اگر شغل سئوی خود را از دست دادید چه باید کرد: کتابچه راهنمای اضطراری

از دست دادن شغل خود در سئو می تواند به دلایل مختلفی مانند افزونگی، تغییر در تمرکز شرکت یا مسائل مربوط به عملکرد اتفاق بیفتد. با این حال، دلیل نتیجه را تغییر نمی دهد.

آنچه در حال حاضر به آن نیاز دارید یک برنامه خوب و گام به گام است که نه تنها در این شرایط زنده بمانید بلکه رشد کنید. ایناهاش.

بررسی واقعیت SEO که باید انجام دهید

در ماه مه، دوست من Nick LeRoy که SEOJobs.com را اداره می کند، مقاله ای نوشت که بسیاری از افراد در دنیای سئو را شوکه کرد.

خط اول مقاله سؤالی را مطرح کرد و به دنبال آن یک فکر هشیارکننده مطرح شد:آیا سئو واقعاً در حال مرگ است؟ لیست مشاغل سئو در سه ماهه اول سال 2024 – 37 درصد نسبت به سال 2023 کاهش یافته است.

کاهش 37 درصدی در نقش های شغلی یک تفاوت خیره کننده است.

ما در دوران سخت اقتصادی زندگی می کنیم، و سئو یک تاکتیک بازاریابی رشد است، نه یک تاکتیک بقا.

برندهایی که در سئو سرمایه گذاری می کنند این کار را به عنوان بخشی از یک برنامه بلند مدت برای افزایش درآمد کسب و کار خود انجام می دهند. با این حال، در شرایط سخت اقتصادی کنونی در سطح جهانی، رشد در ذهن بسیاری از مشاغل نیست. بقا است.

علاوه بر این، به‌روزرسانی‌های اخیر الگوریتم گوگل بر هزاران وب‌سایت در بخش انتشارات تأثیر منفی گذاشته است.

بررسی واقعیتی که باید انجام دهید یک بررسی ساده است.

مشاغل سئو کمتر هستند.

این بدان معنی است که سئوکاران بیشتری برای نقش های کمتری می جنگند و ما بسیاری از آنها را با ترک صنعت از دست خواهیم داد.

نقش‌های سئو کافی برای حمایت از صنعتی که به لطف رونق پس از کووید در تقاضای بازاریابی دیجیتال رشد کرد، وجود ندارد.

و این بخشی از موضوع است.

پس از کووید، با درک اهمیت بازاریابی دیجیتال، شاهد افزایش تقاضا برای سئو و خدمات مرتبط بودیم.

این امر شاهد افزایش آژانس‌ها، رشد سریع برای بسیاری و تورم شدید حقوق بود.

با این حال، بخش بزرگی از این رونق این بود که دولت ها برای سرپا ماندن پول چاپ می کردند و مردم در خانه می نشستند و پول خود را آنلاین خرج می کردند.

امروز اوضاع فرق کرده است.

همه اینها روش خوبی برای گفتن است: “تقصیر تو نیست.”

و در اینجا به اولین انتخابی می رسیم که باید انجام دهید.

آیا می خواهید در سئو بمانید؟

مردم اغلب از اینکه متوجه می شوند من فقط نه سال است که یک سئوکار حرفه ای بوده ام، شوکه می شوند. من 45 سال دارم و 20 سال از عمرم را در پلیس گذراندم.

این دومین شغل من است، و با توجه به اینکه دولت احتمالاً مرا تا دهه 70 سالگی کار خواهد کرد (مگر اینکه پولدار کثیف شوم)، با این واقعیت راحت شدم که احتمالاً قبل از آن زمان چندین شغل دیگر خواهم داشت.

موتورهای جستجوی آینده، موتورهای جستجوی امروزی نخواهند بود.

سئو (همانطور که ما می دانیم) احتمالاً اصلا وجود نخواهد داشت.

اگر به شغلی در زمینه سئو نیاز دارید، اولین تصمیم شما باید این باشد که آیا می خواهید در این تجارت بمانید یا خیر.

یا از این به عنوان فرصتی برای اختراع مجدد خود و حرفه خود استفاده می کنید؟

شما می توانید خود را دوباره اختراع کنید. من انجام دادم.

روزی که پلیس را ترک کردم، تجارتی را از ابتدا ساختم که در عرض چند روز جایگزین درآمد من شد.

و سئو نبود.

من پست‌های وبلاگ نوشتم، وب‌سایت‌هایی ساختم، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی راه‌اندازی کردم… همه این کارها را انجام دادم.

بنابراین، باید چند روز وقت بگذارید تا به آنچه می خواهید انجام دهید فکر کنید.

آیا زمان تغییر است؟

اگر اینطور باشد، احتمالاً این همان جایی است که ما به طور کامل به مقاله دیگری می پردازیم.

اما ما روی بازگرداندن شما به سئو تمرکز خواهیم کرد.

بنابراین، بیایید آن طرح را بسازیم.

عمیق تر حفاری کنید: مسیر شغلی سئو: چگونه ممکن است به نظر برسد و چگونه می توان سطح را ارتقا داد

دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.


فریلنسری یا نه فریلنسری؟

فریلنسینگ می تواند برای بسیاری در سئو گزینه فوق العاده ای باشد.

این به شما آزادی مطلق می دهد و می تواند پول زیادی برای شما ذخیره کند.

رفت و آمد به دفتر ممنوع است. اگر کسب و کار خود را به عنوان یک شرکت راه اندازی کنید، می توانید مالیات بیشتری نیز داشته باشید.

اما شما باید مشتریان خود را ایجاد کنید، که ممکن است سخت باشد.

فریلنسرها معمولاً هزینه کمتری نسبت به آژانس ها دریافت می کنند و مشتریان این را می دانند. بسیاری از افراد از آژانس‌های استخدام متنفرند و به دنبال پشتیبانی آزاد هستند زیرا به یک قرارداد بسته نمی‌شوند.

اما این می تواند به عنوان یک فریلنسر به یک مهمانی یا قحطی منجر شود.

امروز کار داری فردا نمیکنی

این می تواند زندگی آزاد باشد.

به همین دلیل است که بسیاری از فریلنسرها در رسانه های اجتماعی بسیار فعال هستند. زیرا باعث می شود آنها کار کنند.

حال، مسئله این است که ممکن است قبل از اینکه نقش بعدی سئوی خود را به دست آورید، برای مدتی مجبور به کار آزاد باشید.

بنابراین، آماده تنظیم پروفایل های فریلنسری برای کار در سایت های معمولی فریلنسری باشید.

هرچی بیشتر بهتر.

اما من می خواهم بر روی یافتن شغل در سئو تمرکز کنم. فریلنسینگ عالی است، اما زمانی که قبض‌ها و پول‌هایی که از بانک خود خارج می‌شوند، کسب درآمد در اولویت است.

بنابراین، اجازه دهید به آن برگردیم.

رزومه و پروفایل لینکدین خود را به روز کنید

این یک جورهایی واضح است، بنابراین من در مورد آن صحبت نمی کنم. رزومه و پروفایل لینکدین خود را به روز کنید.

اگر CV شما شامل پیوندهایی به وب سایت های کاری یا کانال های اجتماعی مانند LinkedIn است، مطمئن شوید که پیوندها کار می کنند.

عمیق تر حفاری کنید: راهنمای SEO LinkedIn: بهینه سازی نمایه خود برای اتصالات بیشتر، سرنخ های بهتر

یک جدول زمانی ترسیم کنید

باید یک جدول زمانی بر اساس دوره اعلان خود تنظیم کنید.

اگر چهار هفته فرصت دارید تا یک نقش جدید پیدا کنید، این کار سخت خواهد بود و باید هر روز را به حساب بیاورید.

با یک دوره اطلاع رسانی دو یا سه ماهه، زمان و گزینه های بیشتری خواهید داشت.

با این حال، اگر زمان کمتری دارید، مثلاً یک هفته (که می‌تواند در طول کار اضافی یا دوره آزمایشی اتفاق بیفتد)، باید هر ساعت را حساب کنید.

من یک جدول زمانی را پیشنهاد می کنم زیرا زمانی فرا می رسد که باید تصمیم بگیرید چه مسیری را طی خواهید کرد. و چقدر خشمگینانه به سراغ مردم می روید.

این را هم اضافه می کنم. آماده باشید که برای مدتی از بازاریابی دور شوید.

دوست من نزدیک به یک سال در یک انبار کار کرد تا اینکه شغل بازاریابی بعدی خود را پیدا کرد.

آیا باید آن را اعلام کنید؟

همه ما آن را دیده ایم. اعلان پست اجتماعی در X یا Linkedin، که در آن افراد به دیگران می گویند که برای شغل جدید در بازار هستند.

ما همچنین مواردی را می بینیم که در آن افراد “آغاز به کار آزاد” کرده اند، و به همان اندازه می دانیم که ممکن است آنها شغل خود را از دست بدهند و اکنون تلاش می کنند خودشان شروع به کار کنند.

اگر مسیر فریلنسری را دنبال می کنید، آن را اعلام کنید.

اما معتقدم اگر دنبال کار هستید دو دیدگاه دارم.

اگر جدول زمانی شما کوچک است (یعنی یک هفته یا یک ماه)، آن را اعلام کنید.

هر روز و ساعت مهم است.

اما اگر زمان بیشتری دارید، نگذارید.

چند دلیل برای این وجود دارد، اما زمانی که اعلام می‌کنید در بازار هستید، مردم می‌دانند خروج شما احتمالاً چیزی نیست که شما کنترل می‌کنید.

این شماست که می گویید «من شغل ندارم. آیا می توانی کمک کنی؟”

اگر ارتباطات زیادی دارید، مطمئناً دو چیز دریافت خواهید کرد: پیام های حمایتی و افرادی که می خواهند بدانند چه اتفاقی افتاده است.

به همان اندازه که این پیام‌ها عالی هستند، باید روی یافتن شغل جدید تمرکز کنید، نه اینکه صندوق پستی‌تان پر از حسن نیت و سؤال باشد.

این کار مزایا و معایبی دارد، اما شما هرگز توانایی اعلام اینکه در بازار برای یک شغل هستید را از دست نمی دهید.

و اگر وقت دارید، آن را به نفع خود حساب کنید.

استخدام کنندگان: اولین تماس شما

در حال حاضر تعدادی استخدام کننده متخصص در سئو وجود دارد، مانند SEO For Hire. و بله، شما باید اولین تماس خود را با یک آژانس تخصصی انجام دهید.

دلیل آن این است که اینها قبلاً ارتباطات خاصی با افرادی که به دنبال SEO هستند ایجاد کرده اند.

در مرحله بعد، فهرستی از آژانس های استخدام محلی و بزرگ شهر را تهیه کنید که می توانید با آنها تماس بگیرید.

آنها ممکن است جای خالی داشته باشند، اما ممکن است نداشته باشند.

به همین دلیل است که ابتدا CV را انجام دادیم. آنها از شما می خواهند که مال خود را بفرستید.

اتصالات پیام

اینجاست که می‌توانید تا حد امکان به بسیاری از اتصالات کلیدی در لینکدین دسترسی پیدا کنید تا توپ را به دست بیاورید.

این پیامی است که وقتی برای شغل جدید در بازار بودم استفاده کردم.

در دسترس بودن شغل اشتراک گذاری پیام لینکدیناگر شغل سئوی خود را از دست دادید چه باید کرد: کتابچه راهنمای اضطراری

من توصیه می کنم با افرادی که از نظر فیزیکی می شناسید شروع کنید و سپس به سمت اتصالات آنلاین بروید.

صاحبان آژانس، روسای منابع انسانی و روسای بخش‌ها افرادی هستند که پیام می‌دهند.

هدف در اینجا این است که به مردم بگویید که اکنون برای شغلی در بازار هستید و حرکت بعدی به عهده آنهاست.

شما نمی دانید در داخل کسب و کار آنها چه می گذرد.

  • مشکلات با کارکنان فعلی
  • آنها هفته گذشته یک مشتری بزرگ پیدا کردند.
  • فقط یک نفر استعفا دادند.

به همین دلیل است که باید تا جایی که می توانید با آنها تماس بگیرید.

همچنین به همین دلیل است که باید پروفایل های اجتماعی خود را فعال نگه دارید.

ارسال آنلاین یک شبکه ایمنی کوچک است زیرا شما را در رادار دیگران در بخش خود قرار می دهد.

از سایت های کاریابی استفاده کنید

سایت های شغلی عالی هستند، اما وقتی از آنها استفاده می کنید، مزیت اتصال را از دست می دهید.

اگر از استخدام‌کننده‌ها استفاده می‌کنید یا از شبکه خود استفاده می‌کنید، این مزیت را دارید که مردم با شما صحبت می‌کنند و یاد می‌گیرند که شما چه کسی هستید و چه می‌کنید، فکر می‌کنید و مانند آن صحبت می‌کنید.

این به شما یک مزیت می دهد.

حالا نمی گویم برای نقش ها اقدام نکنید.

در چند روز اول باید به سرعت حرکت کنید و ممکن است یک شغل عالی پیدا کنید.

چندین سایت کار تخصصی سئو این نقش ها را فهرست می کنند و بسیاری از خبرنامه های سئو نقش هایی را که می دانند وجود دارند، ارسال می کنند.

عمیق تر حفاری کنید: جدیدترین مشاغل در بازاریابی جستجو

کار نکرد – بعدش چی؟

به هر دلیلی، شاید زمان یا فقط به دلیل عدم شانس، جاده را تمام کرده اید و اکنون، ماه آینده، هیچ درآمدی ندارید.

این وضعیت عالی نیست

اولا، همانطور که قبلاً گفتم، ممکن است برای مدتی نیاز به انجام کاری غیر از بازاریابی داشته باشید.

با این حال، مسیر دیگری وجود دارد.

مهارت های خود را حسابرسی کنید

مهارت های خود را مرور کنید و آنها را از هم جدا کنید.

به عنوان مثال، لیست من به این صورت خواهد بود:

  • ساخت وب سایت
  • سئو
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • ساختمان خبرنامه
  • کپی رایتینگ
  • بازار یابی
  • وبلاگ نویسی
  • طراحی گرافیک
  • بازاریابی یوتیوب
  • هوش مصنوعی
  • نوشتن سریع

فهرستی تهیه کنید و سپس شروع به ساختن چند پیشنهاد کنید.

به عنوان مثال، من ممکن است پیشنهادی مانند “وب سایت به قیمت 1000 دلار، سئو رایگان” ایجاد کنم.

من ممکن است پیشنهاد ایجاد وب سایت با قیمت 1000 دلار را بدهم و سپس سئوی اولیه آن سایت را به صورت رایگان ارائه دهم.

بله، این ارزان است، بسیار ارزان است. اما نکته اینجاست.

پیشنهادی خیلی خوب است که بتوان به آن نه گفت.

شما می توانید چندین پیشنهاد کم هزینه و با ارزش ارائه دهید و با مردم تماس بگیرید.

به یاد داشته باشید، زمانی که تماس می گیرید، باید به آنها دلیلی برای پیشنهاد خود ارائه دهید.

یک مثال می تواند این باشد:

“سلام، من یکی از با تجربه ترین بازاریاب های دیجیتال در بریتانیا هستم. من اخیرا یک آژانس هفت رقمی را ترک کردم تا کسب و کار خود را راه اندازی کنم.

برای جشن گرفتن، من معاملاتی را برای خدماتم ارائه می‌دهم که معمولاً با نرخ بسیار بالاتری دریافت می‌شوند.

من متوجه شده ام که شما (مشکل آنها را وارد کنید).

خوب، من می توانم آن را برای شما مرتب کنم (هزینه و پیشنهاد را وارد کنید).

اگر می خواهید بیشتر چت کنید، به من اطلاع دهید.

و در اینجا یک لینک به چند نمونه از کار من است.”

این پیام نیاز به کار دارد، اما از آنجا می توانید شروع کنید.

پیشنهاد خود را بسازید و در مرحله بعد با افراد تماس بگیرید.

با این حال، برای ایجاد اعتماد و جریان نقدی، از قبل 50٪ سپرده بخواهید. یا در یک کسب و کار مبتنی بر خدمات، از پیش پرداخت بخواهید.

اگر این نوع چیزها آن چیزی نیست که شما به آن عادت دارید، خوب است. شما مجبور نیستید این کار را انجام دهید. اما اگر اینطور است و با پیشنهادات دست و پنجه نرم می‌کنید، به یک ابزار هوش مصنوعی بروید و از اعلانی مانند این استفاده کنید:

“من در تلاش هستم تا کسب و کار فریلنسر خود را برای فروش وب سایت ها و خدمات سئو راه اندازی کنم. برخی از پیشنهادها و عناوین بسته هایی را که ارائه آنها خوب است فهرست کنید. پیشنهاد را جذاب کنید و به فروش های بالای فروش و فروش های جانبی فکر کنید که می توانیم پس از ارائه پیشنهاد ارائه دهیم. 10 پیشنهاد با قیمت پایین اما با ارزش را برای من لیست کنید و نام پیشنهاد، فروش بالا و گزینه پرداخت تکراری را برای خدمات سئو و توسعه وب و قیمت های پیشنهادی برای هر سرویس، از 1000 پوند ارائه دهید.

این چیزی است که من دریافت کردم:

خروجی ChatGPT - SEO نمونه ای را ارائه می دهدخروجی ChatGPT - SEO نمونه ای را ارائه می دهد

این فقط یک ایده است.

می توانید آن را تغییر دهید، تغییر دهید و آن را با نیازها و مهارت های خود تطبیق دهید.

ببین هیچکس دوست ندارد در شرایطی باشد که ما بیکار هستیم.

جای زشتی است.

اگر الان اینجا هستید، مهم این است که کمی وقت بگذارید و فکر کنید.

بسته به شرایط شما ممکن است یک ساعت یا چند روز طول بکشد.

اما زمانی که آن زمان را برای فکر کردن داشته باشید.

الان وقت عمل است.

عمیق تر حفاری کنید: آیا هوش مصنوعی جایگزین متخصصان سئو می شود؟

نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.

Source link