انتقال دانش فرهنگی و داربست زبانی

نویسندگان:

(1) Raphaël Millière ، گروه فلسفه ، دانشگاه Macquarie ([email protected]) ؛

(2) کامرون باکنر ، گروه فلسفه ، دانشگاه هیوستون ([email protected]).

چکیده و 1 مقدمه

2. آغازگر در LLMS

2.1 مبانی تاریخی

2.2 LLM های مبتنی بر ترانسفورماتور

3. رابط با موضوعات فلسفی کلاسیک

3.1 ترکیب

3.2 طبیعت گرایی و دستیابی به زبان

3.3 درک زبان و زمین

3.4 مدل های جهانی

3.5 انتقال دانش فرهنگی و داربست زبانی

4. نتیجه گیری ، واژه نامه و منابع

3.5 انتقال دانش فرهنگی و داربست زبانی

سؤال جالب دیگر این است که آیا LLMS ممکن است درگیر کسب فرهنگی باشد و در انتقال دانش نقش داشته باشد. نظریه پردازان برجسته اظهار داشته اند که کلید هوش انسانی در مجموعه ای منحصر به فرد از مستعدات برای یادگیری فرهنگی نهفته است (Tomasello 2009). در حالی که سایر نخبگان ممکن است برخی از این شرایط را به اشتراک بگذارند ، این نظریه پردازان استدلال می کنند که انسان ها منحصر به فرد مجهز هستند تا با یکدیگر همکاری کنند تا دانش را از یک نسل به نسل دیگر بدست آورند. Tomasello ظرفیت منحصر به فرد انسانی برای یادگیری فرهنگی را از نظر “اثر Ratchet” توضیح داده است ، استعاره ای برای آچار Ratcheting …

Source link