در اقدامی که میتواند پویایی محتوای ویدئویی رسانههای اجتماعی را بازتعریف کند، پلتفرم متعلق به متا به صورت داخلی کار میکند تا حداکثر طول Reels را به 10 دقیقه افزایش دهد.
پسوند احتمالی جدید Reels به سازندگان در اینستاگرام اجازه می دهد تا محتوای عمیق تری ارسال کنند و آن را به رقابت برای TikTok، X و YouTube تبدیل کند.
قرقره های 10 دقیقه ای به اینستاگرام می آیند؟
به گفته الساندرو پالوزی در X، اینستاگرام میتواند گزینههایی را برای آپلود قرقرههایی که حداکثر سه تا ۱۰ دقیقه طول میکشند، آزمایش کند.
این کاربر اغلب جزئیات ویژگی های جدید اینستاگرام را قبل از تایید به اشتراک می گذارد.
#اینستاگرام روی توانایی ایجاد کار می کند #قرقره تا 10 دقیقه 👀 pic.twitter.com/jQTUM9fPsM
— الساندرو پالوزی (@alex193a) 30 آگوست 2023
اینستاگرام آزمایش داخلی قرقره های طولانی تر با TechCrunch را تایید کرد.
در حال حاضر، کاربران اینستاگرام میتوانند قرقرههایی را تا 90 ثانیه آپلود کنند که این تغییر بالقوه را تغییر قابل توجهی در استراتژی پلتفرم میکند.
پلتفرمهای اجتماعی بیشتر محتوای ویدیویی طولانی را میپذیرند
این توسعه احتمالی بر تشدید رقابت بین پلتفرمهای محتوای ویدیویی برای توجه کاربران رسانههای اجتماعی تاکید میکند.
اگر حلقههای طولانیتری از راه برسد، اینستاگرام با چندین پلتفرم برای محتوای ویدیویی طولانی رقابت خواهد کرد.
به عنوان مثال، TikTok از سال 2022 به کاربران اجازه می دهد تا ویدیوهای 10 دقیقه ای ایجاد کنند.
X/Twitter اضافه کرد گزینه برای مشترکین آبی برای آپلود ویدیوهای ده دقیقه ای در دسامبر 2022.
در حالی که Shorts به 60 ثانیه محدود می شود، ویدیوهای YouTube استاندارد می توانند تا 12 ساعت طول بکشند.
جالب است که ببینیم آیا اینستاگرام از زمان توقف برنامه جایزه Reels خود در اوایل امسال، برنامههای کسب درآمد منحصربفردی را برای تشویق سازندگان به تولید محتوای طولانیتر ارائه میدهد یا خیر.
در میان بسیاری از گزینههای کسب درآمد، TikTok به سازندگان اجازه میدهد ویدیوها را در مجموعههای قابل کسب درآمد به نام سری TikTok گروهبندی کنند.
تاثیر بر بازاریابان رسانه های اجتماعی
قرقره های طولانی تر در اینستاگرام برای بازاریابان چه معنایی دارد؟
توانایی ارسال محتوای ویدیویی طولانیتر در پلتفرمهای اجتماعی بیشتر میتواند منجر به افزایش دید و تعامل برای برندها شود.
اما این بدان معناست که بازاریابان و تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام باید زمان و منابع بیشتری را برای ایجاد محتوای ویدیویی طولانیتر و با کیفیتتر سرمایهگذاری کنند.
تصویر ویژه: Forstock/Shutterstock