند. این می تواند به عنوان یک دستیار مفید عمل کند و به کاربران در پیمایش داده های GA4 کمک کند.
در زمان گذار و عدم اطمینان، افزونه ChatGPT برای Google Analytics ابزار ارزشمندی برای به دست آوردن بینش و تصمیم گیری آگاهانه در مورد وب سایت و استراتژی های بازاریابی ارائه می دهد.
از آنجایی که روزانه افزونههای بیشتری اضافه میشود، بدون شک پیشرفتهای بیشتری برای کسانی که میخواهند خود را با چشمانداز تحلیلی در حال تکامل تطبیق دهند و از طریق ChatGPT به طور کامل از GA4 استفاده کنند، وجود خواهد داشت.
تصویر ویژه: BigTunaOnline/Shutterstock