اسناد راهنمای Google همیشه به روز نیستند

Google اذعان می‌کند که اسناد کمکی آن همیشه به‌روز نیستند و می‌گوید انجام تحقیقات خود در مورد بهترین شیوه‌های توصیه‌شده ارزشمند است.

این موضوع در آخرین قسمت از مجموعه وب SEO & Devs Google در YouTube مورد بحث قرار گرفته است، که همه در مورد اینکه آیا می توان به اسناد رسمی کمک اعتماد کرد یا خیر.

مارتین اسپلیت از تیم روابط توسعه دهندگان گوگل و مایکل کینگ، بنیانگذار و مدیر عامل iPullRank، گرد هم می آیند تا در مورد اینکه چگونه اسناد گوگل می تواند توسعه دهندگان را به عدم اعتماد به متخصصان سئو سوق دهد، صحبت می کنند.

SEO ها بر اساس اطلاعات اسناد رسمی گوگل توصیه هایی را به توسعه دهندگان ارائه می دهند.

هدف گوگل این است که آن اسناد را دقیق و قابل اعتماد نگه دارد، اما اطلاعات گاهی از آنچه که در سئو کار می کند و دیگر مرتبط نیست عقب می ماند.

نمونه خاصی که آنها به آن پرداختند، وضعیتی است که در سال 2019 رخ داد، زمانی که گوگل فاش کرد پشتیبانی از آن متوقف شد rel = “بعدی” و rel = “قبلی” سالها قبل از گفتن به جامعه جستجو

این بدان معناست که SEO ها به توسعه دهندگان می گویند که از کدهایی استفاده کنند که دیگر مربوط به جستجوی Google نیستند.

گوگل به جای اعلام رسمی در مورد آن، به سادگی اسناد مربوط به rel=”next” و rel=”prev” را حذف کرد.

تا زمانی که جان مولر، مدافع جستجوی گوگل در توییتر سوالی در مورد آن دریافت کرد، کسی از این شرکت به جامعه جستجو درباره این تغییر گفت.

برخی از متخصصان و توسعه دهندگان سئو ممکن است پس از اینکه متوجه شدند گوگل صفحه بندی را بدون استفاده از rel=”next” و rel=”prev” به خوبی درک کرده است، به این نتیجه رسیده باشند.

این نمونه‌ای است که در آن انجام تحقیقات شخصی به شما کمک می‌کند تا به جای اتکا به اسناد رسمی، نحوه عملکرد جستجوی Google را بیاموزید.

Splitt اطلاعات پس‌زمینه‌ای در مورد این وضعیت و انتخاب‌های دشواری که Google برای انتقال تغییرات به جامعه جستجو می‌کرد، به اشتراک می‌گذارد.

چرا اسناد راهنمای Google همیشه به روز نیستند؟

جستجوی Google به سرعت تغییر می‌کند، بنابراین Splitt هشدار می‌دهد که اسناد شرکت را به عنوان تنها منبع حقیقت نگاه نکنید.

اسپلیت در مورد وضعیت rel=”next” و rel=”prev” می گوید:

اسناد همیشه در فاز نیستند. ما تمام تلاش خود را می کنیم تا با تیم ها کار کنیم و به آنها کمک کنیم تا اسناد خود را به روز نگه دارند، اما هر از چند گاهی در این مورد اتفاق می افتد، مانند اینکه گروهی از مهندسان در کیفیت جستجو متوجه شده اند – “هی، صبر کن، ما در واقع دیگر واقعاً به پیوندهای rel-next و rel-prev نیاز ندارید تا بفهمید که صفحه بندی در حال انجام است. ما می‌توانیم این را از سایر موارد موجود در صفحه به تنهایی بفهمیم.»

وقتی مشخص شد که کد دیگر مورد نیاز نیست، مهندسان گوگل پشتیبانی از آن را حذف کردند.

Splitt فرآیند تصمیم گیری در پس انتقال این تغییر را به SEO و توسعه دهندگان توضیح می دهد.

“… چه کار میکنی؟ آیا اسناد را به‌روزرسانی می‌کنید تا فقط آن قسمت را بی‌صدا حذف کنید زیرا دیگر مرتبط نیست؟

یا مثل “هی، اتفاقا، این دیگر ضروری نیست.” و حقیقتاً در شش ماه گذشته نیازی به آن نبوده است.

به خوبی می‌دانند که مردم اسناد را می‌خوانند، بر اساس آن به افراد دیگر توصیه می‌کنند و سپس این افراد کار، زمان و پول را برای تحقق آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.»

Splitt ادامه می دهد که انتخاب این بود که یا اسناد را حذف کنید و در مورد منسوخ بودن rel=”next” و rel=”prev” پاک شوید، یا اینکه اسناد را حفظ کنید زیرا می دانستید که کد دیگر لازم نیست.

«و گزینه جایگزین این است که اجازه دهید آن در آنجا در اسناد زندگی کند، حتی اگر اشتباه است، ضرری ندارد.

بنابراین ما با روش کامل جلویی حرکت کردیم، مانند – “خوب، موضوع اینجاست. این مدتی پیش حذف شده است و از این بابت متأسفیم، اما اکنون اسناد ما به‌روزرسانی شده‌اند.’

و من فکر می‌کنم هیچ یک از انتخاب‌ها آسان یا لزوماً کاملاً خوب نیستند، اما این اتفاق می‌افتد. بنابراین من فکر می‌کنم که ما سعی می‌کنیم تا حد امکان اسناد را به‌روز نگه داریم.»

بنابراین داستانی در پشت rel=”next” و rel=”prev” وجود دارد و اینکه چرا گوگل این وضعیت را به روشی که انجام داد مدیریت کرد.

نکته کلیدی این داستان این است که همیشه در حال آزمایش و انجام تحقیقات خود باشید.

تشخیص اینکه چه چیزی به تنهایی کار می کند ممکن است قابل اعتمادتر از اسناد راهنمای Google باشد.

اگر فکر می کنید چیزی ضروری نیست، حتی اگر گوگل آن را توصیه می کند، ممکن است غریزه شما درست باشد.

ویدیوی کامل را در زیر ببینید:


تصویر ویژه: اسکرین شات از YouTube.com/GoogleSearchCentral