اکسپلویت نشان می دهد که گوگل چگونه و چرا محتوا را رتبه بندی می کند

یک سوء استفاده کشف شده توسط مارک ویلیامز کوک بیش از 2000 ویژگی را که گوگل برای طبقه بندی پرس و جوها و وب سایت ها استفاده می کند و همچنین طبقه بندی های خاصی مانند امتیازدهی اجماع و انواع پرس و جو را نشان داده است.

چرا ما اهمیت می دهیم. یافته‌های این اکسپلویت به ما بینش بیشتری در مورد نحوه عملکرد جستجوی Google می‌دهد. در اوایل امسال، از نشت عظیم Content API Warehouse چیزهای زیادی یاد گرفتیم. اکنون ما بینش های بیشتری در مورد امتیازدهی، طبقه بندی، امتیازات کیفیت سایت و موارد دیگر به دست آورده ایم.

امتیاز دهی به اجماع Google تعداد متن‌هایی را در محتوایی که با «اجماع عمومی» موافق، مخالف یا بی‌طرف می‌مانند، محاسبه می‌کند. Google یک امتیاز اجماع ایجاد می کند، که احتمالاً بر رتبه شما در یک جستار خاص تأثیر می گذارد – به ویژه پرس و جوهای رد کردن (به عنوان مثال، (آیا زمین صاف است؟)).

طبقه بندی پرس و جو گوگل تقریباً همه پرس و جوها را به هشت “کلاس معنایی پرس و جوی تصفیه شده” دسته بندی کرد:

  • حقیقت کوتاه
  • Bool (مخفف Boolean – سوالات بله/خیر)
  • دیگر
  • دستورالعمل
  • تعریف
  • دلیل
  • مقایسه
  • پیامد (YMYL)

این طبقه بندی ها تعیین می کنند که چگونه گوگل الگوریتم خود را برای انواع پرس و جوی خاص تنظیم می کند.

امتیازات کیفیت سایت نتایج گوگل تحت تاثیر امتیازات کیفیت سایت است. اینها بر اساس محاسبه می شوند:

  • نمایان بودن نام تجاری (به عنوان مثال، جستجوهای مارک، یا جستجوهایی که شامل نام برند هستند).
  • تعاملات کاربر (به عنوان مثال، کلیک ها، از جمله زمانی که سایت در جایگاه 1 قرار نمی گیرد.
  • پیوند متن در سراسر وب

سایت‌هایی که به آستانه خاصی نمی‌رسند (مثلاً 0.4 در مقیاس 0-1) برای ویژگی‌های جستجو واجد شرایط نیستند (به عنوان مثال، قطعه‌های برجسته، افراد همچنین می‌پرسند).

احتمال کلیک کنید. گوگل از نرخ کلیک مستقیم در رتبه بندی استفاده نمی کند. با این حال، به نظر می رسد که گوگل برای هر نتیجه ارگانیک از «احتمال کلیک» استفاده می کند.

  • و بنابراین به نظر می رسد که گوگل در مورد احتمال اینکه کسی روی نتیجه شما کلیک کند چقدر احتمال دارد که فکر کند. اگر عنوان صفحه را تغییر دهیم، این تغییر می کند. آنها ابزاری دارند که می‌تواند در Google Ads Planner نکاتی را در این مورد به شما بدهد، زیرا نرخ کلیک تخمینی را در آنجا به شما می‌گوید.»

در مورد داده ها ویلیامز کوک و تیمش 2 ترابایت داده و بیش از 90 میلیون پرس و جو را تجزیه و تحلیل کردند. گوگل برای کشف این اکسپلویت 13337 دلار به تیمش پرداخت کرد.

ویدیو. بهبود سئوی خود با مدل های مفهومی – مارک ویلیامز کوک در یوتیوب.

عمیق تر حفاری کنید:

Source link