اگر کیفیت سایت ساده تر از آن چیزی باشد که مردم فکر می کنند؟

جان مولر، مارتین اسپلیت و گری ایلیز از گوگل در پادکست اخیر کیفیت سایت را مورد بحث قرار دادند و روش‌های مختلف تفکر در مورد کیفیت سایت را توضیح دادند و در یک نقطه گفتند که این علم موشک نیست. این بحث نشان می‌دهد که کیفیت سایت می‌تواند ساده‌تر از آن چیزی باشد که اکثر مردم می‌دانند.

کیفیت سایت علم موشک نیست

اولین نکته ای که آنها به آن اشاره کردند این است که خواندن اسناد کیفیت سایت را توصیه می کنند و اصرار دارند که درک کیفیت سایت به ویژه دشوار نیست.

گری ایلیس گفت:

بنابراین من به سراغ مستندات یک موتور جستجو می رفتم.

بسیاری از آنها مدارکی در مورد نحوه عملکرد خود دارند و فقط سعی می کنند بفهمند محتوای شما ممکن است کجا خراب شود یا صفحه شما در کجا ممکن است شکست بخورد، زیرا صادقانه، بسیار خوب، این یک حمایت است، اما علم موشکی نیست.

هیچ ابزاری برای کیفیت سایت وجود ندارد – چه باید کرد؟

گری اذعان کرد که هیچ ابزاری برای تشخیص کیفیت سایت وجود ندارد، نه به روشی که ابزارهایی برای تشخیص عینی مسائل فنی وجود دارد.

معیارهای ترافیکی که حرکت رو به پایین را نشان می دهد دلیل آن را توضیح نمی دهد، آنها فقط نشان می دهند که چیزی تغییر کرده است.

گری ایلیز:

“من متریک بالا به پایین را کاملاً بی فایده یافتم زیرا هنوز باید بفهمید که چه مشکلی دارد یا چرا مردم آن را دوست ندارند.

و سپس می‌گویید: «این یک صفحه کاملاً خوب است. من آن را نوشتم، می دانم که عالی است.»

و سپس مردم، یا من نمی دانم، مانند 99.7٪ از مردم به آن رای منفی می دهند. و شما مانند “چرا؟”

مارتین اسپلیت

و من فکر می کنم این چیز دیگری است.

چگونه متوجه شوم، من صفحه را نوشتم، به وضوح کامل و مفید و مفید و شگفت انگیز است، اما پس از آن، مردم مخالف هستند، همانطور که شما می گویید.

در مورد آن چگونه فکر می کنید؟ بعدش چه کاری میکنی؟

چگونه می توانم محتوای خود را مفیدتر، بهتر و مفیدتر کنم؟ من نمی دانم.

… همه این ابزارها وجود دارد که من فقط می توانم به آنها نگاه کنم و ببینم چیزی خوب یا بد است.

اما برای کیفیت، چگونه این کار را انجام دهم؟»

گری ایلیز

«اگر کیفیت واقعاً ساده‌تر از آن چیزی باشد که اکثر مردم فکر می‌کنند چه؟

… اگر در مورد نوشتن چیزی باشد که به افراد کمک می کند به هر آنچه که نیاز دارند برسند وقتی وارد صفحه می شوند چه؟ و بس.»

مارتین اسپلیت پرسید که آیا گری در مورد بررسی صفحه از دیدگاه کاربر صحبت می کند؟

ایلیز پاسخ داد:

“نه، ما در حال تغییر چارچوب هستیم.”

قالب بندی مجدد به طور کلی به معنای تفکر متفاوت در مورد مشکل است.

مثال گاری این است که مشکل را به گونه ای تنظیم کند که آیا صفحه آنچه را که قرار است ارائه کند ارائه می دهد (مانند کمک به کاربران برای دستیابی به X,Y,Z).

چیزی که من در مورد محتوا زیاد می بینم این است که موضوع مورد هدف (مثلاً سؤالاتی در مورد نحوه صید ماهی قزل آلا) با محتوا مطابقت ندارد (که ممکن است در واقع در مورد ابزارهای صید ماهی قزل آلا باشد) که آن چیزی است که بازدید کننده سایت ندارد. می خواهد به دست آورد.

کیفیت از نظر ارزش افزوده

چیزهای مختلفی وجود دارد که به کیفیت سایت و صفحه مربوط می شود و در قسمت بعدی پادکست جان مولر و گری ایلیز در مورد اضافه کردن چیزی ارزشمند بحث می کنند.

افزودن چیزی با ارزش در شرایطی به وجود آمد که SERPها پاسخ‌های خوبی را از وب‌سایت‌ها ارائه می‌کنند که مردم نه تنها از آن لذت می‌برند، بلکه انتظار دارند آن سایت‌ها را به عنوان پاسخی برای آن سؤالات ببینند.

وقتی Google Suggest نام برند و کلمه کلیدی را نشان می‌دهد، می‌توانید بفهمید که کاربران چه زمانی از سایت‌های خاصی برای درخواست‌های جستجوی فردی انتظار دارند.

این یک سرنخ است که احتمالاً بسیاری از افراد کلمات کلیدی را به جستجوهای مارک دار تبدیل می کنند، که به گوگل سیگنال می دهد که مردم چه چیزی را می خواهند ببینند.

بنابراین، مشکل کیفیت در آن شرایط مربوط به مرتبط بودن با یک پرسش با پاسخ کامل نیست.

برای این موقعیت‌ها، مانند پرسش‌های رقابتی، مرتبط بودن یا داشتن پاسخ کامل کافی نیست.

جان مولر توضیح می دهد:

تنها چیزی که من گاهی هنگام صحبت با مردم به آن برخورد می کنم این است که آنها اینگونه خواهند گفت: “خب، احساس می کنم باید این صفحه را بسازم.”

و من این صفحه را برای کاربران در نقل قول هوایی ساختم…

اما وقتی به نتایج جستجو نگاه می کنم، انگار 9000 نفر دیگر نیز این صفحه را ساخته اند.

مثل این است که آیا این واقعاً ارزش افزوده ای به اینترنت دارد؟

و این گاهی اوقات یک بحث عجیب و غریب است.

این مانند، “خب، این صفحه خوبی است، اما چه کسی به آن نیاز دارد؟”

در حال حاضر نسخه‌های بسیار دیگری از این صفحه وجود دارد و مردم از آن‌ها راضی هستند.»

این نوع شرایطی است که در آن تجزیه و تحلیل رقابتی برای “مهندسی معکوس” SERP ها علیه SEO کار می کند.

کهنه است، زیرا استفاده از آنچه در SERP ها به عنوان الگوی رتبه بندی کارهایی که باید انجام دهد، به گوگل آنچه را که قبلاً دارد، می دهد.

به عنوان مثال، بیایید سایت رتبه‌بندی شده در گوگل را با خط پایه عدد صفر نشان دهیم.

بیایید تصور کنیم همه چیز در SERP ها دارای خط پایه صفر است. کمتر از صفر بی کیفیت است. بالاتر از صفر کیفیت بالاتر است.

صفر بهتر از صفر نیست، فقط صفر است.

سئوکارانی که فکر می‌کنند با کپی کردن نهادها، کپی کردن موضوعات، گوگل را مهندسی معکوس می‌کنند، در واقع فقط به یک نمره ناقص صفر می‌رسند.

بنابراین، به گفته مولر، گوگل پاسخ می دهد: “این صفحه خوبی است، اما چه کسی به آن نیاز دارد؟”

چیزی که گوگل در این شرایط به دنبال آن است، پایه چیزی نیست که قبلاً در SERP ها وجود دارد، صفر.

به گفته مولر، آنها به دنبال چیزی هستند که با خط پایه یکسان نباشد.

بنابراین، در قیاس من، گوگل به دنبال چیزی بالاتر از خط پایه چیزی است که قبلاً در SERP ها وجود دارد، عددی بزرگتر از صفر، که یک است.

نمی‌توانید با بازخورد دادن به Google آنچه قبلاً وجود دارد، ارزش اضافه کنید. و شما نمی توانید با انجام همان کار ده برابر بزرگتر ارزش اضافه کنید. هنوز هم همین است.

نفوذ به SERP ها توسط درب کناری

گری ایلیز در ادامه به روشی برای نفوذ به یک SERP سخت می پردازد و می گوید که راه انجام آن غیر مستقیم است.

این یک استراتژی قدیمی است اما یک استراتژی خوب است که هنوز هم کار می کند.

بنابراین، به جای آوردن چاقو به یک درگیری، گری ایلیز پیشنهاد می کند که نبردهای واقعی تری را برای رقابت انتخاب کنید.

گری به گفتگو در مورد رقابت در SERP های سخت ادامه داد.

او گفت:

«… این نیز به نوعی به موضوع قدیمی مربوط می شود که اگر شما یک سایت جدید هستید، پس چگونه می توانید به جایگاه خود نفوذ کنید؟

فکر می‌کنم در اینترنت امروزی، مثل زمانی که «سئو» را انجام می‌دادم، از قبل سخت بود.

برای موضوعات یا سوله های خاص، این یک کابوس بود، مانند …. مزوتلیوما….

نفوذ به آن غیرممکن بود. موضوعات حقوقی، غیرممکن بود که وارد آن شوید.

و من فکر می کنم تا به حال، ما آنقدر محتوا در اینترنت داریم که تعداد بسیار زیادی از موضوعات وجود دارد که مانند 15 سال پیش یا 20 سال پیش، آن موضوع مزوتلیوما، جایی که نفوذ به آن غیرممکن بود، وجود دارد.

… من مت کاتس، رئیس سابق وب اسپم را به یاد می آورم … او این ویدیوها را انجام می داد.

و در یکی از ویدیوها، او گفت سعی کنید چیزی منحصر به فرد یا دیدگاه خود را به چیزی که در مورد آن می نویسید ارائه دهید.

سپس تعداد چشم اندازها یا چشم اندازهای موجود، چشم اندازهای آزاد، احتمالاً قبلاً از بین رفته است.

اما اگر جایگاهی پیدا کردید که مردم زیاد در مورد آن صحبت نکنند، ناگهان نفوذ کردن به آن بسیار آسان‌تر می‌شود.

بنابراین اساساً من می گویم که اگر بدانید چه کاری انجام می دهید و اگر واقعاً در تلاش برای کمک به مردم هستید، می توانید به بیشتر موقعیت ها نفوذ کنید.

چیزی که ایلیز به عنوان یک جهت پیشنهاد می کند این است کهبدانید که دارید چه کار می کنید و آیا واقعاً سعی می کنید به مردم کمک کنید.

این یکی از رازهای من برای یک قدم جلوتر ماندن در سئو است.

به عنوان مثال، قبل از به‌روزرسانی بررسی‌ها، قبل از اینکه Google Experience را به EAT اضافه کند، من به طور خصوصی به مشتریان می‌گفتم که این کار را برای صفحات بررسی خود انجام دهند و به آنها گفتم که آن را مخفی نگه دارند، زیرا می‌دانستم که آن را شماره‌گیری کرده‌ام.

من روانی نیستم، من فقط داشتم به آنچه گوگل می خواهد رتبه بندی کند نگاه می کردم و چندین سال قبل از به روز رسانی بررسی ها متوجه شدم که شما باید عکس های اصلی داشته باشید، باید تجربه عملی با محصول بررسی شده داشته باشید و غیره.

گری درست می گوید وقتی توصیه می کند به مشکل از منظر «تلاش برای کمک به مردم» نگاه کنیم.

او بعداً این ایده را در مورد انتخاب نبردهایی که باید بجنگد دنبال کرد.

او گفت:

… و من فکر می کنم که انگیزه بزرگ دیگر، مثل همیشه، پول است. مردم سعی می کنند به بخش هایی نفوذ کنند که بیشترین درآمد را دارند. منظورم این است که احتمالاً من همین کار را انجام خواهم داد.

اما اگر در مورد این موضوعات بنویسید که اکثر مردم در مورد آنها نمی نویسند، فرض کنید فقط سه نفر در مورد آن در اینترنت نوشتند، شاید بتوانید مقداری ترافیک جذب کنید.

و سپس اگر تعداد زیادی از آن‌ها را دارید، شاید حتی بتوانید از آن جایگاه‌های پرترافیک پیشی بگیرید.»

موانع ورود

چیزی که گری در مورد آن صحبت می کند این است که چگونه می توان از مانع ورود، که سایت های تاسیس شده هستند، عبور کرد. پیشنهاد او این است که از ارائه آنچه که دیگران ارائه می دهند دوری کنید (که یک چیز با کیفیت است).

ایجاد محتوایی که سایت‌های بزرگ‌تر نمی‌توانند یا نمی‌دانند ایجاد کنند، رویکردی است که من با یک سایت جدید استفاده کرده‌ام.

نقاط ضعف می تواند کارهایی باشد که سایت بزرگ به خوبی انجام نمی دهد، مانند ناتوانی آنها در ایجاد طنین بین مخاطبان جوان یا مسن تر و غیره.

اینها نمونه هایی از ارائه چیزی متفاوت هستند که سایت را از منظر کیفیت متمایز می کند.

گری در مورد انتخاب نبردهایی صحبت می کند که می توان پیروز شد، یک پرچم کاشت و سپس به سمت تپه بعدی حرکت کرد.

این یک استراتژی به مراتب بهتر از راه رفتن پا تا پا با حریف بزرگتر است.

تجزیه و تحلیل برای مسائل کیفیت

تجزیه و تحلیل یک سایت برای مسائل فنی بسیار ساده تر از مشکلات کیفیت است.

اما چند مورد از این موارد عبارتند از:

  • توجه داشته باشید که افراد نزدیک به محتوا همیشه بهترین قضاوت در مورد کیفیت محتوا نیستند.
  • اسناد جستجوی Google را بخوانید (برای عوامل درون صفحه، محتوا و دستورالعمل‌های کیفیت).
  • کیفیت محتوا ساده تر از چیزی است که به نظر می رسد. فقط به این فکر کنید که موضوع را خوب بشناسید و برای مردم مفید باشید.
  • اورجینال بودن به معنای نگاه کردن به SERP ها برای کارهایی است که می توانید متفاوت انجام دهید، نه کپی برداری از کارهایی که رقبا انجام می دهند.

در تجربه من، بسیار مهم است که ذهنی باز داشته باشید، به خصوص زمانی که صحبت از کیفیت سایت می شود. این به فرد کمک می‌کند تا در نقطه‌نظری قفل نشود که می‌تواند مانع از دیدن علت واقعی مسائل رتبه‌بندی شود.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Stone36