سازمان ها حجم عظیمی از داده ها را ایجاد و مدیریت می کنند. داده هایی با ارزش واقعی برای بهبود عملیات روزانه و بلندمدت آنها. میزان تحقق این ارزش تا حد زیادی بستگی به این دارد که سازمان برنامه ای روشن در مورد نحوه مدیریت، تجزیه و تحلیل و استفاده موثر از آن داشته باشد. اینجاست که یک استراتژی داده به بخشی ضروری از شیوه های مدیریت داده یک سازمان تبدیل می شود.
یک استراتژی داده در نظر گرفته شده با اهداف تجاری (یا اجتماعی) سازمان هماهنگ است و به این ترتیب، برای اطمینان از اینکه روش استفاده از داده ها از موفقیت شرکت پشتیبانی می کند، کالیبره می شود. در مواردی که اینطور نیست، عملیات داده می تواند در جهتی متفاوت از اهداف اعلام شده سازمان به طور کلی کشیده شود و رفتار و تضادهای مشکل ساز ایجاد کند.
در این مقاله، آنچه که یک استراتژی داده را تعریف میکند، چرایی اهمیت آن و فرآیندی که باید در ایجاد یک استراتژی مؤثر برای سازمان خود دنبال کنید را بررسی خواهیم کرد.
استراتژی داده چیست؟
استراتژی داده یک طرح جامع است که نحوه برنامه ریزی سازمان برای جمع آوری، مدیریت، تجزیه و تحلیل و استفاده از داده ها برای دستیابی به اهداف تجاری خود را مشخص می کند. حداقل باید بیان کند که چگونه فعالیتهای مرتبط با دادهها با دستیابی به اهداف سازمانی گستردهتر مرتبط میشوند – اگر این شامل نباشد، دادهها…