ایجاد “اقتصاد بازسازی کننده” با بازیافت باتری EV

با توجه به فروش جهانی خودروهای الکتریکی که انتظار می رود از اتومبیل های معمولی فراتر رود ، تولید مجدد باتری EV می تواند منجر به صرفه جویی در هزینه و تأثیر محیطی کوچکتر شود.

در سال 2025 ، پیش بینی می شود فروش وسایل نقلیه برقی 29.9 ٪ رشد کند و به 15.1 میلیون دستگاه در سطح جهان برسد ، از 11.6 میلیون در سال 2024. براساس S&P Global Mobility ، سهم بازار EVS را از 13.2 ٪ به 16.7 ٪ افزایش می دهد. IEA پیش بینی می کند که تا سال 2030 ، اتومبیل های برقی 65 ٪ از فروش جهانی را تشکیل می دهند.

با رشد ناوگان EV ، حجم باتری هایی که به پایان عمر خود می رسند. مک کینزی پیش بینی می کند که تا سال 2030 ، ایالات متحده 40 گیگاوات باتری استفاده شده برای فروش مجدد در دسترس خواهد داشت. به همین دلیل تولید مجدد هم برای محیط زیست و هم برای گردش باتری EV بسیار مهم است.

هنگامی که EV برای اولین بار معرفی شد ، این صنعت فرض می کرد که باتری ها شکست نمی خورند. در نتیجه ، بسیاری از باتری های معیوب با قطعات سالم بازیافت زودرس می شوند. بازسازی مجدد نیاز به باتری های جایگزینی را از بین می برد.

در حال حاضر ، هنگامی که یک باتری نقص دارد یا به پایان عمر مفید خود می رسد ، بیشتر صاحبان وسایل نقلیه کل باتری را جایگزین می کنند – اغلب با هزینه گزاف که می تواند از 10،000 دلار فراتر رود.

کارآفرینان قبلاً فرصتی امیدوارکننده را مشاهده کرده اند. به عنوان مثال ، بنیانگذار Tesla JB Straubel مواد Redwood را به …

Source link