ایالات متحده پیشتاز پذیرش ابر جهانی است که توسط هوش مصنوعی و توسعه FinOps تامین شده است

ابر پدیده ای جهانی است، اما نرخ پذیرش در ایالات متحده بالاترین میزان است.

گزارش جدید Forrester Research نشان می دهد که ایالات متحده همچنان بر پذیرش و پیاده سازی ابر جهانی تسلط دارد هوش مصنوعی با وجود عدم قطعیت اقتصادی مداوم، به عنوان محرک اصلی توسعه ظاهر می شود. این گزارش نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌ها استراتژی‌های ابری خود را با ترکیب هوش مصنوعی و FinOps ضمن اینکه اهداف امنیتی و تاب آوری آنها را تقویت می کنند.

یافته های کلیدی گزارش Forrester شامل موارد زیر است:

  • شرکت‌های آمریکایی 44 درصد از برنامه‌های کاربردی را به فضای ابری منتقل کرده‌اند و انتظار می‌رود این میزان در عرض دو سال به 61 درصد برسد.

  • 79 درصد از شرکت‌ها در 12 ماه گذشته حداقل 5 میلیون دلار در فضای ابری عمومی هزینه کرده‌اند.

  • اکنون 69 درصد از سازمان‌ها از روش‌های FinOps استفاده می‌کنند.

  • میانگین هزینه های ابری سازمانی به 29 میلیون دلار در سال می رسد.

ایالات متحده ابتدا نوآوری های ابری را می بیند

ارائه دهندگان بزرگ ابر به طور فعال در حال گسترش حضور خود در ایالات متحده هستند. مایکروسافت در حال اضافه کردن مناطق به منطقه ابری غرب آمریکا در کالیفرنیا و ایجاد منطقه جدیدی در جورجیا است. گوگل مناطقی را در اوهایو و دالاس باز کرده است، در حالی که AWS 34 منطقه محلی را در سراسر جهان مستقر کرده است که 17 منطقه در ایالات متحده واقع شده اند.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ایالات متحده در پذیرش ابر در جهان پیشتاز است. به گفته Forrester، یکی از آنها این واقعیت است که کاربران ایالات متحده خدمات ابری جدید را تا شش ماه زودتر از سایر مناطق مشاهده می کنند.

مرتبط:Foxconn در مسیر تبدیل شدن به بزرگترین فروشنده سرور در جهان – Omdia

لی ساستار، تحلیلگر فورستر، گفت: «ارائه‌دهندگان ابری ایالات متحده ابتدا خدمات خود را در ایالات متحده ارائه می‌کنند، زیرا بیشتر مشتریان آن‌ها در آنجا هستند و زیرساخت‌های آن‌ها در آنجا توسعه‌یافته‌تر است – برای مثال، مجموعه مراکز داده ابر مقیاس در شمال ویرجینیا در نزدیکی واشنگتن». ITPro امروز.

ایالات متحده پیشتاز پذیرش ابر جهانی است که توسط هوش مصنوعی و توسعه FinOps تامین شده است

FinOps در مرکز صحنه قرار می گیرد

از آنجایی که تصمیم‌گیرندگان ارشد ابری گزارش داده‌اند که در سال گذشته به طور متوسط ​​۲۹ میلیون دلار برای ابر عمومی هزینه کرده‌اند، بهینه‌سازی مالی بسیار مهم شده است.

در سال های اخیر روند بهینه سازی مالی برای عملیات ابری معمولاً به عنوان FinOps شناخته می شود. این گزارش نشان می‌دهد که 69 درصد از تصمیم‌گیرندگان ابری سازمانی ایالات متحده، شیوه‌های FinOps را پیاده‌سازی کرده‌اند و 13 درصد دیگر نیز برنامه‌ریزی برای اتخاذ آن‌ها در سال آینده دارند.

یکی از حامیان اصلی FinOps است بنیاد FinOps، که Sustar آن را یک نیروی مثبت برای کاربران ابری در ایالات متحده می داند.

“بنیاد FinOps به عنوان صدایی برای مشتریان ابری ظاهر شده است و آنها را قادر می سازد تا بر ارائه دهندگان ابر برای دستیابی به اهداف کلیدی، مانند تمرکزاو گفت، استاندارد واقعی برای گزارش هزینه های ابری رایج.

مرتبط:بزرگترین داستان های ساخت مرکز داده در سال 2024: یک سال در مرور

فناوری‌های بومی ابری به استاندارد سازمانی تبدیل می‌شوند

زمانی که ابر برای اولین بار ظهور کرد، همه چیز در مورد ماشین های مجازی (VM) بود. در سال 2024، همه چیز در مورد به اصطلاح “ابر بومی“فناوری ها

این گزارش تغییر قابل توجهی را در نحوه رویکرد شرکت‌ها به فناوری‌های بومی ابری از جمله Kubernetes و کانتینرها نشان می‌دهد. تقریباً 38٪ از تصمیم گیرندگان ابری سازمانی ایالات متحده قصد دارند این کار را اتخاذ کنند کوبرنتیس در ابرهای عمومی و/یا خصوصی نرخ پذیرش Kubernetes در هر دو ابر عمومی و خصوصی نشان‌دهنده یک انتقال بزرگ به سمت معماری‌های بومی ابری به عنوان انتخاب پیش‌فرض برای برنامه‌های کاربردی جدید و تلاش‌های نوسازی است.

این گزارش نشان می‌دهد که توسعه‌دهندگان به طور فزاینده‌ای از کانتینرها و فناوری‌های بدون سرور در کنار ماشین‌های مجازی سنتی استفاده می‌کنند و یک رویکرد ترکیبی برای زیرساخت‌های ابری ایجاد می‌کنند.

هوش مصنوعی با وجود چالش‌های اقتصادی، استراتژی ابر را به پیش می‌برد

هوش مصنوعی به عنوان یک محرک کلیدی برای گسترش ابر ظاهر شده است و نگرانی های اقتصادی را تحت الشعاع قرار می دهد که در غیر این صورت ممکن است سرمایه گذاری های فناوری را محدود کند. این گزارش نشان می‌دهد که هوش مصنوعی/ML حیاتی‌ترین حوزه برای توسعه استعدادها است، به طوری که تقریباً یک چهارم سازمان‌ها کارکنان جدید را استخدام می‌کنند و نسبت مساوی بر آموزش مجدد تیم‌های موجود تمرکز می‌کنند.

مرتبط:ابر حاکم چیست و چه کسی واقعاً از آن سود می برد؟

نقش ابر در استقرار هوش مصنوعی چند وجهی است. سازمان ها از پلتفرم های ابری برای موارد زیر استفاده می کنند:

  • تست راه حل های هوش مصنوعی با حداقل ریسک و سرمایه گذاری اولیه.

  • به زیرساخت‌های تخصصی هوش مصنوعی دسترسی داشته باشید که با تأخیر قابل توجهی در استقرار در محل مواجه می‌شوند.

  • حجم کاری هوش مصنوعی را به صورت پویا بر اساس تقاضا مقیاس کنید.

  • قابلیت های هوش مصنوعی را در برنامه ها و سرویس های موجود ادغام کنید.

MultiCloud کلید انعطاف پذیری سازمانی است

خاموشی در ابرهای عمومی در سال های اخیر، از جمله قطعی AWS در ژوئن 2023 و ژوئیه 2024، انعطاف پذیری را به خط مقدم استراتژی های ابری سوق داده است.

این اختلالات شرکت ها را بر آن داشته است تا چندین ارائه دهنده ابر را به عنوان یک اقدام انعطاف پذیری اتخاذ کنند. چند ابریبا این حال، مجموعه ای از چالش های خاص خود را دارد. Sustar گفت که شرکت ها استراتژی های چند ابری را به دلایل مختلفی اتخاذ می کنند – نیاز به کاهش خطر تمرکز فروشنده، تنوع بار کاری توسط ارائه دهندگان ابر و نیازهای منطقه ای یا ملی. به نظر او، این یک چالش برای حفظ انعطاف پذیری در سراسر عملیات فناوری اطلاعات است، که یک محرک کلیدی در رشد مشاهده پذیری و AIOps بازار

Sustar گفت: “پذیرش چند ابری ناگزیر به معنای پذیرش پیچیدگی و هزینه های بیشتر است.”


Source link