اطلاعات مزایده گوگل: پر کردن شکاف دید

Adhena SEL Article 20241030 Headerاطلاعات مزایده گوگل: پر کردن شکاف دید

چه مقدار از هزینه شما به عبارات جستجوی پنهان شده در دسته «سایر» گوگل، در مقایسه با موارد موجود در گزارش های شما، اختصاص می یابد؟

Adthena حساب‌های مکان‌های مختلف را تجزیه و تحلیل کرد و متوجه شد که به‌طور میانگین، 51 درصد از هزینه‌ها مربوط به عبارات جستجویی است که گوگل آنها را نشان نمی‌دهد، و آنها را به عنوان «اصطلاحات دیگر» یا مشابه دسته‌بندی می‌کند.

به‌عنوان بازاریاب، این سوال پیش می‌آید: چه مقدار از بودجه ما در حال ریزش است؟

Adhena SEL ماده 20241030 1Adhena SEL ماده 20241030 1
(نمونه ای از گزارش عبارت جستجو در 12 ماه گذشته که نشان می دهد 5 میلیون پوند از تبلیغات مخفی شده در زیر “سایر عبارات جستجو” پنهان شده است – که شکاف قابل توجهی را در نمایان شدن نشان می دهد.)

این عدم شفافیت به کمپین های Performance Max (PMax) نیز گسترش می یابد. در تحقیقات Adthena، تنها 26٪ از ترافیک PMax به عبارات جستجوی قابل مشاهده گره خورده است و بخش بزرگی از عملکرد شما را در تاریکی باقی می گذارد.

چرا شکاف های دید در عبارات جستجو ممکن است برای شما هزینه داشته باشد

شکست گوگل در افشای عبارات جستجوی خاص نقاط کوری را در تجزیه و تحلیل عملکرد و گزارش ایجاد می کند.

این هشدار دهنده است که بدانید 51 درصد از بودجه تبلیغات شما ممکن است با شرایط غیر تبدیلی هدر رود.

این شکاف داده، معیارهای عملکرد را منحرف می‌کند و استراتژی‌های آینده را در جهت اشتباه هدایت می‌کند.

چالش‌های گزارش‌دهی پنهان که از آن‌ها خبر نداشتید

بدون بینش کامل در مورد عبارات جستجو، گزارش ناقص می شود.

بخش قابل توجهی از بودجه شما ممکن است به سمت عبارات جستجوی ضعیف مصرف شود، با این حال شما فاقد اطلاعات لازم برای شناسایی دقیق آنها هستید.

این شکاف گزارشی مانع از توانایی شما برای ارائه ارزیابی های دقیق عملکرد و تصمیم گیری مبتنی بر داده برای کمپین های آینده می شود.

بهینه سازی کمپین واقعی را با داده های کامل باز کنید

بدون مشاهده در عبارات پنهان، شناسایی کلمات کلیدی منفی تقریبا غیرممکن می شود، که بهینه سازی کمپین را محدود می کند.

چگونه مشکل مشاهده عبارت جستجو را حل کنیم

Adthena با ارائه اطلاعات و بینش عمیق‌تر شکاف داده‌ها را پر می‌کند و به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا کمپین‌های خود را بر اساس داده‌های جامع‌تر بهینه کنند.

Adhena SEL ماده 20241030 2Adhena SEL ماده 20241030 2

به عنوان مثال، VodafoneZiggo از بینش Adthena برای بهینه سازی استراتژی جستجوی پولی خود استفاده کرد و به افزایش 500 درصدی سفارشات دست یافت.

VodafoneZiggo با تخصیص مجدد هزینه تبلیغات به عبارات غیر برند و توقف کلمات کلیدی با عملکرد ضعیف، سهم برداشت خود را تا 70% بهبود بخشید و با حذف پنج عبارت “Lone Ranger” ناکارآمد، در هزینه های قابل توجهی صرفه جویی کرد.

  • «بینش‌های ارزشمندی که از Adhena به دست می‌آوریم، به سادگی در جاهای دیگر در دسترس نیستند. جری جاکوبز، سرپرست جستجوی پولی، VodafoneZiggo گفت: هر ساعت و یورویی که در جستجوی پولی سرمایه‌گذاری می‌کنیم، عاقلانه خرج می‌شود.

محدودیت‌های Auction Insights توضیح داده شد

Auction Insights داده‌های ارزشمندی را ارائه می‌کند، اما محدودیت‌هایی دارد که می‌تواند مانع تصمیم‌گیری شما شود:

  1. فقط اصطلاحات همپوشانی دارند: Auction Insights فقط شرایطی را نشان می دهد که پیشنهادات شما با رقبا همپوشانی دارند. حتی برای شرایط یکسان، داده‌ها محدود به مواقعی است که در حراج با آنها همپوشانی داشته‌اید.
  2. دید محدود فعالیت رقیب: شما فقط برای حراج هایی که در آن شرکت دارید می توانید به Auction Insights دسترسی داشته باشید، به این معنی که ممکن است در صورت عدم حضور، اطلاعات بینش مهمی در مورد رفتار رقبای خود در آن شرایط از دست بدهید.
  3. آستانه سهم نمایش: زمانی که فعالیت شما به زیر حداقل آستانه سهم نمایش 10 درصد می‌رسد، دید خود را از دست می‌دهید و توانایی شما را برای ارزیابی کامل عملکردتان در فضای حراج محدود می‌کند.
  4. بدون ادغام Looker Studio: عدم ادغام Looker Studio، گنجاندن یکپارچه داده های رقابتی در گزارش شما را دشوارتر می کند و کار دستی را افزایش می دهد.
Adhena SEL Article 20241030 3v2 PngAdhena SEL Article 20241030 3v2 Png

کاری که می توانید در مورد آن انجام دهید

در اینجا آمده است که چگونه Adthena می تواند به شما کمک کند این شکاف را پر کنید و نتایج تأثیرگذارتری را بدست آورید.

1. شرایطی را که رقبای شما در آنها ظاهر می شوند را ببینید

با Adthena، می توانید تشخیص دهید که رقبای شما کجا پیشنهاد می دهند، اما شما اینگونه نیستید. این شامل شرایط احتمالی برای دسته‌هایی است که می‌خواهید در آنها رقابت کنید تا اطمینان حاصل شود که می‌توانید با موفقیت فعالیت جدیدی را راه‌اندازی کنید.

Adhena SEL ماده 20241030 4Adhena SEL ماده 20241030 4

به عنوان مثال، PrettyLittleThing از بینش رقابتی Adthena استفاده کرد تا دقیقاً مشخص کند که رقبای آنها کدام عبارات جستجو را هدف قرار می دهند و آنها را قادر می سازد با مشتریانی که آماده خرید هستند ارتباط برقرار کنند.

این رویکرد به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با ۱۴۰۰ شرایط اضافی با تبلیغات متنی و خرید در مقایسه با سال قبل ظاهر شوند، که منجر به افزایش ۴۷ درصدی در سهم کلیک‌ها بر روی تبلیغات متنی عمومی و افزایش ۲۲۵ درصدی سال به سال در تبلیغات Google Shopping شد.

  • «جستجو کانالی است که ما به آن تکیه می کنیم تا تصمیمات با قیف پایین تری را اتخاذ کنیم که درآمد جدیدی به همراه دارد. مت هولمز، رئیس بازاریابی دیجیتال PrettyLittleThing، گفت: داده‌های Adthena به ما کمک کرد تا سهم و جذابیت را برای مشتریان مد روز و مد روز خود که در حال حاضر در بازار محصولات ما هستند افزایش دهیم.

2. چشم انداز رقابتی کامل را مشاهده کنید

برخلاف Auction Insights، Adthena به فعالیت رقبا حتی زمانی که در حراج نیستید، قابل مشاهده است. این به شما امکان می دهد فرصت های بازار را شناسایی کرده و شرایط مورد علاقه را رعایت کنید و به شما کمک می کند تا به طور مؤثر در دسته بندی های جدید رقابت کنید.

Adhena SEL ماده 20241030 5Adhena SEL ماده 20241030 5

به عنوان مثال، Journey Further دیدگاهی در سطح بازار از عملکرد مشتری خود نسبت به رقبای دسته به دست آورد.

در نتیجه، Journey Further 97% افزایش درآمد از کمپین‌های Google Shopping و 27% افزایش در سهم برداشت را به همراه داشت.

بازده هزینه تبلیغات (ROAS) نیز 38 درصد رشد کرد و کمپین های خرید مشتری را به موفقیت چشمگیری تبدیل کرد.

  • «Adthena به ما در کل بازارمان دیده می‌شود و این کمک بزرگی برای کمپین‌های خرید Google ما بوده است. ما تصور می‌کردیم که می‌توانیم کارهای بیشتری را در Google Shopping انجام دهیم، اما بدون داده‌های مناسب، سخت بود که ببینیم چگونه. به گفته مدیر تجارت الکترونیک یک خرده‌فروش لوازم خانگی، با استفاده از Adthena، ما دقیقاً توانسته‌ایم ببینیم که چگونه در برابر رقبا رتبه‌بندی می‌کنیم، کجا می‌توانیم تهاجمی‌تر شویم، و چگونه می‌توانیم درآمد بیشتری از کمپین‌هایمان کسب کنیم.

3. معیارهای عملکرد پیشرفته

Adthena معیارهای منحصر به فردی را برای عملکرد عبارت جستجو مانند AveragePosition، سهم خرج کردن، سهم کلیک ها و سهم نمایش – برای شما و همه رقبایتان فراهم می کند.

از این بینش ها برای ارزیابی و محک زدن عملکرد کمپین های خود در مقابل کمپین های رقیب استفاده کنید و تصمیمات بهینه سازی آگاهانه تری را برای تضمین بازگشت سرمایه بهتر بگیرید.

Adhena SEL ماده 20241030 6Adhena SEL ماده 20241030 6

به عنوان مثال، بینش Adthena به Dentsu کمک کرد تا 360٪ افزایش تقاضا و 140٪ افزایش ترافیک برای مشتری خود را برای جمعه سیاه داشته باشد.

Dentsu شناسایی کرد که یک رقیب برتر بودجه خود را در دسته‌های Image و Micro کاهش داده و در عین حال تخفیف‌های کمتری ارائه می‌دهد.

این به دنتسو اجازه داد تا هزینه های خود را به صورت استراتژیک افزایش دهد و در نتیجه در این دوره رقابتی 37 درصد افزایش سهم و رشد درآمد قابل توجهی داشت.

  • سلیا روزادو، تحلیلگر جستجوی پولی و روبن فرناندز گفت: «به لطف بینش استراتژیک Adhena، ما توانستیم بهترین فرصت‌های خود را در مقایسه با رقبای خود شناسایی کنیم و به ما این امکان را می‌دهد تا درآمد خود را در مهمترین ماه سال افزایش دهیم. -Avilés، مدیر جستجوی پولی، Dentsu.

4. قفل بینش برای خرید و کمپین های PMax را باز کنید

اگر کمپین‌های خرید Google یا PMax را اجرا می‌کنید، کمبود داده‌های دقیق می‌تواند ناامیدکننده باشد.

Adthena این شکاف را پر می‌کند و داده‌های خاص محصول را در مورد نمایش‌ها، فهرست‌های تبلیغات و قیمت‌های مشاهده شده در تبلیغات شما و تبلیغاتی که توسط رقبای شما ارائه می‌شود، ارائه می‌کند.

می‌توانید برای معیارهای رقابتی خود (اشتراک‌گذاری، کلیک‌ها، خرج کردن و موقعیت میانگین) نمایی مانند این بسازید.

Adhena SEL ماده 20241030 7Adhena SEL ماده 20241030 7
(معیارهای رقابتی کلیدی برای یک کمپین خرید Google یا PMax در برنامه Adhena)

برای کمپین‌های PMax، عبارات جستجوی اضافی که تبلیغات شما را فعال می‌کنند، مشاهده خواهید کرد، که Google اغلب آنها را ارائه نمی‌کند، و همچنین یک گزارش عبارت جستجو برای عباراتی که به‌طور خاص تبلیغات خرید شما را راه‌اندازی می‌کنند، که Google هیچ گونه مشاهده‌ای در مورد آن ارائه نمی‌دهد. مگر اینکه کمپین خرید استاندارد داشته باشید.

این شفافیت به شما این امکان را می دهد که کمپین های خود را با بهینه سازی فید خرید، تبلیغات متنی، کلمات کلیدی منفی و موارد دیگر تنظیم کنید.

در یک تور تعاملی پلت فرم Adthena شرکت کنید تا بیاموزید چگونه می‌توانیم اطلاعات خرید را در اختیار شما قرار دهیم تا به شما در برنامه‌ریزی کمک کنیم.

5. گزارش را با ادغام یکپارچه با Looker Studio ساده کنید

Adthena مستقیماً با Looker Studio ادغام می شود و به راحتی می توانید داده های رقابتی دقیق را در گزارش های خود بگنجانید.

این بدان معناست که گزارش شما جامع تر خواهد بود و به شما امکان می دهد تصویر کاملی از عملکرد کمپین را بدون از دست دادن داده های مهم به ذینفعان نشان دهید.

Adhena SEL ماده 20241030 8Adhena SEL ماده 20241030 8
(نمونه ای از داشبورد عملکرد Adtena که با Looker Studio یکپارچه شده است.)

با آدنا کنترل را پس بگیرید

پلت فرم هوشمند جستجوی Adthena به شما یک مزیت رقابتی می دهد.

فناوری ما نمای جامعی از چشم انداز جستجو را به شما ارائه می دهد و به شما امکان می دهد کمپین ها را با اطمینان بهینه کنید، ROI را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که هر پنی عاقلانه سرمایه گذاری می شود.

با مشاوران جستجوی ما یک نسخه نمایشی سریع رزرو کنید تا ببینید Adthena چگونه می‌تواند شکاف موجود در Auction Insights Google را پر کند. استراتژی جستجوی خود را متحول کنید

Source link