[Research] سقوط ارزیابی ساختاری در بازی های قطعی: یک اثبات سازنده
این مقاله من در مورد اولین بازی اثبات شده AI – اثبات است.
امیدوارم کسی این مسئله را جدی بگیرد ، اگر درست باشد ، این برای ایمنی هوش مصنوعی و موارد دیگر بسیار مهم است.
ادعا
ما یک بازی قطعی را ارائه می دهیم که شامل دو مکانیسم کلیدی است: تغییر هرج و مرج کنترل شده (CC) و پذیرش از دست دادن کنترل (ALC). این مکانیسم ها موقعیت هایی را ایجاد می کنند که از نظر ساختاری برای ارزیابی معناداری در حالی که قابل پخش و جذاب برای انسان است ، برای AI غیرممکن است.
مکانیسم های اصلی
- تغییر هرج و مرج کنترل شده (CCS)
-
اختلال ساختاری حالت بازی
-
موقعیت های غیر قابل ارزیابی ایجاد می کند
-
فروپاشی ارزیابی اساسی را مجبور می کند
-
- پذیرش از دست دادن کنترل (ALC)
- تسلیم استراتژیک کنترل موقعیت
- از تشخیص الگوی معنی دار جلوگیری می کند
- برنامه ریزی محاسباتی را مختل می کند
اثبات
این اثبات سازنده نشان می دهد که یک بازی کاملاً قطعی می تواند از نظر ساختاری غیرممکن باشد که به طور معناداری بازی کند ، نه به دلیل پیچیدگی محاسباتی ، بلکه به دلیل محدودیت های اساسی در ارزیابی موقعیت ، تشخیص الگوی و برنامه ریزی استراتژیک.
توجه:
- برای گسترش عمیق ALC از طریق مکانیک کوانتومی سطح کلان با وضوح کامل ، به پیوست C مراجعه کنید.
پیوست A: قوانین – بال پروانه 4
یادداشت ها:
-
CCS …