اینستاگرام در مورد نحوه کار الگوریتم های آن

یک پست وبلاگ که توسط مدیر اجرایی اینستاگرام آدام ماسری نوشته شده است ، نحوه رتبه بندی محتوا برای کاربران را در بخشهای مختلف برنامه توضیح می دهد.

موسری نحوه رتبه بندی محتوا در فید اصلی ، فید اکتشاف ، خوراک حلقه ها و چرخ و فلک داستان ها را مرور می کند.

علاوه بر این ، موسری موضوع ممنوعیت سایه و اینکه آیا نظریه های مردم در مورد آن درست است را لمس می کند.

در اینجا خلاصه ای از نکات برجسته اصلی مقاله موسری آورده شده است.

الگوریتم (های) اینستاگرام

موسری می گوید ، هیچ الگوریتمی وجود ندارد که تمام مطالب را در اینستاگرام رتبه بندی کند.

هر قسمت از برنامه – Feed ، Explore ، Reels و Stories – الگوریتم خاص خود را دارد. محتوا در هر یک از این بخشها بر اساس نحوه استفاده افراد از آنها رتبه بندی می شود.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

نحوه کارکرد الگوریتم های Feed & Stories

الگوریتم های Feed و Stories پست های اخیر به اشتراک گذاشته شده توسط افرادی را که کاربر دنبال می کند رتبه بندی می کنند.

هزاران سیگنال برای تعیین ترتیب نمایش محتوا استفاده می شود.

موسری می گوید این مهمترین سیگنالهای موجود در چرخ و فلک اصلی و داستانهای اصلی است:

  • اطلاعات مربوط به پست: این شامل میزان محبوبیت ، تعداد پسندیدن ، زمان ارسال ، محل ارسال و سایر جزئیات کلی است.
  • اطلاعات مربوط به سازنده محتوا: این شامل میزان تعامل سازنده در چند هفته گذشته است.
  • فعالیت کاربر: شامل سیگنالهایی از فعالیت اخیر کاربر در اینستاگرام است ، مانند تعداد پستهایی که آنها دوست داشته اند.
  • سابقه کاربر در تعامل با سازنده محتوا: یک مثال این است که آیا کاربر و سازنده محتوا درباره پست های یکدیگر نظر داده اند؟

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

از آنجا ، الگوریتم ها سعی می کنند احتمال تعامل کاربر با یک پست را پیش بینی کنند.

هرچه کاربر درگیر شدن با یک پست بیشتر باشد ، رتبه پست بالاتر خواهد بود.

برای پست های فید ، اینستاگرام به احتمال زیاد کاربر نگاه می کند:

  • چند ثانیه به یک پست اختصاص دهید
  • در مورد یک پست نظر دهید
  • مثل یک پست
  • ذخیره یک پست
  • روی عکس نمایه مرتبط با پست ضربه بزنید

مواردی وجود دارد که الگوریتم عوامل دیگری را نیز در نظر می گیرد. به عنوان مثال ، فید اینستاگرام از نشان دادن تعداد زیادی پست متوالی از یک شخص جلوگیری خواهد کرد.

نحوه عملکرد الگوریتم کاوش اینستاگرام

الگوریتم کاوش اینستاگرام ، مطالب را در یک فید جداگانه از حساب هایی که کاربر قبلاً آنها را دنبال نمی کند ، رتبه بندی می کند.

با جمع آوری سیگنال از پست هایی که کاربر در گذشته دوست داشته ، ذخیره یا نظر داده است ، به روشی مشابه الگوریتم اصلی تغذیه کار می کند.

موسری توضیح می دهد که چگونه از این سیگنال ها برای یافتن محتوای مرتبط از حساب هایی که کاربر مستقیماً با آنها در ارتباط نیست استفاده می شود:

“بیایید بگوییم شما اخیراً تعدادی عکس از آشپز پیراهن سانفرانسیسکو Cathay Bi (@ dumplingclubsf) را دوست داشته اید. سپس می بینیم که چه کسی عکسهای Cathay را دوست دارد و سپس افراد دیگر به چه حساب های دیگری علاقه دارند. شاید افرادی که Cathay را دوست دارند نیز در نقطه کمبود SFdragonbeaux باشند. در این صورت ، دفعه بعدی که Explore را باز می کنید ، ممکن است عکس یا ویدیویی ازdragonbeaux را به شما نشان دهیم. در عمل ، این بدان معنی است که اگر شما به پیراشکی علاقه مند هستید ، ممکن است پست هایی در مورد موضوعات مرتبط مانند gyoza و dim sum مشاهده کنید ، بدون اینکه ما لزوماً بفهمیم که هر پست چیست. “

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

الگوریتم کاوش در اینستاگرام پس از یافتن پستهایی که کاربر ممکن است به آنها علاقه داشته باشد ، آنها را با استفاده از سیگنالهای مشابه خوراک اصلی رتبه بندی می کند.

به طور خلاصه ، این سیگنال ها عبارتند از:

  • اطلاعات مربوط به پست
  • فعالیت یک کاربر در اینستاگرام
  • سابقه کاربر در تعامل با سازنده محتوا
  • اطلاعات مربوط به سازنده محتوا.

سرانجام ، محتوای انتخاب شده برای خبرمایه کاوش باید مجموعه ای از دستورالعمل ها را که منحصر به توصیه های محتوا است پاک کند.

این در مواردی به پایان می رسد که محتوایی که در غیر این صورت برای اینستاگرام مناسب است ممکن است برای خبرمایه کاوش مناسب نباشد.

تبلیغات

ادامه مطلب را در زیر بخوانید

اطلاعات بیشتر در مورد الگوریتم های اینستاگرام

برای اطلاعات بیشتر در مورد این الگوریتم ها ، و جزئیات بیشتر در مورد الگوریتم Reels ، به پست کامل وبلاگ Mosseri مراجعه کنید.

او همچنین به نوعی نوک انگشتان خود را در مورد موضوع ممنوعیت سایه قرار می دهد و موضوع را به دلیل حذف محتوا منحرف می کند ، به جای اینکه در مورد اینکه چرا کاربران کاهش ناگهانی در مشاهده محتوا مشاهده می کنند ، بحث کند.