آژانسها تیمهای متعددی دارند که برخی از آنها در طول سالها تشکیل میشوند و برخی به سرعت با پیوستن افراد جدید و جذب مشتریان جدید گرد هم میآیند.
تیمهای آژانس شامل رهبری اجرایی، رهبران کانال بازاریابی و گروهها یا غلافهای متقابل مسئول پشتیبانی از مشتریان هستند.
با پیچیدگیهایی که در اکثر آژانسها یافت میشود، ارزیابی تیمهای شما که بالاترین عملکرد را دارند میتواند چالشبرانگیز باشد – یا بدانید وقتی یکی در سطحی که میخواهید عمل نمیکند، چه کاری باید انجام دهید.
کتاب پاتریک لنسیونی، “5 ناکارآمدی یک تیم” می تواند به عنوان چارچوبی برای ارزیابی عملکرد هر تیم برای شناسایی زمینه های فرصت یا یافتن متحدترین گروه ها باشد.
به طور خلاصه، این مدل پنج حوزه را نشان میدهد که تیمها باید در آنها پیشرفت کنند تا عملکرد بالا داشته باشند. هدف این است که با اجتناب از پنج اختلال رایج، بسیار کاربردی باشد:
- عدم اعتماد
- ترس از درگیری.
- عدم تعهد.
- پرهیز از مسئولیت پذیری
- بی توجهی به نتایج
از گروه های رهبری گرفته تا غلاف ها، تشخیص مرحله ای که هر تیم در آن فعالیت می کند ضروری است. مشتریان انتظارات بالایی دارند و برای برآورده کردن یا فراتر از این انتظارات، ایجاد تیم هایی با عملکرد بالا بسیار مهم است.
هنگامی که یک رهبر یک آژانس، بخش یا تیم مشتری تشخیص دهد که تیم آنها چگونه کار می کنند، می توانند شکاف ها را برطرف کنند تا استثنایی شوند.
ما با کاوش در پایین ترین سطح – اعتماد – شروع می کنیم زیرا این عنصر اساسی هر تیم با عملکرد بالا است. تمام جنبهها و ابعاد دیگر این مدل بر اساس اعتماد ساخته شدهاند و پس از تنظیم آن پایه، تیمها میتوانند به سمت تبدیل شدن به بالاترین تیم ممکن پیشرفت کنند.
اختلال 1: عدم اعتماد
اگر این اختلال وجود داشته باشد، افراد از آسیب پذیر بودن احساس راحتی نمی کنند و این باعث می شود نتوانند با یکدیگر اعتماد کنند.
بدون اعتماد، صعود به هرم و ایجاد محیط بهینه برای تیم های با عملکرد بالا غیرممکن است.
در غیاب اعتماد، ممکن است متوجه برخی یا همه موارد زیر شوید: عدم دریافت بازخورد، جلسات ناخوشایند یا اجتناب شده یا سیاست.
سوالاتی که باید در نظر گرفته شوند
- آیا اعضای تیم دیر به دنبال کسب اعتبار برای کار خود هستند اما به موفقیت دیگران اشاره می کنند؟
- آیا همکاران شما در مورد نقاط قوت و ضعف صحبت می کنند؟
- آیا مردم وقتی اشتباه می کنند و عذرخواهی می کنند صحبت می کنند؟
تاثیر آژانس یا تیم
اگر مردم احساس امنیت نکنند، ممکن است اشتباهات یا نگرانی هایی را که باعث بد جلوه دادن آنها می شود، آشکار نکنند. این می تواند به این معنی باشد که مسائل زیر میز کشیده می شوند یا بیشتر از زمان لازم باقی می مانند.
چگونه شروع به پرداختن به آن کنیم
نشان دادن اینکه آسیب پذیری را می توان تایید کرد، به جای اینکه همیشه از طریق تنبیه به طور منفی تقویت شود، مهم است. با به اشتراک گذاشتن چیزهای شخصی که دیگران نمی دانند پیوند ایجاد کنید. رهبر اول می رود تا فضای امنی ایجاد کند.
حفاری عمیق تر: مقیاس گذاری یک آژانس: درس های رشد و تغییر
اختلال عملکرد 2: ترس از درگیری
اگر این اختلال وجود داشته باشد، عموماً بحث و گفتگو سالم در جلسات وجود ندارد.
مردم ممکن است بیشتر به حفظ آرامش علاقه مند باشند تا جلو بردن توپ. وقتی ترس از درگیری وجود دارد، جلسات ممکن است خسته کننده باشند و پیشرفت کمی حاصل شود.
سوالاتی که باید در نظر گرفته شوند
- آیا اعضای تیم شما آشکارا به یکدیگر بازخورد می دهند؟
- آیا اساسی ترین مسائل مطرح شده در جلسات تیم باید حل شود؟
- آیا تیم به راحتی دیدگاه خود را به اشتراک می گذارد؟
- آیا مردم برای یافتن بهترین پاسخ در مورد مسائل بحث می کنند؟
تاثیر آژانس یا تیم
اگر مردم با تعارض راحت نباشند، ممکن است با دستورالعملی که رهبران (یا حتی مشتری) ارائه میکنند مخالف باشند یا اطلاعاتی را که میتواند کمپینها یا کسبوکار را بهبود بخشد، سرکوب کنند.
فقدان تضاد همچنین نوآوری و رشد را خفه می کند، جایی که یک “راه حل سوم” ارگانیک بهترین راه رو به جلو است.
چگونه شروع به پرداختن به آن کنیم
رهبر گروه یا تیم باید نظرات متفاوتی را بپرسد و بیان کند که درگیری سالم نه تنها قابل قبول است بلکه تشویق می شود.
اختلال 3: عدم تعهد
هنگامی که این اختلال وجود دارد، تیم برای انجام تعهداتی که به آنها پایبند خواهد بود تقلا می کند. عدم خرید وجود دارد، و این به طور کلی منجر به حدس دوم می شود.
سوالاتی که باید در نظر گرفته شوند
- آیا اعضای تیم همسو هستند و مایلند برای اطمینان از موفقیت تلاش بیشتری کنند؟
- آیا افراد متعهد به اهداف مشترک هستند و درک می کنند که هر فرد چگونه کمک می کند؟
- آیا تیم شما با اطمینان از اینکه به اهداف و تصمیمات مشترک متعهد هستند، جلسات را ترک می کند، حتی اگر در ابتدا با هم هماهنگ نبودند؟
تاثیر آژانس یا تیم
هر کسی که برای یک آژانس کار کرده است میداند که همسویی در استراتژیها، وظایف/پروژهها برای تکمیل و فرآیندهای جدید بسیار سریع و مهم است.
در صورت عدم تعهد، تیم به عنوان یک جبهه متحد عمل نمی کند – که می تواند منجر به تکمیل نشدن کارها یا پروژه ها، نافرمانی یا بازبینی مداوم موضوعات مشابه شود.
چگونه شروع به پرداختن به آن کنیم
ضربالاجلهای روشنی برای تصمیمهای کلیدی تعیین کنید و برای بسته شدن موضوع قبل از پایان جلسات تلاش کنید. مطمئن شوید که تیم شما از اقدامات متعهدانه استفاده می کند به جای اینکه فقط بگوید: “مطمئناً، من آن را انجام خواهم داد.”
نمونه ای از یک پاسخ اقدام متعهد این خواهد بود، “بله، من آن را تا جمعه EOD در اختیار شما قرار خواهم داد” یا “من نمی توانم آن را تا جمعه EOD انجام دهم، اما اگر آن را در روز دوشنبه تا روز دوشنبه به شما برسانم اشکالی ندارد ظهر.»
کاوش عمیق تر: چگونه اعتماد مشتری به آژانس خود را ایجاد و حفظ کنید
ناکارآمدی 4: اجتناب از مسئولیت پذیری
وقتی این اتفاق می افتد، همتایان یکدیگر را مسئول نمی دانند. زیرا انجام این کار ممکن است ناراحت کننده یا ناخوشایند باشد.
در حالی که ممکن است هنگام فکر کردن به این اختلال، زندگی آژانس به ذهن خطور نکند، تیمهای ورزشی ممکن است – فقط تصور کنید که بهترین ورزشکاران جهان چگونه باید یکدیگر را مسئول بدانند.
سوالاتی که باید در نظر گرفته شوند
- آیا اعضای تیم بحث ها را با گام ها و تعهدات بعدی روشن پایان می دهند؟
- آیا تیم شما در مورد جزئیات مربوطه شفاف است و در تاریخ تکمیل زمانی که درخواستها را میدهند و میپذیرند، هماهنگ هستند؟
- آیا آنها نگران دورنمای ناامید کردن همسالان خود هستند؟
تاثیر آژانس یا تیم
هیچ کس از نگه داشتن پای همتایان خود روی آتش لذت نمی برد، اما در برخی از تیم هایی که بالاترین عملکرد را دارند، دقیقاً این اتفاق می افتد.
هنگام کار بر روی حسابهایی که شامل چندین عضو تیم میشوند، همه باید نقش خود را انجام دهند – و گاهی اوقات، زمانی که چیزی از بین میرود، لازم است افراد را فراخوانی کنید.
در غیر این صورت، میتواند منجر به رنجش و ناامیدی شود، زیرا افراد با عملکرد بالا نمیخواهند بار همتایان کمعملکرد خود را به دوش بکشند.
همچنین می تواند منجر به عدم اعتماد شود، که شما را به مرحله 1 یا پایین ترین پله هرم می برد.
چگونه شروع به پرداختن به آن کنیم
به تیم برای دستیابی به اهداف پاداش دهید و دقیقاً مشخص کنید که از هر یک از اعضای تیم چه انتظاری می رود و تا چه زمانی. از درخواست های واضح برای به دست آوردن نتایج دلخواه استفاده کنید.
مثلاً به جای اینکه بگوییم:
- ما واقعاً میتوانیم از ایدههای تازه استفاده کنیم…»
درخواست واضح تری داشته باشید، مانند:
- من میخواهم همه دو ایده جدید را به جلسه ساعت 3 بعدازظهر پنجشنبه بیاورند و برای بحث در مورد آنها آماده باشند. اگر این کار را می کنی دستت را بلند کن.»
اختلال عملکرد 5: بی توجهی به نتایج
هنگامی که این اختلال وجود دارد، افراد بیشتر بر اهداف فردی خود متمرکز می شوند تا اهداف سازمان یا تیم بزرگتر.
تمرکز کمتری روی موفقیت به عنوان یک گروه وجود دارد، که ممکن است به این معنی باشد که بیشتر کارها متمرکز کوتاه مدت هستند و توجه کمتری به مواردی داده میشود که زمان بیشتری طول میکشد، اما ممکن است تأثیر طولانیمدت بیشتری داشته باشند.
سوالاتی که باید در نظر گرفته شوند
- آیا اعضای تیم بر روی فعالیت های پیشگیرانه متمرکز می شوند یا بیشتر وقت خود را صرف فعالیت های واکنشی می کنند؟
- آیا تیم به اندازه کافی اهداف کوتاه مدت و بلند مدت را برای رسیدن به اهداف متعادل می کند؟
- اگر هدفی تعیین شده باشد، آیا همه آن را جدی می گیرند؟ آیا در صورت از دست دادن اهداف، افراد کمی ناامید می شوند؟
تاثیر آژانس یا تیم
شعبده بازی برای بسیاری از مشتریان می تواند مالیات برانگیز باشد و به مهارت های مدیریت زمان باورنکردنی نیاز دارد.
به جای توجه به اهداف کلان تیم (یا مشتری)، تیم ها بدون توجه به تأثیر کلان، بر بخش خود از پروژه یا کار در دست اقدام تمرکز می کنند.
در اصل، این نوعی نگاه کردن به درختان است اما جنگل را در نظر نمی گیریم. این می تواند منجر به ایجاد تغییرات زیادی در برنامه هایی شود که بی اهمیت هستند و سوزن را حرکت نمی دهند.
به طور مشابه، برای بخشها یا تیمهای رهبری، میتواند منجر به حفظ وضعیت موجود شود – فی نفسه بد نیست، اما به همان اندازه که میتوانست بهینه نیست.
چگونه به آن رسیدگی شود
از رهبران بخواهید که در مورد نتایج مهم صحبت کنند و به طور عمومی به اهداف تیم متعهد شوند.
اهداف، KPI و داده های شفاف را در سراسر تیم ها ارائه دهید. داشتن اطلاعات یکسان، همسویی با اهداف مشترک را برای همه آسان تر می کند.
از بین بردن اختلال عملکرد در آژانس ها
همانطور که به اطراف خود نگاه می کنید و تیم های مختلف درون سازمان یا همتایان خود را در نظر می گیرید، ممکن است متوجه شوید که هر کدام در مرحله کمی متفاوت از 5 اختلال لنسیونی عمل می کنند.
این مدل را با همتایان مورد اعتماد خود بررسی کنید تا مشخص کنید که ابتدا باید کجا تمرکز کنید تا عملکرد گروه خود و در نهایت مشتری خود را ارتقا دهید.
کاوش عمیق تر: چگونه یک آژانس مبتنی بر ارزش بسازیم که نتایج را به دنبال داشته باشد
نویسندگان مشارکت کننده برای ایجاد محتوا برای سرزمین موتورهای جستجو دعوت می شوند و به دلیل تخصص و کمک به جامعه جستجو انتخاب می شوند. همکاران ما تحت نظارت کارکنان تحریریه کار می کنند و مشارکت ها از نظر کیفیت و ارتباط با خوانندگان ما بررسی می شوند. نظراتی که بیان می کنند، نظر خودشان است.