افزونه جدید وردپرس مشکل ناوبری سایت را حل می کند

Joost de Valk، خالق افزونه Yoast SEO، یک افزونه جدید (و رایگان) برای حل یک مشکل معماری سایت ایجاد کرده است که می تواند بی سر و صدا توانایی یک وب سایت را برای رتبه بندی کاهش دهد.

معماری سایت

معماری سایت یک عامل مهم سئو است زیرا یک وب سایت منظم با ناوبری واضح به کاربران کمک می کند تا به سرعت به محتوا و محصولات مورد نظر خود برسند. در طول مسیر، همچنین به گوگل کمک می کند تا مهم ترین صفحات را پیدا کند و آنها را رتبه بندی کند.

روش عادی و منطقی برای سازماندهی یک وب سایت بر اساس دسته بندی موضوع است. در حالی که برخی از مبتدیان سئو بر این باورند که سازماندهی یک سایت بر اساس موضوع یک استراتژی سئو است، این واقعاً یک عقل سلیم قدیمی است. سازماندهی یک سایت بر اساس دسته بندی های موضوعی، سایت را به گونه ای سازماندهی می کند که بررسی و یافتن موارد خاص را آسان می کند.

برچسب‌ها: مسیریابی متنی سایت

راه دیگر برای سازماندهی یک وب سایت از طریق پیمایش متنی است. پیمایش متنی روشی برای ارائه پیوندهایی به بازدیدکنندگان سایت به صفحات وب بیشتری است که مربوط به صفحه وب و علایق آنها در لحظه است. راه ارائه یک پیوند متنی از طریق مفهوم برچسب ها است. برچسب ها پیوندهای قوی مرتبط با محتوایی هستند که بازدیدکنندگان سایت ممکن است آن ها را جالب بدانند.

به عنوان مثال، اگر شخصی در یک صفحه وب درباره آهنگ جدیدی از یک ستاره پاپ باشد، ممکن است در آن لحظه علاقه مند به خواندن مقالات بیشتری در مورد آن خواننده باشد. یک ناشر می‌تواند برچسبی ایجاد کند که به صفحه‌ای پیوند می‌دهد که هر مقاله درباره آن خواننده پاپ خاص را جمع‌آوری می‌کند. معمولاً منطقی نیست که یک دسته بندی کامل برای صدها هنرمند موسیقی ایجاد کنید، زیرا این کار هدف ناوبری سایت سلسله مراتبی (که یافتن محتوا را آسان می کند) را شکست می دهد.

برچسب ها مشکل آسان کردن پیمایش به محتوای بیشتری را حل می کنند که یک بازدید کننده سایت به طور خاص در آن لحظه به آن علاقه مند است. این ناوبری مرتبط با زمینه است.

چیزهای خوب زیاد همیشه خوب نیست

ایجاد یک برنامه طولانی مدت برای سازماندهی یک وب سایت می تواند به مرور زمان با رشد وب سایت و کاهش روند لغو شود. هنرمندی که چندین سال پیش ترند بود ممکن است مورد توجه قرار نگیرد (همانطور که اغلب انجام می دهند) و مردم علاقه خود را از دست بدهند. اما آن برچسب‌ها باقی می‌مانند، پیوند دادن به محتوایی که دیگر مهم نیست، هدف ناوبری داخلی سایت، که پیوند دادن به مهم‌ترین محتوا است، را شکست می‌دهد.

Joost de Valk نمونه ای (بسیار کوچک) از سایت های وردپرس را بررسی کرد و متوجه شد که حدود دو سوم وب سایت ها حاوی برچسب های همپوشانی هستند، برچسب های متعددی که به یک محتوا پیوند می دهند و همچنین صفحات محتوای نازکی را ایجاد می کنند که صفحات وب با ارزش کمی هستند.

یک پست وبلاگی که یافته های خود را به اشتراک می گذارد، اشاره کرد:

برچسب ها در وردپرس به درستی استفاده نمی شوند. تقریباً دو سوم وب‌سایت‌های وردپرسی که از برچسب‌ها استفاده می‌کنند، از تگ‌های زیادی استفاده می‌کنند. این عواقب قابل توجهی برای شانس یک سایت در موتورهای جستجو دارد – به خصوص اگر سایت بزرگ باشد. وب‌سایت‌های وردپرسی از تگ‌های زیادی استفاده می‌کنند، اغلب فراموش می‌کنند که آن‌ها را در سایت خود نمایش دهند و صفحات برچسب حاوی محتوای منحصربه‌فردی نیستند.»

حجم نمونه کوچک بود و می توان استدلال معقولی داشت مبنی بر اینکه یافته های او نماینده اکثر سایت های وردپرسی نیست. اما این واقعیت باقی می ماند که وب سایت ها می توانند توسط برچسب های همپوشانی و قدیمی سنگین شوند.

در اینجا سه ​​مشکل اصلی ناوبری برچسب که Joost شناسایی کرده است:

1. تگ های بیش از حد
او متوجه شد که برخی از ناشران با این انتظار که وقتی آن مقالات نوشته می‌شوند، برچسب‌هایی را به یک مقاله اضافه می‌کنند که در بسیاری از موارد اتفاق نمی‌افتد، و در نتیجه برچسب‌هایی ایجاد می‌شوند که فقط به چند مقاله پیوند می‌دهند، گاهی اوقات فقط به یک مقاله

2. برخی از تم ها قابلیت تگ را ندارند
مشکل بعدی زمانی اتفاق می‌افتد که وب‌سایت‌ها به یک موضوع جدید (یا نسخه جدیدی از یک تم) که عملکرد برچسب را ندارد ارتقا دهند. این باعث ایجاد صفحات برچسب یتیم می شود، صفحاتی که بازدیدکنندگان سایت نمی توانند به آنها دسترسی پیدا کنند زیرا پیوندهای آن صفحات برچسب وجود ندارد. اما از آنجایی که آن صفحات هنوز وجود دارند، موتورهای جستجو آنها را از طریق نقشه های سایت XML خود تولید شده پیدا می کنند.

3. صفحات برچسب می توانند به محتوای نازکی تبدیل شوند
مسئله سوم این است که بسیاری از ناشران برای افزودن محتوای معنادار به صفحات برچسب وقت نمی گذارند، آنها فقط صفحاتی از پیوندها با گزیده مقاله هستند که در صفحات دسته بندی نیز تکثیر می شوند.

از برچسب های کمتری استفاده کنید

اینجاست که افزونه جدید وردپرس Joost de Valk به کار می آید. کاری که انجام می دهد حذف خودکار برچسب هایی است که به صفحات کافی لینک نمی دهند، که به عادی سازی پیوند داخلی کمک می کند. این افزونه جدید، پلاگین وردپرس The Fewer Tags نام دارد. یک نسخه رایگان و یک نسخه حرفه ای پولی وجود دارد.

نسخه رایگان این افزونه به طور خودکار برای حذف تمام صفحات برچسبی که حاوی کمتر از ده پست هستند کار می کند، که می توان آن را برای حذف صفحات با پنج پست یا کمتر تنظیم کرد.

عملکرد اضافه شده نسخه Pro اجازه می دهد تا کنترل بیشتری بر مدیریت برچسب ها داشته باشید به طوری که یک ناشر می تواند صفحات برچسب را ادغام کند، به طور خودکار تغییر مسیرها ایجاد کند یا یک پاسخ سرور 404 Page Not Found ارسال کند.

این لیست مزایای نسخه Pro است:

  • صفحات برچسب غیر ضروری را به سرعت و به راحتی ادغام و حذف کنید.
  • در پلاگین سئو انتخابی شما، تغییر مسیرها را برای صفحات برچسب حذف شده در پرواز ایجاد می کند.
  • شامل یک دوره آنلاین است که در آن Joost توضیح می دهد که چه کاری باید انجام دهید!
  • رفع مشکلات برچسب سایت در طولانی مدت!
  • وقتی کارتان تمام شد، افزونه را حذف نصب کنید!»

افزونه برچسب های کمتر از کجا دانلود شود

نسخه رایگان این افزونه را می توانید از اینجا دانلود کنید:

برچسب های کمتر توسط Joost de Valk

اطلاعات بیشتر در مورد نسخه Pro را اینجا بخوانید.

تصویر ویژه توسط Shutterstock/Simple Line

Source link