جان مولر از گوگل به این سوال پاسخ داد که آیا می توان از توضیحات متا برای تأثیرگذاری بر رتبه بندی جستجو استفاده کرد.
این سوال خوبی است زیرا گوگل توصیه می کند از توضیحات متا منحصر به فرد در صفحات وب استفاده کنید. بنابراین نوعی نفوذ وجود دارد، اما آیا این تأثیر به رتبهبندی مرتبط است؟ جان مولر به این سوال پاسخ می دهد.
عنصر متا
متا تگ به طور رسمی به عنوان عنصر متا شناخته می شود. عنصر متا برای توصیف (نمایش) اطلاعات سطح سند در مورد یک صفحه وب استفاده می شود.
برای توصیف ویژگی های مختلف صفحه وب، عنصر متا (مانند همه عناصر HTML) دارای ویژگی هایی است که نوعی عنصر متا را گسترش می دهد تا بتواند نوع خاصی از اطلاعات را به یک مرورگر وب یا یک خزنده وب (مانند Googlebot) ارائه دهد. ).
مثلا:
- تگ متا روبات ها با خزنده ها ارتباط برقرار می کند.
- یک متا تگ refresh با یک مرورگر ارتباط برقرار می کند.
بسیاری از متا تگ های دیگر وجود دارند که مستقیماً با موتورهای جستجو و مرورگرها ارتباط برقرار می کنند:
- نام متا = “نمایشگاه”
- متا http-equiv=”رفرش”
- متا نام=”google-site-verification”
- نام متا=”googlebot” content=”notranslate”
دادههای عنصر متا اطلاعاتی هستند که بازدیدکنندگان سایت نمیتوانند مستقیماً آنها را ببینند (اگرچه میتوان آنها را بهطور غیرمستقیم از طریق نتایج جستجو مشاهده کرد).
توضیحات متا
W3C نهاد استانداردسازی است که مسئول تعریف HTML (از جمله موارد دیگر) است.
مشخصات رسمی W3C برای تگ توضیحات متا می گوید که توضیحات متا برای استفاده توسط موتورهای جستجو طراحی شده است.
«مقدار باید یک رشته آزاد باشد که صفحه را توصیف کند. مقدار باید برای استفاده در فهرستی از صفحات، به عنوان مثال در یک موتور جستجو، مناسب باشد.
نباید بیش از یک عنصر متا وجود داشته باشد که ویژگی نام آن به شرح مقدار در هر سند تنظیم شده باشد.”
استفاده گوگل از توضیحات متا
مستندات Google در مورد قطعهها اشاره میکند که توضیحات متا برای تولید قطعههای نتایج جستجو استفاده میشود.
اگر توضیحات متا به درستی استفاده شود، توضیحات متا که در نتایج جستجو نمایش داده میشود، به بازدیدکننده بالقوه وبسایت اطلاع میدهد که صفحه درباره آن چیست و به آنها ایده میدهد که اگر روی پیوند کلیک کنند و از وبسایت بازدید کنند، چه انتظاری دارند.
هیچ محدودیتی برای مدت طولانی بودن توضیحات متا وجود ندارد.
با این حال محدودیتی در مورد اینکه موتورهای جستجو چه مقدار از توضیحات متا را برای نمایش انتخاب می کنند وجود دارد. این محدودیت با میزان نمایش داده شده در دستگاه مرورگر کاربر تعیین می شود.
آیا گوگل از توضیحات متا برای رتبه بندی استفاده می کند؟
شخصی که این سوال را می پرسد به طور خاص در مورد افزودن اطلاعات نام مکان به توضیحات متا و اینکه آیا به رتبه بندی کمک می کند می پرسد.
جان مولر گوگل با دامنه وسیع تری از افزودن نام مکان پاسخ داد، پاسخ او این بود که آیا هر چیزی در توضیحات متا بر رتبه بندی تاثیر می گذارد یا خیر.
این سوال پرسیده شده است:
“آیا در صورت حفظ کیفیت محتوا، افزودن نام مکان در توضیحات متا از نظر رتبه بندی برای گوگل اهمیت دارد؟”
جان مولر پاسخ داد:
بنابراین توضیحات متا در درجه اول به عنوان یک قطعه در صفحه نتایج جستجو استفاده می شود.
و این چیزی نیست که ما از آن برای رتبه بندی استفاده کنیم.
اما بدیهی است که داشتن یک قطعه خوب در صفحه نتایج جستجو، می تواند باعث شود که افراد با دیدن رتبه صفحه شما در نتایج جستجو، بازدید واقعی از صفحه شما را جالب تر کنند.
توضیحات متا و سئو
چیزهای زیادی برای دانستن در مورد عناصر متا HTML وجود دارد و این سوال نمونه خوبی از ارزش درک HTML و نحوه استفاده از آنها توسط مرورگرها و موتورهای جستجو است.
درک اطلاعات پس زمینه در مورد عناصر متا و به طور خاص تگ توضیحات متا به ایجاد درک بهتری از نحوه تناسب همه قطعات با یکدیگر برای سئو کمک می کند.
نقل قول
آیا توضیحات متا برای رتبه بندی مهم است؟
پاسخ جان مولر به این سوال را در ساعت 26:47 در ویدئو ببینید: